Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Fra CV til? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 April 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ja, så kom tiden hvor jeg gerne vil af med mine Cerwin Vega. Som mange nok er enige med mig om, er at CV nok mere er "bulder og bras"  Så nu vil jeg gerne kigge nyt!
Og Ja, helst nyt!

Jeg har tænkt mig at købe fronthøjttaler først, og vil maks bruge omkring 6-7000kr på de 2 stk.
Jeg hører meget Rock og lidt Rap ala L.O.C  Og det synes jeg sagtens CV'erne kan, men kan godt høre at de godt kunne bruge noget mere mellemtone og diskant, både i musik og film!

Jeg har selv kigget lidt på JBL eller B&W.
Af B&W har jeg kigget på B&W DM 684.

Og til JBL har jeg kigget på JBL ES 90.

Af anlæg har jeg en Yamaha RX-V659 surround receiver, men er den kraftig nok? Eller skal jeg også ud og kigge nyt?`

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2008 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der kan hjælpe mig?

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

lassse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 April 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

det er heller ikke længe siden jeg solgte min Cerwin Vega højtaler og må indrømme at det enste jeg savner er bassen.
jeg har som afstatning købt et par dali 850 og det er en super god højtaler i forhold til cv..

men der hvor jeg ville hen var at hvis du godt kan lige det der musik du omtaler så er jeg 99% sikker på du vil komme til at savne MEGET bas på de b&w højtaler du nevner..

har ikke hørt jbl'erne.. men der er nok noget mer slagkraft i bassen..
Til top Vis lassse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassse

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 April 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for nogle CV'er du kommer fra?
Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 April 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Tjek disse (bemærk den rabat der er på disse lige pt.!):

http://www.hifihuset.se/catalog/product_info.php?products_id =2007

Kombineres med:

http://www.hifihuset.se/catalog/product_info.php?cPath=20_3& amp;products_id=1144

QLN's hjemmeside:

http://www.qln.se/index2.php3?page=speaker_signaturemkii& ;submenu=speakers

Fik kanon test i High Fidelity. Dengang til en pris på ca. 10.700 DKr, nu koster sættet ca. 6.400 DKr og er dermed indenfor dit prisniveau. Da det er aktive subs skal din Yamaha ikke arbejde så hårdt med bassen. Tror du får meget af det bas du ønsker med dette sæt oveni at det skulle være meget vellydende højttalere (iflg. High Fidelity).

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

trutta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 April 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Jeg vil tilslutte mig lassse, dali 850 er et rigtig godt alternativ til cv. 850èrne leverer et udemærket lydtryk, og dybbas, og mellemtone og diskant, er en helt anden kvalitet end cv.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 April 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

CosworthDriver skrev:

Kombineres med:

http://www.hifihuset.se/catalog/product_info.php?cPath=20_3& amp; amp;products_id=1144

QLN's hjemmeside:

http://www.qln.se/index2.php3?page=speaker_signaturemkii& ; ;submenu=speakers

Tror du får meget af det bas du ønsker med dette sæt oveni at det skulle være meget vellydende højttalere (iflg. High Fidelity).

Alle højtalere er vellydene ifølge High Fidelity
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 April 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Savner mine CW, når der ryger en gang rap eller drum´n bass på. Det er der nemlig ikke mange der gør lige så godt.

Jeg skulle nok ha beholdt dem og købt et ekstra sæt højttalere.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 03 April 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har lyttet mine 850'ere op imod min vens CV LS 12 og der er sgu mere gang i dybbassen på mine Dalier end hans CV'ere. De buldre som en halvdårlig sub, hvorimod Dalierne leverer et godt basfundament, og så kan de sagtens holde til at flytte noget luft, bare sørg for at forstærkeren kan trække dem.

Desværre er de jo ikke nye, men du kan da købe den billigere Dali c8 hvis det skal være Dali. Ellers er der jo mange andre mærker at kigge på fra nye af, især Klipsch, nu hvor du nævner at du høre meget rock.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007
Sendt: 03 April 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok foreslå et par Dali Concept 8 (: til 3000kr/stk..

Vil sige der stadig er en smule CV over dem, men alligevel med mange flere detaljer og bedre mellemtone og diskant..

Og de 2 x 8" leverer altså en helt okay bas! Ku mærke det i gulvet i hifi-klubben da jeg fik lov til at fyre dem af.. :)

If it works, don't fix it

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 03 April 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

CosworthDriver skrev:

Kombineres med:

http://www.hifihuset.se/catalog/product_info.php?cPath=20_3& amp; amp; amp; amp;products_id=1144

QLN's hjemmeside:

http://www.qln.se/index2.php3?page=speaker_signaturemkii& ; ; ; ;submenu=speakers

Fik kanon test i High Fidelity. Dengang til en pris på ca. 10.700 DKr, nu koster sættet ca. 6.400 DKr og er dermed indenfor dit prisniveau. Da det er aktive subs skal din Yamaha ikke arbejde så hårdt med bassen. Tror du får meget af det bas du ønsker med dette sæt oveni at det skulle være meget vellydende højttalere (iflg. High Fidelity).

Har på et tidspungt haft lille bror ht til de du linker til (QLN MK604, +602 og 601)
hvis storebror høyttaler har samme diskant så vil jeg ikke anbefale dem. (604  fik også gode tester uden at det gør det til en bra ht..)

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Jeg kommer fra CV VE-12F, og ja jeg kan godt lide Bas  Men dali Concept 8 er bare ikke så detaljeret igen, desværre. Men det skal helst være en højttaler, hvor man kan købe tilsvarende center og bag.  Men hvis jeg nu købte Dali 909 fx. kan en Yamaha RX-V1800 så trække dem med bi-amp?

Pugholms HiFi

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 03 April 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Drop Dali 909, Dali 850 er mange gange bedre!
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 April 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Marius skrev:
CosworthDriver skrev:

Kombineres med:

http://www.hifihuset.se/catalog/product_info.php?cPath=20_3& amp; amp; amp; amp; amp; amp;products_id=1144

QLN's hjemmeside:

http://www.qln.se/index2.php3?page=speaker_signaturemkii& ; ; ; ; ; ;submenu=speakers

Har på et tidspungt haft lille bror ht til de du linker til (QLN MK604, +602 og 601)
hvis storebror høyttaler har samme diskant så vil jeg ikke anbefale dem. (604  fik også gode tester uden at det gør det til en bra ht..)

Det har de ikke. 604'eren har en ringradiator diskant hvorimod Signature har en softdome.

Som tidligere nævnt så er Klipsch også gode højttalere til rock (evt. RF82, som fås til ca. 6.600,- i Tyskland).

Og Dali 850 kan jeg også sagtens tilslutte mig. Det er også en god højttaler.

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 April 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Dali 850 er en rigtig god allrounder - gik selv fra CV (AT-100) til dem. Jeg fik mange flere detaljer, men mistede selvfølgelig noget i bunden når der rigtig skulle spilles højt. Var nu alligevel glad for skiftet, men er så efterfølgende skiftet til noget at det tungere JBL (250 TI LE) som kan begge dele.

Tror også du vil synes om Dali 850 - den kan næsten alt på hæderlig vis. Deres diskanter er bare forholdvis skrøbelige, på det tidspunkt mine var gået (med et par måneders mellemrum), var der adskillige andre der solgte brugte 850'ere, hvor den ene eller begge var gået.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 04 April 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

lassse skrev:
det er heller ikke længe siden jeg solgte min Cerwin Vega højtaler og må indrømme at det enste jeg savner er bassen.
jeg har som afstatning købt et par dali 850 og det er en super god højtaler i forhold til cv..

men der hvor jeg ville hen var at hvis du godt kan lige det der musik du omtaler så er jeg 99% sikker på du vil komme til at savne MEGET bas på de b&w højtaler du nevner..

har ikke hørt jbl'erne.. men der er nok noget mer slagkraft i bassen..

Med mindre man ønsker unaturligt meget bas, synes jeg ikke at B&W's 600-serie mangler bas!
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 April 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hvad med et par brugte Dali Evidence 870 til omkring 7-8K eller hvad de nu koster, når de er at finde til salg her på siden.

Jeg har kun hørt om Dali 850, men aldrig hørt den selv. Dali Evidence 870 er vel bedre?

Dali Evidence 870 synes jeg er en god højttaler til prisen. Tilmed pænt træfinér og en sort glasplade i toppen. Er det ikke et godt bud i prisklassen?

Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 04 April 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Hvis du er glad for bassen fra dine CV højttalere, hvorfor så ikke vælge at investere i et par gamle vintage højttalere? Her kan du ofte finde nogle rigtig gode højttalere, og mange af 70-80'er højttalerne, manglede bestemt ikke bas-punch 

Mvh Mathias

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 April 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Til dit behov tror jeg du skal passe meget på med B&W - jeg kan ikke udtale mig om JBL. B&W's højttalere har forholdsvis små enheder (især i den prisklasse) og jeg tror du vil blive skuffet, når du er vant til CV. Hvis du var til klassisk musik ville jeg bestemt kigge på B&W's modeller, men har en idé om at man skal højere op i prisskalaen for at få en god højttaler. Lad dig ikke binde af de gule membraner og andre design-ting som kan gøre en vildt forelsket i B&W's højttalere. Det er lyden det drejer sig om.

Der er efter min mening kun én højttaler der kan opfylde dit behov til prisen: Dali Concept 8. Prisen er 6000 kr. for et par. Disse højttalere er meget alsidige og giver masser af detalje for pengene. Hvis du er til rock og lignende der kræver smæk i lyden og en god stram bas, er det lige højttalerne for dig. De er opbygget som en 3-vejs konstruktion med bl.a. to 8" basser. Den mest vellydende, præcise og strammeste højttaler i Dali's Concept-serie - og så spiller den enormt højt, hvis du er til den slags. De lyder også fantastisk ved lavere lydstyrker - meget musikalske. Jeg er sikker på du ikke vil blive skuffet. Vær dog opmærksom på at de lyder af helvede til før de er blevet spillet til - jo mere musik der ryger igennem dem, jo bedre lyder de. Men sådan er det vel med alle højttalere.

Mere information på Dali's hjemmeside: http://www.dali.dk/int/page191.aspx?sub=213&prod=71
og på Hifiklubbens hjemmeside: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/dal i_concept_8_hoejttaler_kirsebaer.htm

Nu har jeg aldrig selv hørt en cerwin vega-højttaler, men jeg kunne forestille mig at du ikke vil savne noget ved disse højttalere og tværtimod få mere detalje - mere hifi og mere musik.

De fås i tre finishes: Kirsebær, lys eg og sort (jeg synes den er pænest i eg - sjovt nok er der ikke meget billedemateriale hvor den ses i den finish - men det er jo smag og behag).

Uanset hvad du vælger, ønsker jeg dig god fornøjelse.
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget flere måneder på at par Concept 8. Men jeg har bare fået afvide 100.000 gange inde på hifigalleri.dk at Concept serien var deres dårligste serie, fordi der blev brugt billige materialer, derfor lød den slet ikke så godt som Dali 909, 850 osv

Men jeg har kigget på Dali 850 og Dali 909. Dali 909 tiltaler mig mest, grundet prisen. Den er lidt billigere end 850. Og som sagt, jo billiger, jo bedre

Pugholms HiFi

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes