Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 386
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
hej ! ville da lige høre om der er nogle der kan hjælpe med fase indstilning på sub ! jeg har købt en sub for at suplere min højtalere.. MEn har prøvet at justere fasen kan høre men kan ikke blive helt klog på det.. subwooferen er med justerbar fase o-180 den står ved siden af sofaen og spiller retning mod de andre højtalere. dvs det spiller egentlig front mod front . håber er der er et par fif fra jer..!
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
Hej.
Tillykke med den nye.
Hvis du bruger den i et surround-system og har indstillet afstanden skal du bare have fasen stående på 0. Er det derimod rent stereo er det lidt mere besværligt. Det letteste er hvis du har en til at stille på fasen mens du lytter i din lytteposition og så finder det punkt hvor du syntes der mest bass(meget simplificeret).
Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 386
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
.... det er til stereo så måske der er derfor jeg har svært ved at finde den rette indstilning..( har prøvet at downloade en 70hz tone som skulle være god til at finde den korekte fase med og netop finde det sted hvor der er mest output.. ) men jeg vil da prøve dit forslag det lyder som en go ide. TAK..
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum