| Forfatter |
|
PEN67 Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg nok. Jeg har et par B&W 686´ere, og savner lidt dybbas, når jeg ser en film eller lytter til Massive Attack. B&W laver et par Sub´er, som jeg tror kunne være interessante: ASW 608 og ASW 610. På HFK´s hjemmeside anbefaler de, at man kombinere ASW 608 med 686´erne eller 685´erne. Til ASW 610 anbefaler de B&W 684, altså standerhøjtalerne.
Jeg er klar over, at anbefalingerne har noget at gøre med, hvordan sub og højtaler passer sammen. Men kunne man ikke forestille sig, at man kunne tilpasse ASW 610´eren til 686´erne? Lade den dele ved 80Hz, f.eks.? Grunden til at jeg er lidt varm på 610´erne er, at de går en del dybere end 608´erne, naturligt nok. Jeg mener, hvad er pointen med en sub, hvis den ikke kan spille "rigtig" dybt?
|
| Til top |
|
| |
Thomasdk1405 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ! Og når du siger rigtig dybt - hvad er det så ? Er det "bare" ned til 20 hz eller snakker vi længere ned . Et er dybde - noget helt andet er så poweren som ligger bag - altså hvor mange watt har den at gøre godt med. Dernæst hvad for noget grej har de smidt i - kan i og for sig måske være mindre vigtigt, men slutteligt hvordan lyder skidtet så.
Skal den bruges til både musik og film - eller kun en af delene ?.
Nå har nu fundet vej til begge. En 8" og en 10". Kender dem ikke og har ikke hørt dem, men synes dog at det lyder utroligt at vi kan masse hz ned fra 27 - 20 og så kun gå fra -3 db til -6 db. Men igen - et er hz et andet er SPL - altså lydstyrken ved f.eks. 27 hz og 20 hz. Kan de spille 100 db eller kun 85 - eller hvor er vi henne. Jeg skal ikke gøre mig super klog på det med subs. Har selv en svs pb12-nsd og den siger 18 hz -3db og er testet til over 100 db ved 25 hz. Den kan give bas så det vil noget. Desværre så fylder den også som et lille sofabord.
Mit bedste råd er at nappe noget musik / film med til Hifiklubben og dig en lytter / føler. Skal sub bruges til film så er bunden ikke kun noget man hører men også noget man mærker ellers er det ligemeget. Gode sub tester er f.eks. War of the worlds (tripod op af asfalten) eller Find Nemo - der hvor Darla banker på akvariet (kap 25 tror jeg nok).
Hilsen
Thomas
|
| Til top |
|
| |
PEN67 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var faktisk lige et smut i hfk i går, og lyttede lidt til både ASW 608 og 610, så bl.a. lidt fra I Robot. Jeg synes faktisk, at ASW 610 gav en ret god bund. Og med masser af indstillingsmuligheder, burde den nok kunne parres fornuftigt med mine 686´ere. Primært skal den jo bruges når vi ser film. At den så kan give lidt ekstra punch til musikken også er bare en bonus.
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
PEN67 skrev:
| Jeg var faktisk lige et smut i hfk i går, og lyttede lidt til både ASW 608 og 610, så bl.a. lidt fra I Robot. Jeg synes faktisk, at ASW 610 gav en ret god bund. Og med masser af indstillingsmuligheder, burde den nok kunne parres fornuftigt med mine 686´ere. Primært skal den jo bruges når vi ser film. At den så kan give lidt ekstra punch til musikken også er bare en bonus. |
|
|
Til den pris ( som er omkring 7000 ikke ) så kan man få en velodyne SPL1200 hvis du spørger på en af jensens gode dage  Er ret sikker på den tæver de b&w med store længder
|
| Til top |
|
| |
PEN67 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ASW 610 står i ca. 4.500,-. Jeg har også kigget på Velodyne på nettet, men jeg tror det er svært at finde ud af, hvordan de spiller med mine B&W 686´ere. Under alle omstændigheder bruger jeg ikke over 5 kilo på en sub.
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
PEN67 skrev:
| En ASW 610 står i ca. 4.500,-. Jeg har også kigget på Velodyne på nettet, men jeg tror det er svært at finde ud af, hvordan de spiller med mine B&W 686´ere. Under alle omstændigheder bruger jeg ikke over 5 kilo på en sub. |
|
|
Så kan du nok ikke få noget meget bedre
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
det burde være muligt at finde en af de "gamle" modeller brugt til ca ½-delen af hvad en asw 610 koster, f.eks. asw 600, 650 el. 675. Ydelsen er meget tilsvarende de nye. Så vidt jeg kan se på specs er de gamle faktisk bedre.
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PEN67 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner: Jeg har seriøst overvejet dit forslag om en SVS PB10, jeg kan kun se et problem: Der er ikke mulighed for at indstille frekvensen på subben (hvis jeg har forstået det ret, så har den ikke et indbygget delefilter). Vil det gøre det sværere, at indpasse sub´en i mit nuværende anlæg?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er riktig nok at PB10 ikke har indebygget delefilter. I 99% af alle tilfelder er det uanset ikke noget som man bruger da der er delefilter på sub udgangen på alle surroundreceivere. Så spørgsmålet er om det er en surroundreceiver du har? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
PEN67 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er en stereoforstærker, en Rotel RA-04. Den eneste mulighed for justering af bassen på den er den almindelige bas-regulering, men jeg er ikke sikker på, at den virker på pre-out.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PEN67 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der jo faktisk ikke rigtig flere undskyldninger for ikke at købe den SVS. Mange tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
P.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
PEN67 skrev:
| Så er der jo faktisk ikke rigtig flere undskyldninger for ikke at købe den SVS. Mange tak for hjælpen! |
|
|
Hej Peter
Hvad blev konklusionen på dit spørgsmål?
Købte du en SVS PB10 eller en ASW610 og er du tilfreds med resulatatet?
Hvilket delefilter købte du til din sub?
Jeg spørger fordi jeg selv har lignende problemstilling. Se tråd her
|
| Til top |
|
| |