Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 07:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Aktiv subwoofer. Lille forstærker. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kenneth24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg har tænkt på at købe denne subwoofer http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/cer win-vega_hd12sx_subwoofer.htm

Men min forstærker er kun NAD T744. Men jeg ved nemlig ikke når subwooferen har indbygget forstærker om min egen forstærker behøver at være så stærk, men hvad siger i ?

Linket til forstærkeren er her http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/nad_t7 44_surround_receiver_titan.htm

Til top Vis kenneth24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth24

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Når subwooferen er aktiv betyder det som du selv siger at det er den indbyggede forstærker der skal trække den, ikke din receiver. Hvis din receiver ellers spiller godtnok med dine øvrige højttalere, og du ikke planer på at skifte dem ud, så vil du nok tværtimod opleve at den får mere overskud, fordi den ikke længere behøver at bruge kræfter på at forstærke bas-delen af signalet - dette sendes jo videre til subben udenom receiverens effektdel.

kenneth24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hej. Lige nu har jeg 2 højtalere fra cerwin vega. Dem med 8 tommer basenheder http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/cer win-vega_ve-8f_hoejttaler_sort.htm

Så tror du ikke det vil spille nogenlunde?

Til top Vis kenneth24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth24

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

kenneth24 skrev:

Hej. Lige nu har jeg 2 højtalere fra cerwin vega. Dem med 8 tommer basenheder http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/cer win-vega_ve-8f_hoejttaler_sort.htm

Så tror du ikke det vil spille nogenlunde?

Jo - som nævnt består ændringen i at dine fronthøjttlalere skal spille mindre bas, fordi denne tjans overtages af subwooferen, og din receiver skal derfor heller ikke arbejde nær så hårdt. Så hvis det lyder godt nok i dag, er der ingen grund til bekymring for at det ikke fortsat vil gøre det - så er der hele problematikken omkring placeringen af subwooferen, men det er en helt anden diskussion...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes