Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 13:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: INFINITY REINASSANCE 90 Audiovector M3? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jensen1703
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 27 April 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Hej skal ud og have købt et sæt "nye" højtralere da jeg har solgt mine Audiovector M3 Super Mk.2

Har kigget på et sæt Audiovector M3 Signature Mk.2 som de næste, meen så faldt jeg over et sæt INFINITY REINASSANCE 90

Og så vil jeg høre om der er nogle herinde der kan komme med nogle råd/tips om hvilke a disse modeller i mener der kommer bedst ud med musikken???

Det skal lige nævnes jeg har ikke hørt nogle a dem spille endnu, og ville gerne have lidt fif fra jer om - og + ved disse sæt, meen var som sagt meget tilfreds med mine Audiovector M3 Super

Håber der er nogle der kan komme med nogle guldkorn?

På forhånd tak,
Søren 60667422

Til top Vis Jensen1703's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen1703

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Vist du hopper paa et par infinity.Saa skal du ha masser af power for at faa dem til at spille optimalt.
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Jensen1703
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Hej Winter.

Okay, spiller med en Lyngdorf SDAI2175 integreret på 2x200watt i 8 ohm, og 2x375watt. i 4ohm.

skovboel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 27 April 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

hej Jensen1703

er ikke sikker på at dine 2x200 watt i 8 ohm er nok! når Winter siger power, så har han helt ret. jeg vil nærmere 2x500 watt i 8 ohm eller noget som er meget strøm stærkt.

mvh

skovboel

Til top Vis skovboel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovboel

boelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

nej nej - skovboel siger 500 w. Jeg har selv et par - og jeg vil sige at 150w rækker, hvis ellers forstærkeren ellers er strømstærk nok.

Det er ellers en kanon højtaler, men tjek lige om mellemtonebånd og ditto diskant er ok - de kan nemlig ikke skaffes som reservedele længere.

MVH Claus.

Til top Vis boelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boelt

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Jeg havde engang et sæt Audiovector M3 Signature MK2, og skiftede over til et sæt Inifinity Omega. Mit indtryk er at sidstnævnte var noget mere spændende at lytte til, mere musikalske.

Men som allerede nævnt skal der en stor forstærker til, og det skal både være watt og strøm. Jeg kender ikke din Lyngdorf, for umiddelbart ville 200 watt sandsynligvis være nok, men strømforsyningen skal også være "stiv". Jeg solgte i sidste ende mine Omega fordi min forstærker (80 watt KT88 rør) ikke helt var stærk nok til at drive bassen - den er strømstærk ned til omkring 2 ohm, men man skal måske kunne gå lidt lavere, og der var ikke watt nok. Resten lød virkelig godt.

Og som også nævnt - husk at det kan være endog meget svært at opdrive båndenhederne, men med de priser Renaissance 90 sælges til synes jeg bestemt de kunne være chancen værd.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Jensen1703
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2008 kl. 06:04 | IP-adresse registreret  

Hej tak for jeres svar. Og ja er godt klar over der er lige så mange meninger som der er mennesker meen det er også for ligesom at få en fornemmelse a hva folk generalt mener om disse produkter.
Meen en a - ved INFINITY kan jeg se er at der er nogle a enhederne der ikke kan købes a ny længere, så der kunne der jo opstå nogle problemer hvis der skulle ske noget på den front.
Men jeg var nu rimelig tilfreds med mine AV M3 super ren lydmæssigt, og der skulle jo være sket en del forbedringer på AV M3 Signature Mk.2 med kabinet/enheder/delefilter.

Og jeg har snakket med folk, både forhandler/private som mener AV M3 Signature Mk.2 endda
spiller bedre end M3 Avantgarde med den nye diskant for der er mere ro i diskanten fra Signature.

Men er jo selvfølgelig nødt til at lytte på begge for at danne mig et billede a lyden selv.

Vh.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 April 2008 kl. 06:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Men husk på det er svært at få dele til de INF R90 , hvis den diskant skulle blive dårlig en dag.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 April 2008 kl. 06:52 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har selv sådan en set og har faktisk ikke lyttet til mange HTere der kal spille renaisancerne ud. Dog er det et par ting som bør gøres i delfiltrene på sådan noge gamle dammer så de kan synge optimalt.

Skift ALLE kondensatorer til noget kvalitet. DEr sidder "Solen" film caps i og det er ikke de bedste de findes og bliver ikke bedre med ælderen. Så ud med dem, samme værdier, bare bedre. Jeg har faktisk diagramet over delfiltrene, hvis du få brug for det. Ja, der sidder faktisk 2 filtre i hver HT, en til mellem bas /mellem tone /diskant samt en til den stor woofer. Der sidder der en masse lytter, dem skal du absolut også skifte, helst med mindre værdier i parallel så du stadig opmå samme værdi.

Så kan de også synde...:)

Med hensyn til båndenheder, hvis de ikke bliver udsæt for fugt eller mekanisk skade, kan de holde meeeeget lang tid.

Jeg har dog kødt en sæt reserve til mine, 2 EMIMS og 2 EMITS,som jeg har liggende, just in case...:)

hilsen

Panos

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes