Hej,
Jeg har en kammerat som gerne vil have noget ordentligt lyd til ps3 og fjernsyn.
Han har ikke afsat det store budget til det som i kan se er det på omkring 5500, og derfor har jeg foreslået ham at købe noget af det brugt for at få mest muligt for pengene.
Han er på udkig efter en forstærker/reciever og et par reol/stander-højtalere.
Hertil skal tilsluttes en ps3, fjernsyn og en Apple Airport Express.
Den måde han havde forstillet sig det på, var at tilslutte ps3'en til fjernsynet med både lyd og billede også reciever til fjernsynet, således at han kører lyden fra ps3 gennem fjernsyn og ind i recieveren.
Vil tro dette vil fungere udemærket, da der vel ikke er den store forskel på hdmi-PS3->tv analog->reciever og analog ps3->reciever?
Muligheden
for at kører digital toslink er der jo oftest ikke i stereo recievere, hvilket jeg vil formode er det bedste bud i den prisklasse for at få mest for pengene?
Selv har han haft kigget lidt på
B&W DM685, og derefter havde han forestillet sig at han kunne finde en reciever til 1500 dertil, hvilket jeg vil mene vil komme til at halte lidt hvis det overhovedet er muligt?
Ellers skal man vel op i en NAD C315BEE til 2200, for at opnå en rimelig fornuftig lyd?
Han hører hovedsageligt rock såsom nephew, coldplay og lign. og ellers lidt blandet, så højtaleren skal vel stadig gerne kunne spille forholdsvis dybt for at det ikke vil komme til at lyde for kedeligt.
Han skal ikke købe før engang til midt i august, men vil gerne vide lidt om hvad han skal kigge efter, hvilket er baggrunden for at jeg har oprettet denne tråd.
Her i området er der ikke rigtig andet end hifiklubben hvor man kan gå ind og få rådgivning, men ved at der er MANGE andre alternativer derude.
Håber i vil komme med lidt input, og er der information i mangler så sig endelig til.
På forhånd tak
Christian Svendsen