| Forfatter |
|
Klynk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa til alle Jer eksperter, der har eller har haft enten Strauss eller Mahler.
Jeg påtænker at investere i enten et sæt Strauss eller et sæt Mahler.
Hvilke lydmæssige forskel er der på disse to vienna højttaler.? De skal stå i et rum på ca 30 kvm.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 08 Juli 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal de spille med af anlæg? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Klynk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nogle rør trin rogue audio m 150 samt en forforstærker audio research ls 15.
Cd og kabler er jeg ved at skifte ud, jeg ved ikke lige hvad jeg der vil gå efter.
Vh.
P.E.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klynk skrev:
|
Jeg har nogle rør trin rogue audio m 150 samt en forforstærker audio research ls 15.
Cd og kabler er jeg ved at skifte ud, jeg ved ikke lige hvad jeg der vil gå efter.
Vh.
P.E.
|
|
|
Okay.
Dine M-150ere kan sagtens drive Mahler ved jeg.
Men om din stue er stor nok er jeg mere i tvivl om.
Hvordan skal højttalerne placeres? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
snakeie Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ganske kort køb Mahler
__________________ vienna mahler
audia flight 100,pre.cd one
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så endnu kortere....
Hvorfor? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde købt Dali 850.
Men det er også fordi jeg ikke har penge til mere ...
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mahler spiller med det rigtige grej og korrekt opstillet mageløst og dynamisk. Under forkerte forudsætninger en svær højttaler at leve med. Du skal høre dem begge inden køb. Et godt råd
Synes at mange har brændt fingrene ved netop disse højttalere når de har fået dem hjem uden at have lyttet på dem før køb. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes personligt, det lyder sovset og alt alt for farvet. Det gælder i øvrigt begge modeller. Men du må vel have hørt højttalerne, siden det er Vienna du vil have.
Dog er Mahler virkelig svær at sætte op, hvis du ikke har pladsen. 30kvm kan knibe, men det afhænger også af rummets form.
|
| Til top |
|
| |
Klynk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Klynk skrev:
|
Vh.
P.E.
|
|
|
Okay.
Hvordan skal højttalerne placeres?
|
|
|
Havde tænkt mig at placere dem på den lange led af stuen, sådan at de får ca 3 meter bagud og en lytteafstand på 3-4 meter og ca 1 meter til side væg
Vh.
P.E.
|
| Til top |
|
| |
Klynk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvorfor? Hvordan spiller de Mahler i forhold til et par straus?
Vh.
P.E.
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strauss var ikke så heldig, derfor er den da også udgået Så jeg ville vælge Mahler. Men måske er dine 30 m2 for lidt.
Det er nemlig rigtigt, som der nævnes, at de kræver stort rum (men det gør alle VA, på nær Haydn). Mahler kræver meget plads omkring sig, men er det opfyldt og placeringen i orden, så er det super lyd... (hvis man er til det lidt romantiske )
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klynk skrev:
Brian7500 skrev:
Klynk skrev:
|
Vh.
P.E.
|
|
|
Okay.
Hvordan skal højttalerne placeres?
|
|
|
Havde tænkt mig at placere dem på den lange led af stuen, sådan at de får ca 3 meter bagud og en lytteafstand på 3-4 meter og ca 1 meter til side væg
Vh.
P.E.
|
|
|
Du skal selvfølgelig have dem hjem og prøve før du køber dem. Men umiddelbart ville jeg nok hoppe på Mahler med det udstyr og det rum du har. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Cboxoak Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bestemt ikke ekspert - men hva med Concert Grand? Den er iflg. René (Vassago) oplagt som alternativ til Mahler eller Strauss hvis man ikke har pladsen...
Jeg købte selv Baby Grand hos ham og var da også en smule forelsket i storebroderen, meeeeeen til et rum på 18 kvm. er Baby MERE END RIGELIGT!
Jeg ville ikke end ikke betænke mig et sekund på at sætte dem ved endevæggen i mine forældres 30 kvm. rektangulære stue... 
Man skal passe på ikke at skyde gråspurve med kanoner, og god lyd (læs: optimal lyd ifht. rummet) kan "købes for dyrt"...
Just my 2 cents 
|
| Til top |
|
| |
Klynk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian. Tja jeg er sku lidt bange, tror jeg kommer til at slås meget med dem,vedr opstilling og udstyr, de er jo meget krævende især med forstærker,ved så ikke om de rogue m150 har power nok til at holde de 4 store basser. Jeg skal ud og høre på et par,så må jeg se hvad udfaldet bliver men som du siger, er det jo nok bedst at afprøve dem af hjemme.Til de priser brugte Mahler bliver udbudt til, syntes jeg man får meget god lyd for pengene
Vh.
P.E.
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Klynk
Har selv et sæt Strauss, og var på et tidspunkt lige ved at købe et sæt Mahler. Jeg lånte Mahler sættet med hjem, og vel spillede de godt, men i min stue på ca. 32 kvm. kunne jeg ikke få dem til at fungere lige så godt som mine Strauss. Så du bliver nok nødt til at få dem med hjem, for at dømme, hvad der fungerer bedst, i netop dit lytterum.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klynk skrev:
|
Hej Brian. Tja jeg er sku lidt bange, tror jeg kommer til at slås meget med dem,vedr opstilling og udstyr, de er jo meget krævende især med forstærker,ved så ikke om de rogue m150 har power nok til at holde de 4 store basser. Jeg skal ud og høre på et par,så må jeg se hvad udfaldet bliver men som du siger, er det jo nok bedst at afprøve dem af hjemme.Til de priser brugte Mahler bliver udbudt til, syntes jeg man får meget god lyd for pengene
Vh.
P.E.
|
|
|
Jeg kender et par eksempler på folk der uden problemer styrer Mahler med M-150ere. Så det er ikke der problemet vil opstå.
Men som de andre også siger, det er vigtigt at få dem hjem og prøve. Og er du i tvivl derefter, så vælg Strauss. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Klynk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
Strauss var ikke så heldig, derfor er den da også udgået Så jeg ville vælge Mahler. Men måske er dine 30 m2 for lidt.
Det er nemlig rigtigt, som der nævnes, at de kræver stort rum (men det gør alle VA, på nær Haydn). Mahler kræver meget plads omkring sig, men er det opfyldt og placeringen i orden, så er det super lyd... (hvis man er til det lidt romantiske )
|
|
|
Hej super bruger. Du siger at med Strauss, var man ikke så heldig med, hvorfor? Var de så meget dårliger, lydmæssigt
Vh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klynk skrev:
|
Vh.
P.E.
|
|
|
Godt nok dropper Mahler til lige under 3 ohm i bassen, men de vil ikke være noget problem for dine 150'ere - med mindre du spiller hjernedødt højt Men på 30 m2, bob-bob, ingen problemer med at få ren lyd i 1000 db...
150 Rouge rør-watt er ikke at kimse af...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klynk skrev:
Medlem skrev:
|
|
|
|
Hej super bruger. Du siger at med Strauss, var man ikke så heldig med, hvorfor? Var de så meget dårliger, lydmæssigt
Vh.
|
|
|
Det skal du ikke klynke over Klynk, he-he. (Din smiley...) Ej, kunne ikk lade være 
Alt for svære at placere. Kort og godt. Kræver for meget plads, ift. de små rum vi (fleste) bor i 
Derfor er der så meget snak om det her med placering, de "buldre" i bassen (i for små rum/uheldig opstilling). Men fred med det, hvis man kan lide det. Der er jo nogen som er til "amerikaner-bas". He-he.
Men det er vel egentlig lidt det samme problem med Mahler. Deres mindre modeller er heller ikke nemme at have med at gøre. Jeg var engang overbevist om at jeg da sagtens kunne få en BBG til at lyde godt i min stue (25 cm2), men det var helt forbudt.
Så blev den hevet ind til en ven, (35 m2), og mulighed for mere plads omkring, se det var en helt anden højttaler. Sådan er der så meget med rumtilpasning. (Her ligger der meget humle begravet...)
Den højttaler jeg spiller med nu, er utrolig nem at placere, hvilket overraskede mig ret meget. Så konstruktion er en ufattelig væsenlig faktor for, hvordan det hele reagerer med hinanden.
|
| Til top |
|
| |