| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
DYNAUDIO Audience 122 og System Audio 1280 mk II, Design kopi, eller hvad ?
DYNAUDIO Audience 122
System Audio 1280 mk II
Mon ikke de lyder meget ens, når det komme til stykke ?
Lighedspunkter som jeg kan se efter bilde:
Samme ind buning forneden på fronten.
Samme opsætning af højtale enhedern.
Samme farve på fronten.
Samme finer.
Samme fod.
Koster stor set det samme i ny pris.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
De lyder på ingen måde ens. Det er nok et resultat af at enhederne er væsentligt anderldes, og ikke som dit oprindelige indlæg insinuerede, med samme enheder.
De ser heller ikke ens ud i den virkelige verden, selvom jeg godt kan se lighederne på den vinkel bilelderne er i.
Der er begrænsninger på hvor mange måde man kan lave en symetrisk firkantet kasse. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
ZoTreX Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg havde nuppet dynaudios :D
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil sige at det er en meget god konspirationsteori, og på billederne ligner de da også hinanden, men i virkeligheden synes jeg ikke der er helt vildt stor lighed.. Dimensionerne er så vidt jeg husker, og sådan synes det også, ret forskellige, SA er høj og slank hvor Dynaudio er lidt mere alm bredere og lidt lavere.. Og grunden til enhedernes placering er nok pga. d´Appolito design/lyd filosofien, så det er nok ikke fordi de har kopieret hinanden..  Ang farve, så har alle mærker jo efterhånden så mange valgmuligheder at du ikke kan undgå og ramme hinandens, alt andet ville da også være mærkeligt så summasumarum, så er det da meget underholdende søndags konspirationsteori, men den holder nok ikke i retten
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derfor kan vi vel havde lidt søndags sjov, ikk
Ved god at jeg er konspirationsteori mester i dette forum (det har skal også fået 1 advalse for, for nok nummer 2 nu), men denne gang er der
bilder til (og bilder er ikke compuet fake)
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja desværre holder konspirationsteorien kun til designet idet SA enhederne er meget forskellige iforhold til Dynaudio enhederne. Fx. er bas/mellemtonerne i SA af coated papir hvor Dynaudio bruger en form for polypropylene til membranerne, og lydmæssigt er der stor forskel på de to mærker / modeller.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad lyder så best ?
Og tråde går, nok mest på designet og farve valg.
Det kunne vel værre samme designer der stå bag, disse to højtaler ?
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm ja det kunne være samme hold der havde designet begge, men det er det ikke. Der er meget stor forskel på selve højttalerne mht enheder / filter mm og det giver sig også til udtryk i lyden hvor SA er præget af en hurtig og præcis basgengivelse med en anelse fremhævelse af den øvre bas der får den til at swinge mere, hvorimod Dynaudioen er mere homogen i sin klang og en anelse mere mørk i lyden.
Begge højttalere kan korrekt opstillet og matchet med det rigtige grej give en god musikoplevelse, men hvilken klang man bedst kan lide er en smagssag.
Ud fra designet ligner de jo hinanden, men mange højttalere bliver designet på denne måde - det er klart billigst i en produktion, og så er SA jo dansk og Dynaudio dansk/tysk så selvfølgeligt vil de jo ligne lidt hinanden, også med valg af finerer.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var et indslag på tv i går vedr. kopi Ferrarier bygget på Pontiac eller Toyota chassis ...., er det het ikke lidt det samme __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |