Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere og forstærker (ca. 5500,-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
inotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hej,
Jeg har en kammerat som gerne vil have noget ordentligt lyd til ps3 og fjernsyn.
Han har ikke afsat det store budget til det som i kan se er det på omkring 5500, og derfor har jeg foreslået ham at købe noget af det brugt for at få mest muligt for pengene.

Han er på udkig efter en forstærker/reciever og et par reol/stander-højtalere.
Hertil skal tilsluttes en ps3, fjernsyn og en Apple Airport Express.
Den måde han havde forstillet sig det på, var at tilslutte ps3'en til fjernsynet med både lyd og billede også reciever til fjernsynet, således at han kører lyden fra ps3 gennem fjernsyn og ind i recieveren.
Vil tro dette vil fungere udemærket, da der vel ikke er den store forskel på hdmi-PS3->tv analog->reciever og analog ps3->reciever?
Muligheden
for at kører digital toslink er der jo oftest ikke i stereo recievere, hvilket jeg vil formode er det bedste bud i den prisklasse for at få mest for pengene?

Selv har han haft kigget lidt på B&W DM685, og derefter havde han forestillet sig at han kunne finde en reciever til 1500 dertil, hvilket jeg vil mene vil komme til at halte lidt hvis det overhovedet er muligt?
Ellers skal man vel op i en NAD C315BEE til 2200, for at opnå en rimelig fornuftig lyd?

Han hører hovedsageligt rock såsom nephew, coldplay og lign. og ellers lidt blandet, så højtaleren skal vel stadig gerne kunne spille forholdsvis dybt for at det ikke vil komme til at lyde for kedeligt.

Han skal ikke købe før engang til midt i august, men vil gerne vide lidt om hvad han skal kigge efter, hvilket er baggrunden for at jeg har oprettet denne tråd.

Her i området er der ikke rigtig andet end hifiklubben hvor man kan gå ind og få rådgivning, men ved at der er MANGE andre alternativer derude.

Håber i vil komme med lidt input, og er der information i mangler så sig endelig til.

På forhånd tak
Christian Svendsen
Til top Vis inotic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af inotic

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Hej Christian

Prøv at se her: http://www.hififreaks.dk/index.focal.chorus.806.v.asp

Mvh Mathias

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juni 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

b&w højttalere er, skåret over en bred kam, meget effektkrævende. Konsekvensen ved en for lille forstærker er meget skinger og flad lyd, så dem ville jeg nok udelukke

inotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Focal Chorus 806 kunne også være et bud, prisen er den samme, men der er ikke mulighed for at lytte til dem før køb. Har dog set at focal chorus generelt får meget ros her på siden, og virker til at være nogle populære højtalere, så de er måske ikke helt ved siden af.
Bor i Mariager, så der er ikke de store muligheder for at høre højtalerne i aktion først, andet end i hifiklubben i randers, eller så skal man en tur helt til århus også i Tape connection for at se hvad de har at byde på, men så sprænges budgettet jo nok hurtigt.

brasch - Det vil jeg sige videre, at det er et dårligt valg at købe b&w. Har også selv haft hørt en b&w 602s3 mener jeg, på en NAD C315BEE, det var ingen jeg selv købte højtalere for ikke så længe siden, og der synes jeg jo det lyd ganske godt. Tænker jeg så tilbage nu kan jeg kun give dig ret i at det lød skingert så snart der blev skruet lidt op.

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Her er et lille bud på surroundreceiver og fronthøjttalere:

http://www.preissuchmaschine.de/in-Hifi-Baustein/AV-Receiver /Yamaha-RX-V661.html

http://www.preissuchmaschine.de/in-Lautsprecher/Lautsprecher /Klipsch-RB-81.html

eller

http://www.preissuchmaschine.de/in-Lautsprecher/Lautsprecher /Klipsch-F-3.html

Samlet pris ca. 5400-5600 kr + fragt

Med en surroundreceiver er det muligt at opgradere til surround senere (ved at købe center- og baghøjttalere). Og her kobler i bare PS3'eren via HDMI til Yamaha'en, som kobles til TV'et. Så har i digital lyd og billede (hvis TV'et er med HDMI).

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

inotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Det er da en mulighed, men ved ikke hvor meget han er for at købe i tyskland, kunne være rart at få en garanti fra forhandler om at man evt. kan sende retur hvis det ikke er hvad man har håbet, og det vil jo uden tvivl blive væsentlig dyrere hvis det skal sendes retur til tyskland fremfor et sted her i landet.
Han går ikke voldsomt meget op i "god" lyd. pt. benytter han et sæt logitech 2.1, men så har han hørt mit og har derved fået lidt blod på tanden, så han vil gerne ud og have noget med lidt flere tilslutningsmuligheder, og som også gerne lyder bedre.
Ved ikke om det er bedst at gå efter en surround reciever for derved at have de digitale tilslutningsmuligheder, og hvis man ikke helt synes der er nok bas i de små reolhøjtalere og dermed kan supplere med en sub.

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

inotic skrev:
Focal Chorus 806 kunne også være et bud, prisen er den samme, men der er ikke mulighed for at lytte til dem før køb. Har dog set at focal chorus generelt får meget ros her på siden, og virker til at være nogle populære højtalere, så de er måske ikke helt ved siden af.
Bor i Mariager, så der er ikke de store muligheder for at høre højtalerne i aktion først, andet end i hifiklubben i randers, eller så skal man en tur helt til århus også i Tape connection for at se hvad de har at byde på, men så sprænges budgettet jo nok hurtigt.

brasch - Det vil jeg sige videre, at det er et dårligt valg at købe b&w. Har også selv haft hørt en b&w 602s3 mener jeg, på en NAD C315BEE, det var ingen jeg selv købte højtalere for ikke så længe siden, og der synes jeg jo det lyd ganske godt. Tænker jeg så tilbage nu kan jeg kun give dig ret i at det lød skingert så snart der blev skruet lidt op.

Du kan da komme til at høre dem i Esbjerg  Prøv at ring til Michael fra hififreaks og hør om mulighederne.

inotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Er der eventuelle forslag til en forstærker, stereo som surround, nyt som brugt?
Andre forslag til højtalere er naturligvis stadig velkomne

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes