Bruger siden: 01 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
Hej alle.
Jeg skal ud og købe nogle højttalere her mandag/ imorgen, så jeg tænkte på om man godt måtte tage sin forstærker med ud og "teste" højttalerne med den forstærker man har?
Jeg regner med at købe dem i hifiklubben i roskilde?
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
okay tak :)
Ved du om det er smartere og købe nogle brugt ? eks. House party højttalere, altså dem cerwin vega har lavet til 4000 kr brugt ? eller er det ikke nok bedst og købe nogle helt nye ?
Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
JimmiF skrev:
jamen du har jo forstand på det der kan jeg høre :)
Er der så lige så god bass i eller er den bedre i DC serien ?
Skal det være bas med slag i så skal det være DC-series. Ingen tvivl om det. CLS er der også godt med gang i men ved siden af DC-serien er vinder DC klart.
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
Det bare irriterende at jeg ikke kan finde nogle DC series højttalere med 2x15" bas :( qxl.dk har ingen og dba.dk har kun "Dc series 12"" altså med 1x12" du ved ikke andre steder man kan få dem :) ?
Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
JimmiF skrev:
Det bare irriterende at jeg ikke kan finde nogle DC series højttalere med 2x15" bas :( qxl.dk har ingen og dba.dk har kun "Dc series 12"" altså med 1x12" du ved ikke andre steder man kan få dem :) ?
Rolig der kommer tit nogle på DBA. Inden for en uge vil jeg væde med at der er kommet nogle.
Men kan da se at der lige nu er et sæt DC-15. Er det ikke nok?
Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
Nu er jeg hverken CV-ekspert, eller den store bass-freak, men til dit rum på 15m2 tror jeg, at DC-15 vil være mere end rigeligt for dig.
2 HT´er med 2x15" basser hver vil blive alt for voldsomt, og desuden vil du nok få problemer med at få bassen til at lyde ordentligt i det lille rum (resonans, fasedrej osv.)
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum