Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 13:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audio-Pro - I Fona... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 25 April 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Min lokale Fona er begyndt at handle med rigtige højttalere!!!!

Det plejer jo ellers primært at være B&O, MP3-afspillere og minianlæg.

Men de havde søreme fået en komplet surroundopsætning hjem fra Audio-Pro.

Det var Blue Diamond V.2 til front, Black Vector V.2 til center, Black Diamond V.2 bagtil og så en subwoofer der hed SUB B1.36.

Specielt fronterne synes jeg var lidt spændende. De var med en aktiv sidemonteret 10 tommer bas.

Og umiddelbart lød de slet ikke så tosset. Altså med forbehold for dårlig opstilling, billige sytråde og noget undseeligt Sony surroundgrej spændt for.

Men i øvrigt pænt design og umiddelbart en okay finish.

Er der nogen af Jer andre, der har erfaring med Audio-Pro? Og måske endda med nogle af de nævnte modeller?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 April 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Audio pro er ok....men hvad sker der for Audiopro? De er rykket ind i mainstream herhjemme...

Det virker lidt suspekt at de frivilligt vil undvære statusen som noget specielt men billigt, ved at sælge til wannabe butikker. Det skal dog siges...at det kun er deres billige serier som black diamond osv der sælges i Øv-na.

Avanti serien sælger de ikke, men kan skaffe dem hjem hvis man lægger et depositum..

Så hifi og hifi kan vel diskuteres....

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

Audio pro er ok....men hvad sker der for Audiopro? De er rykket ind i mainstream herhjemme...

Det virker lidt suspekt at de frivilligt vil undvære statusen som noget specielt men billigt, ved at sælge til wannabe butikker. Det skal dog siges...at det kun er deres billige serier som black diamond osv der sælges i Øv-na.

Avanti serien sælger de ikke, men kan skaffe dem hjem hvis man lægger et depositum..

Du er da ellers positiv hva!?!

Nu var det jo egentlig Audio Pro jeg spurgte efter og ikke hvor dårlige Fona er.

Men tak for bidraget

Brian7500

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 April 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

Det bliver vel ikke mindre "hifi" af at blive solgt i Fona?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 April 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hehe, Mon ikke vi se ægte hifi, også i butikker som Netto, Aldi mm. på et tidspunk, tro ikke at der er så stor forskel på sælge i disse butiker og
Fona
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 April 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:
Deeablo skrev:

I slut 70'erne og og videre frem havde Fona faktisk et stort udvalg af hifi. At de så senere har ændret princip, det er jo så hvad det er.

Men at de så nu begynder at få et sådan mærke ind kan jo kun tyde på det måske er betyndelse til mere og bedre ting i den kæde.

Her i byen var det heller ikke til at opdrive  ordentlig hifi mere, men pludselig begyndte de så at hive Dali Mentor og Dali Helicon højttalere frem.

Så det er jo et step i den rigtige retning

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 April 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Er der nogen af Jer andre, der har erfaring med Audio-Pro? Og måske endda med nogle af de nævnte modeller?

Jeg har tidligere haft nogen black diamond som jeg var rigtig godt tilfreds med. RIGTIG god finish og lydkvalitet for pengene vel at mærke, træerne gror jo ikke ind i himlen. Blue diamond er efter min mening en surroundhøjtaler der primært skal bruges til det og ikke stereo. God diskant og mellemtone som hos de små black diamond, men er ikke tilhænger af subben til musik. Men ellers er de glimrende til hjemmebioen.

Audio Pro laver også en lang række små subs som er rigtig godt.

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Det er da et step op af ja...enig. Jeg er heller ikke negativ over for Fona generelt...kun her i min by. Audio pro derimod er et godt mærke og laver fornuftige produkter.

Jeg havdeingen intentioner om at nedværdige Audio pro eller Fona, men jeg undrer mig over, at Audio pro som går som værende godt "billigt" hifi vælger en partner som Fona. Undskyld mig, men ud over King kender jeg ikke en der har en nævneværdig viden om Hifi generelt, som er ansat et sted som Fona.

Nordost flatline

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 April 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:
HenrikW skrev:
Deeablo skrev:

I slut 70'erne og og videre frem havde Fona faktisk et stort udvalg af hifi. At de så senere har ændret princip, det er jo så hvad det er.

Men at de så nu begynder at få et sådan mærke ind kan jo kun tyde på det måske er betyndelse til mere og bedre ting i den kæde.

Her i byen var det heller ikke til at opdrive  ordentlig hifi mere, men pludselig begyndte de så at hive Dali Mentor og Dali Helicon højttalere frem.

"her i byen" = på Grønland????? Hold da op!

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

Det er da et step op af ja...enig. Jeg er heller ikke negativ over for Fona generelt...kun her i min by. Audio pro derimod er et godt mærke og laver fornuftige produkter.

Jeg havdeingen intentioner om at nedværdige Audio pro eller Fona, men jeg undrer mig over, at Audio pro som går som værende godt "billigt" hifi vælger en partner som Fona. Undskyld mig, men ud over King kender jeg ikke en der har en nævneværdig viden om Hifi generelt, som er ansat et sted som Fona.

At der ikke er ret mange med nævneværdig kendskab til hifi har jo heller ikke de seneste år været noget problem. da de jo heller ikke rigtig havde noget.

Men hvis de begynder at får noget hifi ind, kommer der vel også på et tidspunkt personer der får en viden. Ellers må vi jo belære dem i begyndelsen :-) 

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:
Lethvig skrev:
HenrikW skrev:
Deeablo skrev:

"her i byen" = på Grønland????? Hold da op!

Ja okay "hovedstaden" Nuuk hvor jeg boede da jeg købte mine højttalere ...Sisimiut som jeg er flyttet til er der NADA

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 April 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Ok. Vidste ikke, du var flyttet. Sisimiut har vel ikke en gang noget der bare ligner Fona eller Expert, kan jeg forestille mig.

Undskyld. Off topic!

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 April 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hehe, Mon ikke vi se ægte hifi, også i butikker som Netto, Aldi mm. på et tidspunk, tro ikke at der er så stor forskel på sælge i disse butiker og
Fona
Ja det værste der kunne ske ved det er vel at alt snobberiet forsvandt. Går man ind i hfk ved de omtrent lige så lidt om anlæg som de gør om dåsetomater i netto, bare min oplevelse...naturligvis i meget grove træk for at gøre debatten mere interessant.

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 April 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Black Diamond V.2 er faktisk en rigtig god højttaler til meget fornuftige penge, og i en ret flot finish. Jeg synes bedre om Black Diamond end den Blue Diamond med intern sub, da Black Diamond er mere åben i lyden.

Jeg kan da kun sige at det er positivt at Fona begynder at få Hifi. Desto mere Hifi det er tilgengængeligt for den alm. forbruger desto mere naturligt er det at investere i godt grej istedet for plastic systemer. Jo mere interesse for hifi jo bedre for os alle.

Fona er jo en stor kæde med mange ansatte, og fordi der findes mindre vidende sælgere i nogle afdelinger behøver det jo ikke at være gældende for alle butikker, vel?

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

NAD-nørd skrev:

StarTrek skrev:
Fona
Ja det værste der kunne ske ved det er vel at alt snobberiet forsvandt. Går man ind i hfk ved de omtrent lige så lidt om anlæg som de gør om dåsetomater i netto, bare min oplevelse...naturligvis i meget grove træk for at gøre debatten mere interessant.

Nu handlede debatten jo netop ikke om Fona, men om Audio-Pro.

Brian7500

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 April 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Nu var det jo egentlig Audio Pro jeg spurgte efter og ikke hvor dårlige Fona er.

Men tak for bidraget

Det har du nu selv lagt op til. Din overskrift handler om Fona og ikke om Audio Pro. Dem der går ind i tråden er altså dem der vil debattere Fona, mens alle "Audio Pro eksperterne" springer over.  

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 April 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

Nu har Fona, Merlin, Ekspert og lign. butikker ret mange ansatte. Hvor mange af dem kender du godt nok til at du kan udtale dig om deres generelle viden om Hifi ?

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Brian7500 skrev:

Men tak for bidraget

Det har du nu selv lagt op til. Din overskrift handler om Fona og ikke om Audio Pro. Dem der går ind i tråden er altså dem der vil debattere Fona, mens alle "Audio Pro eksperterne" springer over.  

Det kan du godt have ret i. Vi ændrer den sgu!!!

Brian7500

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Deeablo skrev:

Nu har Fona, Merlin, Ekspert og lign. butikker ret mange ansatte. Hvor mange af dem kender du godt nok til at du kan udtale dig om deres generelle viden om Hifi ?

Jeg sagde jo at ud over King kendte jeg ingen....og skulle det ikke være skræmmende nok så har jeg lige fået det bekræftet af en sælger, at 1 ud af 10 måske ved lidt mere end den gengse dansker ved om hifi.

Audio Pro ønsker ikke at sælge dyrere produkter og laver derfor ikke serier der kan hamle op med andre mærker som Audiovector og Dynaudio mm, men de sælger ca1.5 mio produkter på verdensplan om året så helt ved siden af er deres produkter jo ikke. Al respekt for deres produkter og deres utrolig gode sælger. Det var en fornøjelse at snake med ham i dag

Nordost flatline

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 April 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

Audio Pro ønsker ikke at sælge dyrere produkter og laver derfor ikke serier der kan hamle op med andre mærker som Audiovector og Dynaudio mm, men de sælger ca1.5 mio produkter på verdensplan om året så helt ved siden af er deres produkter jo ikke.

Ud fra den logik laver  lumatron ,dantax og eltax gode højtalere fordi de laver mange af dem....

Fluer kan godt tage fejl, l**t er ikke altid det bedste i verden

Bare fordi det kan sælges er et produkt ikke hverken godet eller for den sags skyld ok.

De laver nu nogle gode subber er min erfaring.

Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes