Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 13:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalersystem til værelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ngjn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 April 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hey med jer. Jeg har simpelthen brug for jeres hjælp, jeg har ingen forstand på højtaler systemer :-):

Jeg har et værelse på ca. 15 kvadratmeter og indtil videre har jeg overlevet med et gammelt AIWA stereoanlæg som jeg har tilsluttet computeren med 2 højtalere. Jeg har i lang tid gerne ville have et surroundsound system med ca. 5-6 højtalere, men jeg har simpelthen ikke forstand på, hvad der er bedst og billigst i forhold til kvalititeten. Det må gerne *kunne* spille rigtig højt og sådan, men det skal tages i betragtning at mine vægge er meget tynde så jeg har derfor ikke behov for at have ALT for høj lyd, men det vigtigste for mig er, at når jeg sidder og ser en film med en ven eller veninde eller whatever så skal surround sound lyden (bruger normalt computeren til at se fjernsyn fra) være dominerende og dejlig og tja.. jeg aner ikke, hvad jeg skal købe :-).. Måske er der nogen som har nogle forslag til det bedste køb? Jeg regner ikke med at bruge mere end 500-1000 kr på et system.

Håber der er nogle der vil hjælpe :-)

p.s. Jeg har heller ikke forstand på udgangseffekt, Watt :-)

på forhånd tak
Til top Vis ngjn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ngjn

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 April 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Skal der virkelig stå 500-1000 kr. eller er det en tastefejl?

Hvis det ER meningen, at der skal stå 500-1000 kr. kan jeg ikke hjælpe dig. Bare vælg den billigste Philips/Samsung/LG HTIB løsning.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 April 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

EL-Giganten, restsalg af surroundanlæg fra 899.- ( GØR ET KUP, skriver de i deres nye avis ).

Jeg gætter på mere Low-Fi end Hi-Fi, men nu har du jo selv sat prisen til 500-1000.- ( man ligger, som man har redt ). 

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 April 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Det er fair nok hvis folk ikke har råd til at købe noget dyrere. Personligt trækker jeg lidt ekstra på kreditkortet, eller venter lidt med at købe, hvis økonomien er stram. Der er et ordsprog der siger: jeg har ikke råd til at købe for billigt. Man ender jo alligivel med at smide l**tet ud, eller sælge det til 1/4 del af prisen.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 April 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Det er fair nok hvis folk ikke har råd til at købe noget dyrere. Personligt trækker jeg lidt ekstra på kreditkortet, eller venter lidt med at købe, hvis økonomien er stram. Der er et ordsprog der siger: jeg har ikke råd til at købe for billigt. Man ender jo alligivel med at smide l**tet ud, eller sælge det til 1/4 del af prisen.

Det er netop for dyrt at købe billigt, ofte bliver man aldrig tilfreds med det, smider det ud, som man har købt og så ender man til slut med at købe det som var dyrere og deraf kvalitet.  Jeg mener hermed at man har ikke råd til at lade være med at købe den dyrere kvalitet.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

HAK!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 April 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke har flere penge til det, så køb et brugt stereo alnæg. Der vil du få meget mere lyd for dine penge. Og du vil ikke kunne få en "dejlig" surr. lyd til de penge!
Til top Vis HAK!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAK!

ngjn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Alright. Lad mig revidere mit spektrum:

1000-2000 kr. Hvis jeg nu ændrer prislejet til dette?

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 27 April 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Det er stadig ikke meget, men tror måske heller ikke at dine forventninger til lyd er skyhøje?? Det er da mit indtryk efter at have læst dit indlæg..

Måske du skulle prøvet noget Eltax, det tror jeg givetvis, vil tilfredsstille dine behov..

Du kunne købe disse højtalere:

http://cableman.dk/product.asp?product=23&sub=2&page =1

Og så finde dig en brugt Denon eller NAD surround receiver.. Hvis du er heldig kan du finde dig en Denon AVR 1705 eller noget i den stil til 1000 kr. det er nok det biligste du kan gøre det..

ngjn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

jo altså... jeg har da en forventning til at man kan sidde med en pige eller en ven og se en god film på computeren med rigtig lækker surround sound, men det behøver ikke være SÅ højt igen.. Altså... jeg har nogle meget meget gamle AIWA højtalere, og de er vidst overtaget af sony nu, så gamle er de :-p...... så tja.. Jeg har ikke meget forstand på højtalere, men ved at jeg ikke har lyst til at de skal være alt for overdrevent høje fordi mine vægge er meget tynde... men tja...

det link du viste mig fra cableman... Det ser godt ud og det kan man også bruge til computer-højtalere?

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

mine to yngste har Logitech Z3e tovejs+sub højttalere til deres PC, og de spiller ret godt, prisen på 600.- taget i betragtning. Satellitterne er metalbeklædt plast med en lille Tang Band lignende fuldtone, og så en 6½" sub. Hvis det samme sæt sælges i 5.1, vil du blive tilfreds, tro mig.

Det næstes skridt op er KEF´s små ovale 5.1 sæt. De er overkommelige i pris og får læssevis af anerkendelse.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

ngjn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
mine to yngste har Logitech Z3e tovejs+sub højttalere til deres PC, og de spiller ret godt, prisen på 600.- taget i betragtning. Satellitterne er metalbeklædt plast med en lille Tang Band lignende fuldtone, og så en 6½" sub. Hvis det samme sæt sælges i 5.1, vil du blive tilfreds, tro mig.

Det næstes skridt op er KEF´s små ovale 5.1 sæt. De er overkommelige i pris og får læssevis af anerkendelse.

Tja.. Kunne du give mig et link på de to? Evt. på edbpriser.dk? Du er en meget stor hjælp:-)

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 27 April 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

find Z3e på Logitech.com, og find så et 5.1 sæt i samme design.

de andre finder du på www.kef.com. God jagt!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Xipzou
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 April 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

tror du vil bliver overrasket over de sæt cableman smider på gaden...

koblet med en reciever fra DBA/KSB/QXL eller lign så er du meget fint kørende....

Til top Vis Xipzou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xipzou

ngjn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Xipzou skrev:

tror du vil bliver overrasket over de sæt cableman smider på gaden...

koblet med en reciever fra DBA/KSB/QXL eller lign så er du meget fint kørende....

DBA/KSB/QXL ..... Hvad er det for en reciever jeg skal have? Undskyld min uvidenhed, men jeg aner ikke, hvad det er :-)... Cableman sættet med de mange højtalere så fedt ud, men er det ikke nok?

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 27 April 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

DBA: Den Blå Avis www.DBA.dk
KSB: Køb Salg Byt her på siden
QXL: www.QXL.dk
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 April 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

ngjn skrev:

DBA/KSB/QXL ..... Hvad er det for en reciever jeg skal have? Undskyld min uvidenhed, men jeg aner ikke, hvad det er :-)... Cableman sættet med de mange højtalere så fedt ud, men er det ikke nok?

Du skal have en receiver til at drive højttalerne. Men hvis du køber et samlet set fra Logitech, f.ex. deres Z-5500 sæt, skal du ikke købe andet end digitale/analoge kabler for tilslutning.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 April 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke købe et godt stereo anlæg for de penge? Du kan få et rigtigt lækkert anlæg for 2k hvis du køber det som stereo.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

ngjn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Hvorfor ikke købe et godt stereo anlæg for de penge? Du kan få et rigtigt lækkert anlæg for 2k hvis du køber det som stereo.

yea, det overvejede jeg også... det jeg bare gerne ville fokusere meget på var at placere højtalerne forskellige steder i rummet så det får sådan en surround effekt.. det var primært derfor jeg tænkte at flere højtalere var bedre..

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Sendt: 28 April 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

i længden vil du nok blive gladere for et sæt gode højtalere end mange mindre gode.
så kan du jo også opgradere løbende i stedet for at skulle skifte hele l**tet ud den dag du finder ud af at du vil have mere og bedre og størrere, for det sker helt sikkert før du ved af det!!

mit råd er helt klart at købe brugt, evt. gå efter et par ældre dali, så får du noget for pengene

mvh anders

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 April 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

ngjn skrev:
Ascari skrev:

yea, det overvejede jeg også... det jeg bare gerne ville fokusere meget på var at placere højtalerne forskellige steder i rummet så det får sådan en surround effekt.. det var primært derfor jeg tænkte at flere højtalere var bedre..

Min erfaring er at det er federe at have en god stereo effekt (hvor man kan høre hvor musikerne står i lydbilledet, og derfor giver det også en god effekt når man ser film) end at have et skidt surround setup, der ikke kan klare at spille højt, ikke har dynamik, lyder usammenhængende med en mudret bulder bas, og med et billigt design og plastik kabinet. Det der mest irreterer mig ved mange af de små "surround" løsninger, er at man kan sidde og skrue op, og tænke, det går fint det her, og som festen skrider frem, så skruer man lidt højere op, og pludseligt rammer man noget der hedder "max". Hvad der er max ved "lydtrykket" der bliver præsteret ved jeg ikke, men man får bare ikke mere for de 1500 kr

Du vil blive overrasket hvor fed lyden faktisk er når man kører lyden ud på sit stereoanlæg, især når anlægget kan følge med, selv når man skruer op.

Og så kan du jo altid investere i noget bedre surround senere hen, og udbygge med dit stereo.

Jeg startede selv med at smide 6k efter et billigt surround setup, og jeg fortrød efter et lille år at jeg ikke havde smidt pengene efter noget brugt stereo, da der er meget mere at hente her.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes