| Forfatter |
|
oJakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er blevet nævnt før herinde, men tænkte jeg ville starte en tråd og høre om der var nogle der havde haft fornøjelse (forhåbentligt) af, at lytte til denne afløser af Audience. :)
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke hørt den, men der skal være sket noget drastisk siden Audience, hvis den skal være værd at høre på, det er mit indtryk at Audience, er en af de mest intetsigende og kedelige/ligegyldige højtalere på markedet, efter min mening skal man op i Focus, Contour og Confidence før det bliver rigtig sjovt, men så er det til gengæld også med smil til begge øre  Dog skal jeg hermed ikke sige at Excite er dårlig, det må du ned og lytte efter.. Jeg ved sgu ikke helt hvad formålet var med mit indlæg, men nu er det her
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
oJakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke nogen der siger at der skal være et formål :) Det er om ikke andet en ny holdning jeg ikke har hørt før, folk plejer normalt at tale godt om Dynaudio Audience 42 etc.
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi fik serien i butikken igår. Ligesom alle de andre Dynaudio højttalere skal de have en del timer, før de åbner eller reelt bare lyder godt, for denne serie, hehe...
Lyden kontra Audience kan jeg ikke rigtig give en dom på endnu synes, de mangler tilspilningen. Tilgengæld er "designet" eller kabinettet noget flottere! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Vi fik serien i butikken ig�r. Ligesom alle de andre Dynaudio h�jttalere skal de have en del timer, f�r de �bner eller reelt bare lyder godt, for denne serie, hehe...
Lyden kontra Audience kan jeg ikke rigtig give en dom p� endnu synes, de mangler tilspilningen. Tilgeng�ld er "designet" eller kabinettet noget flottere! |
|
|
Jeg synes nu mine Focus 140 lød udemærket da ejg fik dem op af kassen, at de så bliver bedre og bedre nu, er slet ikke skidt  Det var filemig også en drøm at få dem indendøre, det er det bedste hifi-køb jeg har gjort mig, selv kæresten er imponeret, i gjorde et super stykke arbejde i overtalingen  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ret enig med Rune. Jeg har heller ikke hørt dem, men Audience var godt nok ikke lige mig. Klinisk, tynd og kedelig. Der er en verden til forskel fra den og så til Focus serien og overvejer man Dynaudio, synes jeg bestemt man skal tage skridtet til Focus serien.
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ellers Audience var meget søde taget prisen i betragtning. Altså den er slet ikke ligeså åben som Focus eller kan levere samme perspektiv, men 42erne som lå til knap 5000.- synes jeg egentlig godt kunne spille musik, hvis man gav den en god forstærker med lidt juice.
Inden jeg startede i TC, havde Dynaudio slet ikke fanget mig overhovedet fordi jeg synes det var klinisk, for pænt og bare røvkedeligt... Det kan de egentlig stadig god lyde som, hvis de får et kedeligt anlæg foran sig... Just my point of view __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
Jeg synes ellers Audience var meget søde taget prisen i betragtning. Altså den er slet ikke ligeså åben som Focus eller kan levere samme perspektiv, men 42erne som lå til knap 5000.- synes jeg egentlig godt kunne spille musik, hvis man gav den en god forstærker med lidt juice.
Inden jeg startede i TC, havde Dynaudio slet ikke fanget mig overhovedet fordi jeg synes det var klinisk, for pænt og bare røvkedeligt... Det kan de egentlig stadig god lyde som, hvis de får et kedeligt anlæg foran sig... Just my point of view
|
|
|
Jeg hørte dem i TC på jeres grej, så du siger vel egentlig at de i har er røvkedeligt?
Just kidding, men for at vi ikke alle skal tro at du bare siger det, netop fordi du sælger det, så må du hellere give et bud hvad det så skal kombineres med. 
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Jeg er ret enig med Rune. Jeg har heller ikke hørt dem, men Audience var godt nok ikke lige mig. Klinisk, tynd og kedelig. Der er en verden til forskel fra den og så til Focus serien og overvejer man Dynaudio, synes jeg bestemt man skal tage skridtet til Focus serien.  |
|
|
Har ikke hørt Focus, men har selv Audience 82 og er godt tilfreds. Da jeg købte dem stod valget imellem Audiovector og Dynaudio og mine ører (eller er det hjerne) synes åbenbart bedst om Dynaudio i det tilfælde. Det kan godt være at de for nogen lyder kedelig, men til gengæld bli'r man aldrig træt af at lytte til musik lang tid i træk.
Iøvrigt kan man heller ikke få Focus med samme antal og størrelse enheder som Audience 82. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Jeg er ret enig med Rune. Jeg har heller ikke hørt dem, men Audience var godt nok ikke lige mig. Klinisk, tynd og kedelig. Der er en verden til forskel fra den og så til Focus serien og overvejer man Dynaudio, synes jeg bestemt man skal tage skridtet til Focus serien.  |
|
|
Excite minder meget mere om Focus serien end audience gør,
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er allerede en tråd om denne .... hvorfor starter du så en ny?
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |