Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 01:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere til 32m2 teenagerværelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Loev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 03:00 | IP-adresse registreret  

Hej H4A :)
Ville lige se om der var nogen der havde tjek på det med højtalere og sådan.

Jeg har værelse i en kælder som er 8x4 meter.
Har lige nu, 2 rigtigt gamle højtalere siddende på et endnu ældre anlæg der fungere som forstærker, hvor min computer sidder til.
Jeg er 17år gammel, og har jo den altid hadet, dog obligatoriske (når man er i den her alder)hardstyle/dance musiksmag i øjeblikket.

Men jeg leder efter nogle nye højtalere om måske en forstærker.
Jeg ville regne med mit pris loft var på 4.000. Hvis det kan gøres billigere, sig endelig til.

Jeg har lige nu kigget på CERWIN-VEGA CLS-10.
Jeg leder efter en god dyb bas, der skal kunne mærkes i brystet fra den anden ende af rummet, og få pigerne til at kaste deres breezers op igen :) God lydkvalitet er selvfølglig også vigtigt. Enhver hjælp er værdsat. Kommentare om nutidens ungdom kan mailes til...nogen andre vel. :)

Til top Vis Loev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loev

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 06:53 | IP-adresse registreret  

Frem for Cerwin Vega, vil jeg til enhver tid anbefale dig et par Klipsch... De spiller lige så højt, men MEGET bedre...

http://www.hifi4all.dk/ksb/soegresultat.asp?annoncetype=& ;produkttype=&fritekst=klipsch&lokalitet =

Og ang forstærker, vil jeg anbefale dig ikke at bruge pengene på mange watt, men på kvalitet... Du kan sagtens nøjes med 2*25 Watt... Giver over 110 dB med en følsomhed på 98 dB...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Velkommen til, endnu en Københavner!

Dit indlæg, lyder fuldstændig som mit første!..

Men jeg må desværre skuffe, og sige at hvis dit budget ikke holder til mere end 4K, så kommer du ikke særlig langt!..Du nævner selv CV CLS-10, hvilket er en fremragende højtaler, hvis den skal bruges til Hardstyle, Trance osv (hører det selv), men som der bliver skrevet i det ovenstående indlæg, så er den forstærker der kan håndtere dem, meget vigtig!.

Så for samlet budget på 4k, så kommer du sgu ikke så langt! - Sorry!

Mvh Zirio

CineZirio
Onkyo, Panasonic, B&W, Supra, Nordost

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

jeg vil sagtens mene du kan komme rigtig langt for 4000 kr, specielt hvis du køber brugt.

et par cerwin vega vil nok være et godt bud og der er som regel en del sæt til salg på dba.dk. men ellers vil jeg anbefale dig at kigge efter et engelsk mærke der hedder wharfedale, som bygger højttalere efter nogenlunde samme princip som CV.

ellers kunne nogle ældre gulvhøjttalere fra dali no også sagtens bruges. de har lavet nogle fine festhøjttalere, som virkelig kan spille højt.

du kan sagtens få en strømstærk forstærker for 1-2000 kr brugt. min egen amc på 2*100 watt fik jeg for 2k. kig eventuelt efter en harman cardon eller nad forstærker, de er forsynede med gode kraftige strømforsyninger.

held og lykke med jagten.

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

cst1967
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Jeg  ville  kigge  efter  noget  brugt.
Synes  dette  er et godt bud og så er der jo penge til en god brugt forstærker

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55445599

M.v.h.

Christian

Mit DIY-Højtaler
Til top Vis cst1967's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cst1967 Besøg cst1967's Websted

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Det kan altså godt lade sig gøre til 4k hvis man kigger på brugt markedet, hvilket jeg under alle omstændigheder vil anbefale.

Højttalere kunne være denne AL750 der er en af CV's mere heldige modeller.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55456056

Forstærkeren kunne være denne:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55463881

eller denne

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55279568

Den første er en intigreret forstærker med muligheder for tilslutning af mange kilder og fjernbetjening, hvor den anden er et kraftværk af en effektforstærker der har kræfter nok til et sæt CV'er. Altså den første kan også sagtens spille et sæt AL750 nok, men den kommer til kort hvis det skal være helt vildt.
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hvis du er villig til at ofre lidt ekstra eller kan presse prisen kunne disse også være et bud. Det er nogle kæmper.. http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55488041
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

kasperholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hvis jeg var dig ville jeg vælge noget andet end Cerwin Vega, de spiller højt og er "gode" til techno og trance, pga. det store lydtryk de giver, men godt, det spiller de altså ikke, synes jeg ikke. Hver sin mening :)

Jeg hører selv Psytrance, og har et par Dali 109. De spiller rigtig højt, og godt, og med deres 4x10" bas, svarer det til et par 15", så bas er der rigeligt af ;)

De koster mellem 1500 - 2000 kr. brugt. 

Men kig dig omkring i debatten, og læs om lidt forskelligt :) 

Til top Vis kasperholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasperholm

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

Loev skrev:
Hej H4A :)
Ville lige se om der var nogen der havde tjek på det med højtalere og sådan.

Jeg har værelse i en kælder som er 8x4 meter.
Har lige nu, 2 rigtigt gamle højtalere siddende på et endnu ældre anlæg der fungere som forstærker, hvor min computer sidder til.
Jeg er 17år gammel, og har jo den altid hadet, dog obligatoriske (når man er i den her alder)hardstyle/dance musiksmag i øjeblikket.

Men jeg leder efter nogle nye højtalere om måske en forstærker.
Jeg ville regne med mit pris loft var på 4.000. Hvis det kan gøres billigere, sig endelig til.

Jeg har lige nu kigget på CERWIN-VEGA CLS-10.
Jeg leder efter en god dyb bas, der skal kunne mærkes i brystet fra den anden ende af rummet, og få pigerne til at kaste deres breezers op igen :) God lydkvalitet er selvfølglig også vigtigt. Enhver hjælp er værdsat. Kommentare om nutidens ungdom kan mailes til...nogen andre vel. :)

Nu har jeg hørt alle højttalerne i CLS-serien, og den eneste der rigtigt skuffer er altså 10'eren. Den mangler fuldstændigt den punch de andre højttalere i serien har. Personligt kan jeg langt bedst lide CLS-15 da den synes at have den mest homogene lyd, og kan sluge endeløs effekt. (Derfor jeg selv ejer selvsamme).

Min pointe er egentligt bare, at efter hvad jeg kan høre fra dit indlæg, skal du have mere power end hvad en 10'er kan levere, og jeg synes derfor du skal se efter et par brugte CLS'ere med 12- eller 15" basser på guloggratis.dk, dba.dk etc. Udbuddet er som regel stort!

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 02:54 | IP-adresse registreret  

jeg var også af den mening at Cerwin Vega var noget bras.. men "desværre" har jeg måttet indse, at det meste skyldes at de altid demonstreres og sælges med NAD, som simpelthen ikke magter opgaven. Holck (søg på forum) købte en af de Crown amps vi havde i kælderen, og da vi var forbi med den fik vi en demo.. for pokker de kan altså godt spille ordentligt. Det er ikke highend, men lad være med at afskrive dem blot fordi de lyder ringe på NAD.

hvis du er heldig kan du finde et par 1215MKII til 4k på brugtmarkedet, det er nok en af de bedste CV har lavet.

Men klipsch er også et godt bud.. Dalis modeller i den prisklasse er i mine øjne, en lidt roddet affære. dem jeg har hørt, vil gerne være lidt af det hele, men uden at 'komme i mål'..
109 kan jeg ikke huske hvordan lyder..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

kasperholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Jeg synes den lyder godt. Jeg har et par, og en af mine venner har Cerwin Vega CLS-12, og jeg synes altså bare ikke de lyder specielt godt. Selvfølgelig spiller de godt, men der mangler varme og fylde i lyden synes jeg. Men som sagt, har alle folk jo hver sin mening :)
Til top Vis kasperholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasperholm

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Jeg kan klart anbefale et par Cerwin Vega af ældre dato, da du får rigtig meget højtaler for små penge. Købte selv et par AT-80 og det er en rigtig lille "ivrig" højtaler som bare er skabt til fest og glæde, men samtidig kan spille ganske fint hvis musiksmagen bliver bedre

Så vil helt klart anbefale noget brugt på det budget, så bliver det ikke noget problem at skaffe noget fedt udstyr. God jagt!

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes