Forfatter |
|
thekingdk1 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey. Har idag fået afvide af det er Eltax som laver enhederne til
Argon, også navndøber Hifiklubben enhederne til Argon og sætter Argon
på kabinettede, så tænkte jeg af det kan skuda ikke passe, men det kan
det det?
Hilsen mig.
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener ellers at det er Gale der laver Argon højttalere.
Men Argon er ikke et "rigtigt" mærke som sådan. HFK tager andres produkter og sætter Argon navnet på. Så der kan sagtens være flere end 1 producent der laver Argon produkter.
|
Til top |
|
|
thekingdk1 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem tror du det er et, når det er købt i Hifi klubben.
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt ligesom deres nad tv, som nad heller ikke laver.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
thekingdk1 skrev:
Hey. Har idag fået afvide af det er Eltax som laver enhederne til Argon, også navndøber Hifiklubben enhederne til Argon og sætter Argon på kabinettede, så tænkte jeg af det kan skuda ikke passe, men det kan det det?
Hilsen mig. |
|
|
Hvad mener du præcist når du skriver "enhederne"?. Eltax laver ikke selv højttalerenheder.
Hvis det er de komplette højttalere du tænker på, er det vel ikke umuligt. Eltax har lavet mange forskellige højttalere, også i samme prisklasse som Hifiklubbens Argonmodeller. Hvorfor mener du ikke at det kan passe ?
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Betyder det noget, det er bare navne.
MVH
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
|
|
|
Netop. At mange opfatter det som et problem og har svært ved at tro det skyldes vel holdninger og fordomme. Mange herinde har nogle meget negative holdninger til Eltax, uden at kende ret meget til Eltaxhøjttalere. Eltax har lavet højttalere som næppe kan kaldes hifi, men de har faktisk også lavet nogle som er ganske udmærkede i forhold til prisen. De kan altså godt være bedre end deres ry. Omvendt virker det også som om mange har den opfattelse at hvis noget bliver solgt i hifiklubben, er det godt. Hvis man så hører at Argonhøjttalere produceres af Eltax kan man ikke længere finde ud af om de er gode eller dårlige.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
thekingdk1 skrev:
Hey. Har idag fået afvide af det er Eltax som laver enhederne til Argon, også navndøber Hifiklubben enhederne til Argon og sætter Argon på kabinettede, så tænkte jeg af det kan skuda ikke passe, men det kan det det?
Hilsen mig. |
|
|
Naturligvis kan det passe. Designet er dog ikke helt det samme. Eltax laver Tangent og så også Argon til hifi klubben. Hvis du læser hifi klubbens egen beskrivelse af Argon mærket, vil du finde ud af at hvad de finder på markedet af meget billige men gode produkter, køber de og evt. modificerer lidt, for herefter at sætte deres mærke på. Førhen gjorde de nogenlunde det samme, blot satte de ikke Argon mærket på, men havde istedet en række mærker.
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Netop. At mange opfatter det som et problem og har svært ved at tro det skyldes vel holdninger og fordomme. Mange herinde har nogle meget negative holdninger til Eltax, uden at kende ret meget til Eltaxhøjttalere. Eltax har lavet højttalere som næppe kan kaldes hifi, men de har faktisk også lavet nogle som er ganske udmærkede i forhold til prisen. De kan altså godt være bedre end deres ry. Omvendt virker det også som om mange har den opfattelse at hvis noget bliver solgt i hifiklubben, er det godt. Hvis man så hører at Argonhøjttalere produceres af Eltax kan man ikke længere finde ud af om de er gode eller dårlige.
|
|
|
Det er meget sandt hvad du siger der. Problemet for både Dantax og Eltax i denne forbindelse, er jo bare at de også laver billige modeller. Hvis Rolls Royce lavede små eldrevne familiebiler ville det nok også gå uoverskueligt meget ud over deres salg af limosiner. 
Jeg er sikker på man kunne tage et par af Eltax's "dyre" højttalere og fjerne mærket, og så ville de fleste ændre kommentarer fra "Det er da noget billigt skidt" til "Det er da en udmærket højttaler". __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ene gang jeg har haft erfaring med Eltax var da jeg købte et par små Tangent højttalere i Bilka til en jeg kendte som bare skulle have noget der spillede. Kvaliteten virkede såmænd rigtig udemærket til prisen med god finish og forarbejning samt store skrueterminaler bagpå, MEN det er altså kun useriøse producenter der kan finde på at designe en højttaler så en stor del af rammen på fronten samt logoet skærmer lige henover diskantenheden med håbløs indelukket lyd til følge 
Problemet kunne så heldigvis afhjælpes ved at vende den aftagelige front (og dermed også logoet) på hovedet, men alligevel...lav pris eller ej, det giver et pænt uheldigt indtryk med sådan en gang sjusk, der er sikkert ikke én hos Eltax der har gidet gøre sig den ulejlighed at høre på modellen inden de blev sendt på markedet
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
thekingdk1 skrev:
Hilsen mig. |
|
|
Som det allerede er sagt længere oppe, så lægger Hifiklubben IKKE skjul på, at Argon mærket ikke er andet end badge engineering (hedder det vistnok).
F.eks. bliver Argons B&O aluklon lavet af kinesiske CAV. I starten var efterligningen så perfekt, at Hifiklubben måtte bede CAV om at ændre designe lidt, men det er en anden historie.
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en af de her tråde Træerene vokser ikke ind i himmelen bare fordi produktet er købt i hifi-klubben.
Skulle bestemt ikke undre mig om eltax producerer/udvikler nogle af klubbens gale/argon højtalere, det er der skam intet ondt i. Tror faktisk at man skal lede længe efter en producent der har større erfarring med at lave BILLIGE højtalere der er ikke er helt ubrugelige, end Eltax.
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Endnu en af de her tråde Træerene vokser ikke ind i himmelen bare fordi produktet er købt i hifi-klubben.
Skulle bestemt ikke undre mig om eltax producerer/udvikler nogle af klubbens gale/argon højtalere, det er der skam intet ondt i. Tror faktisk at man skal lede længe efter en producent der har større erfarring med at lave BILLIGE højtalere der er ikke er helt ubrugelige, end Eltax.
Mvh. Henrik
|
|
|
Scan Speak (E.Skaaning) startede som EOM producent (Scandyna, Dynaco og ITT) og Danmark var i en årrække en af verdens største producenter på området så "vi" har den fornødne erfaring og viden på området
|
Til top |
|
|
thekingdk1 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
André Jensen skrev:
|
|
|
|
|
|
Det som er ''galt'' er af jeg føler mig lidt snydt, troede Hifi-Klubben var ''kvalitet'' men når det bare er alle mulige ''billige-producenteren'' som laver højtalerne, så må jég indrømme jeg føler mig lidt snydt. Hvad med Cerwin Vega og Dali, får de også andre til af lave?
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes mange mærker, som ikke selv producerer deres enheder.
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
thekingdk1 skrev:
Det som er ''galt'' er af jeg føler mig lidt snydt, troede Hifi-Klubben var ''kvalitet'' men når det bare er alle mulige ''billige-producenteren'' som laver højtalerne, så må jég indrømme jeg føler mig lidt snydt. Hvad med Cerwin Vega og Dali, får de også andre til af lave?
|
|
|
Helt seriøst, hvad forventer du?
Argon er noget billigt skrammel pga prisen, om det så var et "rigtigt" selvstændigt mærke med egen udviklings afdeling, produktion osv. så får du det du betaler for. Hvem der reelt har produceret Argon produkterne er i mine øjne inderligt ligegyldigt, ville produkterne lyde bedre hvis Argon havde egen udviklings afdeling eller ville kvaliteten være bedre hvis de havde egen produktion? Det tror jeg næppe.
Angående Cerwin Vega, så er det vist stadigvæk udviklet i USA , men produktionen foregår i Kina. Det samme med Dalis Concept serie hvor det er dansk udvikling og kinesisk produktion.
EDIT : Må dog sige at den her Argon højttaler ser ok fornuftig ud. : http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/arg on_7240_hoejttaler_sort.htm
|
Til top |
|
|
enten Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
asso hvis man skal være en alsidig hifibutik, så skal man have højttalere i alle prisklasser. og lille pris er uanset navnet = en højttaler man ikke skal forvente guld og grønne skove af
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
thekingdk1 skrev:
Det som er ''galt'' er af jeg føler mig lidt snydt, troede Hifi-Klubben var ''kvalitet'' men når det bare er alle mulige ''billige-producenteren'' som laver højtalerne, så må jég indrømme jeg føler mig lidt snydt. |
|
|
Tymphany, der har købt Scan-Speak og Vifa, har også en kinesisk fabrik. Hvad er det, der får dig til at tro, at billig-producenter betyder dårlig kvalitet?
thekingdk1 skrev:
Hvad med Cerwin Vega og Dali, får de også andre til af lave?
|
|
|
Hvis nu CW ejer den kinesiske fabrik, er det så "andre"? Læs lidt på, hvordan moderne produktion foregår. Det er ikke alle varer, der laves af skotske jomfruer ved fuldmåne ved Loch Lomond.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
thekingdk1 skrev:
Det som er ''galt'' er af jeg føler mig lidt snydt, troede Hifi-Klubben var ''kvalitet'' men når det bare er alle mulige ''billige-producenteren'' som laver højtalerne, så må jég indrømme jeg føler mig lidt snydt.
|
|
|
Det var jo egentlig også det jeg kaldte fordomme. Tillad mig at citere Wikipedia :
"En fordom er en bedømmelse (ofte generaliseret), der finder sted uden tilstrækkelig indsigt eller grundlag."
Du har en opfattelse af at Eltax er en "billigproducent" og derfor antager du at alt hvad de laver er dårligt, selvom du ikke kender mange af deres højttalere. Du opfatter Hifiklubben som den optimale Hififorhandler og derfor antager du at alt hvad de sælger er af høj kvalitet, selvom du ikke kender mange af deres produkter.
Du snyder egentlig kun dig selv med den slags fordomme. Hvis du er interresseret i en Argonhøjttaler så lyt til den og vurder selv kvalitet/prisforhold. Hvis du er tilfreds med lyden så køb, ellers find noget andet. Hvis du har købt og du er tilfreds, kan det vel være ligemeget hvem der har produceret højttaleren.
Du er dog langfra den eneste herinde der har for mange fordomme. Det ses ofte i debatter, især om højtalere, men også andre produkter. Folk generaliserer ofte når de udtaler sig om bestemte mærkevarer.
|
Til top |
|
|
thekingdk1 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv Argon 7240 og er faktisk helt tilfreds med dem :D. Den eneste grund til dette blev lavet er af jeg bare lige informere mig om det kunne passe Eltax havde lavet enhederne til mine højtalere, fordi det er satme godt af dem iforhold til de Tangent jeg havde før.
|
Til top |
|
|