| Forfatter |
|
Smasher Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en Dali SWA15 som rigtig tit går i standby midt under en film f.eks. Plus den er svær at "vække" fra standby igen, der skal skrues godt op, og der skal være noget action/musik med bass i/eksplosioner eller lign.
Tænkte at det måske kunne være min 10 år gamle Rotel forforstærker der ikke for godt kunne styre en subwoofer da jeg havde prøvet med nogle andre billigere aktive sub's også.
Men nu har jeg fået en ny receiver, Onkyo 875'er, og der er stadig det problem med Dali sub'en.
Er den generelt bare sådan? Noget der kan indstilles så den ikke gør det eller?
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at skrue meget ned på subwooferen og skru meget mere op på forstærkerens sub output, det burde løse problemet.
|
| Til top |
|
| |
Smasher Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay tak, det må jeg prøve at lege lidt med, for jeg kunne da heller ikke forstå at sådan en dyr Dali sub ikke fungerer ordentligt :-)
Har du nogen ide om hvad volumen bag på sub'en skal stå på? Den er skruet helt op nu... Skal den stå på ca 50% så eller?
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste er egentligt at skrue den helt ned og skrue suboutputtet på forstærkeren op på ca 80% af max og så regulere på subben, så niveauet passer.
|
| Til top |
|
| |
Smasher Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jo godt være lidt svært at finde ud af hvad der passer ;)
Har jo en målemikrofon som forstærkeren indstiller det hele efter, og der stod sub'en også på max volume. Så hvor langt den evt skulle skrues ned, og så lade forstærkeren indstille det hele på ny.
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jreg har samme problem med min Dali Suite 1.5.. Jeg har så valgt altid at have den tændt :) Det løser samtlige problemer.
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Hippo Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, jeg har en SWA12 som også har en stand-by funktion. Den gør at sub'en slukker efter 15 min inaktivitet. Bag på sub'en er der en kontakt der hedder "auto shut off" som man kan slå fra og til. Hvis man slår den fra går den ikke en stand-by. Til gengæld skal du selv slukke den efter brug  Jeg ved ikke om den er på SWA15, men det er da et forsøg værd
__________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI-Hippo skrev:
Hey, jeg har en SWA12 som også har en stand-by funktion. Den gør at sub'en slukker efter 15 min inaktivitet. Bag på sub'en er der en kontakt der hedder "auto shut off" som man kan slå fra og til. Hvis man slår den fra går den ikke en stand-by. Til gengæld skal du selv slukke den efter brug Jeg ved ikke om den er på SWA15, men det er da et forsøg værd  |
|
|
Slukker du så seriøst din sub efter hver gang du har brugt den? Arr ville jeg da blive træt af :) Tror ikke der sker noget ved at den står tændt hele tiden...
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Hippo Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep, jeg gider ik der der med stand-by funktioner, det er spild af strøm  hehe. Så alt bliver slukket helt når jeg er færdig med det
__________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aha, jeg vidste slet ikke SWA12 havde en standby funktion. Jeg var også blevet godt træt af alt det strømbrug, så jeg slukker også min sub helt og andre apparater efter brug. Fx min Marantz SR5500 bruger 60W i aktiv tilstand og 50W i standby __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange forstærkere slukkes ikke når de går i standby, det er kun signalforbindelsen der brydes og derfor er standbyforbruget stort set det samme som om den stod tændt. Jeg slukker/tænder mine subs og effektforstærker med en TV-elspareskinde der receiveren er sat til masterstikket. Og når jeg tager ud slukker jeg så endnu den på bryteren på væggen.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg også overvejet. Det er bare ikke skide praktisk hvis TV er tilsluttet i master og man så kun vil høre musik, eller omvendt. Hvis receiver er tilsluttet i master og man så kun vil se TV  __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
Det har jeg også overvejet. Det er bare ikke skide praktisk hvis TV er tilsluttet i master og man så kun vil høre musik, eller omvendt. Hvis receiver er tilsluttet i master og man så kun vil se TV  |
|
|
løsning: sæt tv'et til anlægget __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
|
løsning: sæt tv'et til anlægget |
|
|
Og bruge 60W mere blot for lidt bedre lyd på TVavisen  Og hvad så når jeg skal se film på projektoren? Så skal TV kører samtidigt?! Haha  Det er en god løsning for nogen, desværre ikke for alle  __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor køber man sådan en tv-elspareskinne.
Vil gerne have min sub til at slukke helt ned (Dali SWA15). Den er dog for kraftig tror jeg til at den kan køre direkte på Strøm-udtaget på min Pioneer receiver. Den er rated til max 100W. Men måske receiveren i en spareskinne?
Skal dog have fundet sådan en så.. ser dem ikke i butikkerne længere..
Nogen bud på hvor de findes (gerne billigt / brugt)
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten - er der ikke noget med at "nogen" har fundet ud af at dæmpe den blå diode foran, som altid er tændt, selv når forstærkeren går i stand-by. Det er så vidt jeg kan se kun dioden bagpå der enten lyser rødt eller grønt som vidner om tændt/slukket. Dioden foran lyser rimeligt meget, og reflekteres fra mit parket-gulv. Jeg har måttet "tæmme" den med tape der er malet sort.. men rimeligt klondike-agtig løsning..
Ellers synes jeg SWA15 er en fed subwoofer - hurtig på trods af størrelsen / lydtrykket.
Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Forresten - er der ikke noget med at "nogen" har fundet ud af at dæmpe den blå diode foran, som altid er tændt, selv når forstærkeren går i stand-by. Det er så vidt jeg kan se kun dioden bagpå der enten lyser rødt eller grønt som vidner om tændt/slukket. Dioden foran lyser rimeligt meget, og reflekteres fra mit parket-gulv. Jeg har måttet "tæmme" den med tape der er malet sort.. men rimeligt klondike-agtig løsning..
Ellers synes jeg SWA15 er en fed subwoofer - hurtig på trods af størrelsen / lydtrykket.
Mvh. Offcourse
|
|
|
Der er ingen direkte sammenhæng mellem mambranarealet og "hurtigheden". En større membran skal jo bevæge sig mindre for at flytte samme mængde luft skal du tænke på.
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min lokale Netto (Dalum, Odense) havde engang en sådan en spareskinne til TV med to master-stik på.
__________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er tilbud hos DONG på spareskinner... så der kigger jeg nok forbi (webshop)..
Tak for fiffet.
Og Banz - mht. hurtighed, så er det også som om bassen er bleet hurtigere after den blev kalibreret med lidt EQ - de der "booouum"-lyde er væk, og nu er lyden fast. SKønt
Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |