Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Eltax AVR-900 + Tangent Milleneium (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Harald_G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 14 April 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hej er der nogle der ved om dette anlæg er fint nok, det er herinde jeg har købt det på  http://cableman.dk/product.asp?product=131&sub=21&pa ge=1

hehe

Til top Vis Harald_G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harald_G

Nicorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 April 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Til 4000kr spiller det kanont
Til top Vis Nicorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicorn

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 April 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Spar op eller ta' et lån i banken. Mit råd er, køb aldrig noget der er så billigt, lyden er simpelthen for dårlig i højttalerne og der er garanteret masser af støj i forstærkeren. Hvis budgettet er det der som for de fleste af os, er det der sætter grænsen så køb brugt, der får du meget mere for 4 kilo.
Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd

tobo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 April 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

NAD-nørd skrev:
Spar op eller ta' et lån i banken. Mit råd er, køb aldrig noget der er så billigt, lyden er simpelthen for dårlig i højttalerne og der er garanteret masser af støj i forstærkeren. Hvis budgettet er det der som for de fleste af os, er det der sætter grænsen så køb brugt, der får du meget mere for 4 kilo.

Prøv nu at læse ovenstående ordentlig, han har købt anlægget og er sikkert godt tilfreds med det og hvordan kan du fremhæve støj som et problem når det anlæg du har er kendt for at larme som en mindre bikube?

Ommer!!!!

Martin Logan Sequell ll
Vincent silver rca
Van d Hul revelator højt. kabel
Til top Vis tobo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobo

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 April 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

tobo skrev:

Prøv nu at læse ovenstående ordentlig, han har købt anlægget og er sikkert godt tilfreds med det og hvordan kan du fremhæve støj som et problem når det anlæg du har er kendt for at larme som en mindre bikube?

Ommer!!!!

Rolig nu.

Det er rigtigt, at NADs receivere larmer ad h.... til, men de er ikke de eneste. Har lige haft en Jamo receiver, som var lige så slem som den mest susende NAD.

Hvis trådstarter er tilfreds med anlægget, hvorfor spørger han så hvad folk synes om det, EFTER han har købt det? De fleste ved hvilket ry Eltax har. Forventede han, at folk herinde ville rose hans anlæg? Det er fair nok, at folk ikke har penge til at investere i dyre anlæg, men man skal heller ikke forvente at andre roser éns anlæg, som koster det halve af hvad et par mid-range HTer koster. Dermed ikke sagt at pris = kvalitet, men seriøst: hvor meget kvalitet kan man få i et sæt HTer + receiver til 4000 kr?

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Schurer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2007
Lokalitet: København
Sendt: 14 April 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Hehe, jeg kan ikke være mere enig med tobo's indlæg - NAD-nørd tag dig sammen!

37" Philips LCD
Til top Vis Schurer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schurer

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Ja det er muligvis en ommer

Skulle måske ha læst tråden igennem en ekstra gang, men når det så er sagt, står jeg stadig ved mine ord, og jeg kan sagtens fremhæve støj som et problem, selvom jeg har nad som rigtig nok er kendt for at støje,...men det er dog kun med mindre det er en fejl på anlæget et spørgsmål om blæserstøj. Vedr. fejl, er det jo bare et spørgsmål om at få problemet løst. Jeg vil ikke selv acceptere støj der kommer ud som sus igennem højttalerne, og oplever da heller ikke nogen problemer med dette på min forskrækker.

Grunden til at jeg er skeptisk med hensyn til eltax forstærkeren er at jeg tidligere har hørt en som minder om den der er tale om, og gæt en gang... Den suste helt vildt. Det har muligvis været en fejl, men jeg ville alligevel holde mig langt fra det, og nu var det så vidt jeg kan læse i tråden vores mening om produktet det her drejede sig om.

Min mening er stadigvæk at hvis man "kun" har 4000 kr. at handle for gør man klogt i at skele lidt til brugt udstyr.

Og hvis du Tobo har lyst til at komme og lytte lidt til bikuben er du da hjertens velkommen, den lever et relativt støjfrit liv Godt ord igen hidsigprop!

Harald_G, jeg er ikke ude på at tilsvine dit anlæg, og jeg håber du er tilfreds med det, det er dog trods alt det vigtigste

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 14 April 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

hvor er i da kloge. hvor mange af jer har hørt anlægget fra cableman?

Nad-nørd: enig med dig i at man får mest ud af at købe brugt, men deyt tager tid at finde enslydende surroundht og receiver til 4000!
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

tobo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 April 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

NAD-nørd skrev:

Ja det er muligvis en ommer

Skulle måske ha læst tråden igennem en ekstra gang, men når det så er sagt, står jeg stadig ved mine ord, og jeg kan sagtens fremhæve støj som et problem, selvom jeg har nad som rigtig nok er kendt for at støje,...men det er dog kun med mindre det er en fejl på anlæget et spørgsmål om blæserstøj. Vedr. fejl, er det jo bare et spørgsmål om at få problemet løst. Jeg vil ikke selv acceptere støj der kommer ud som sus igennem højttalerne, og oplever da heller ikke nogen problemer med dette på min forskrækker.

Grunden til at jeg er skeptisk med hensyn til eltax forstærkeren er at jeg tidligere har hørt en som minder om den der er tale om, og gæt en gang... Den suste helt vildt. Det har muligvis været en fejl, men jeg ville alligevel holde mig langt fra det, og nu var det så vidt jeg kan læse i tråden vores mening om produktet det her drejede sig om.

Min mening er stadigvæk at hvis man "kun" har 4000 kr. at handle for gør man klogt i at skele lidt til brugt udstyr.

Og hvis du Tobo har lyst til at komme og lytte lidt til bikuben er du da hjertens velkommen, den lever et relativt støjfrit liv Godt ord igen hidsigprop!

Harald_G, jeg er ikke ude på at tilsvine dit anlæg, og jeg håber du er tilfreds med det, det er dog trods alt det vigtigste

He-he Jeg er skam ikke en hidsigprop, jeg syntes bare folk har en mani med at nedgøre folks valg hvis det ikke lige svare til forfatterens eget valg af anlæg så godt ord igen hvis jeg misforstod noget og ja mange forstærkere larmer ad hel.... til, mit problem er uhyggelige følsomme højttalere hvor næsten alle forstærkere "suser" (har også prøvet Nad du´r slet ikke)og ang. brugt:rigtig god ide, man kan måske finde sit drømmehifi og så også være i stand til at købe det

=o)

Martin Logan Sequell ll
Vincent silver rca
Van d Hul revelator højt. kabel
Til top Vis tobo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobo

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 14 April 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

tobo skrev:

NAD-nørd skrev:

Ommer!!!!

Hehe

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Sendt: 14 April 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

jeg har højtalerene, og jeg er ovenud tilfreds.. hvis budgettet eller lysten til at bruge store summer ikke er der, så er det fremragende..

i mit tilfælde var det lysten til at bruge mange penge på det der manglede.. jeg skulle bare have noget surround, og jeg tvivler på at jeg ville være gladere hvis jeg havde brugt 15000. tvært imod tror jeg jeg ville ærge mig over at have brugt så meget..

Harald_G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

øøøøh?? Jeg fårstår den ikke rigtig? Hvis det er recieveren i mener der støjer fra sig selv- DET GØR DEN IKKE, jeg har ikke hørt en lyd fra den, og ud gennem højtalerene støjer den ikke det mindste, når man giver den fuld hammer.

Og nej, jeg kender ikke rigtig noget ry fra Eltax..

2tal er begyndt at sælge tangent - ikke lige mit surround anlæg. - og siger de kommer stormene frem som B&O

Harald_G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

+jeg fik det for 3000 :D

Harald_G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Hvad er NAD?

Harald_G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give Andersena ret.. Højtalerne er helt suverene, især til den pris, de spiller med dybere og bredere sang end min fars Jamo for 12000!!! recieveren laver perfekt surround og der er altså ikke det mindste støj!!!

Harald_G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har slet ikke noget mod kritik, tværtimod, jeg vil meget gerne høre folks meninger 

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 April 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Harald_G skrev:
Jeg vil give Andersena ret.. Højtalerne er helt suverene, især til den pris, de spiller med dybere og bredere sang end min fars Jamo for 12000!!! recieveren laver perfekt surround og der er altså ikke det mindste støj!!!

Arh skulle vi nu ikk lige..

Ikke for at kritisere nogen, har selv eltax i mit setup, og det er da okay til prisen, men det er klart det næste der ryger til udskiftning.

Det er godt til prisen og så heller ikke mere. Basta!
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 April 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Har ikke  selv hørt den recieveren eller højttalerne. Men min lillesøster har Eltax recieveren som er nummeret mindre, og nogle Eltax Dipoler.

Til pengene synes jeg recieveren gør det rigtigt godt, den spiller måske lige lavt nok på baghøjttalerne, men det kan man jo justere.

Og Eltax dipoler er overraskende gode til 500kr stykket.

Kan kun forestille mig at det sæt du har købt spiller utroligt meget bedre end mange surround løsninger i samme pris klasse, hvor man får små satelitter og en dårlig sub.

Hvis du engang får hang til mere kan du jo købe en aktiv sub og sætte til systemet

Og husk nu at baghøjttalere ikke skal stå bag lytte position, men ved siden af som vist her

Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Harald_G skrev:

øøøøh?? Jeg fårstår den ikke rigtig? Hvis det er recieveren i mener der støjer fra sig selv- DET GØR DEN IKKE, jeg har ikke hørt en lyd fra den, og ud gennem højtalerene støjer den ikke det mindste, når man giver den fuld hammer.

Og nej, jeg kender ikke rigtig noget ry fra Eltax..

2tal er begyndt at sælge tangent - ikke lige mit surround anlæg. - og siger de kommer stormene frem som B&O

Ha ha, har du prøvet at tænde den? 

Kunne ikke lade være. Men det er da dejligt hvis der ikke er støj på linjen, så suger jeg straks mine ord i mig igen

Harald_G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Jeg ved det spiller mindst dobbelt så godt som et panasonic satelit... til 10000

og det er godt nok til mig, og så i den prisklasse!

når jeg kunne få det for 3000 så er det da dumt at købe dali for 15000 nå det kun spiller dobbelt så godt - det gør det nok ikke! - så skal man have en god hørelse ihværtfald!!!!

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes