Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 05:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vurdring af mit Dali Surround sæt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmuskarlsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har idag et surroundsæt bestående af:

2 stk Dali Koncept 6 forhøjtalere, 2stk Dali Concept 1 Baghøjtalere, 1stk Dali Concept Center
http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali_con cept_6_hoejttalersystem.htm

Dertil: 1stk Dali Concept 12 Subwoofer
http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/dali_co ncept_sub_12_subwoofer_kirsebaer.htm

Men ved ikk hvor godt jeg syns mit anlæg er... Det er det første sæt "Ordentlige" højtalere jeg har haft. Og har derfor ingen reference punkter overhovedet til andre højtalere...

Syns nogen gange godt jeg kunne ønske mig en klarere lyd (Ved ikk om det er min lyd source, eller om det er højtalerne)

Derudover syns jeg nogen gange bassen er lidt ukontrolleret? Den runger lidt for meget når den ikk skal...

Derudover har jeg en "Ældre" (3 år gammel ca) Denon AVR-1604 Surround Reciever.
Kan ses her:
http://www.hifi4all.dk/content/anmviewer.asp?a=662

Hvad er vurderingen af alt dette?

Til top Vis rasmuskarlsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmuskarlsen Besøg rasmuskarlsen's Websted

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Tror din lyd kan være lidt påtrængende pga. din receiver måske. Jeg har modellen større (1804) og den kan godt blive presset, specielt når der bliver skruet godt op for actionscenerne i film.

Jeg har sat min sub til at tage fat lidt højt oppe i frekvensområdet og det giver klart mere overskud til fronthøjttalerne. Mine højttalere er Dali Blue Series med dali 606 som front. En tidligere sæt end dit men meget lig det størrelsesmæssigt.

Vedr. din ukontrollerede bas, har du så prøvet af eksperimentere med placeringen af din sub. Min Audio Pro står i et hjørne for tiden og der er også lidt for meget bulder. Det lød bedre da den stor mere frit.

Ved mine dali´er har jeg oplevet at højttalerkablerne betyder utrolig meget. Jeg har tidligere kørt med nogle Dali kabler og lyden var meget kedelig og specielt toppen svag og uklar. Nu kører jeg med Teflar2 og specielt toppen er blevet så meget klarere og der er kommet meget mere luft i lydbilledet.

rasmuskarlsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Okay, kan godt være at recieveren ikke har nok kræfter...

Hvordan sætter du subben til at tage over? Der er det crossover... har jeg aldrig forstået noget af?

Ja, problemet er bare at jeg kun har muligheden for at stille min sub et sted, da den er rimelig stor i det... Så ved sq ikk lige...

Ved ikke hvad det er for nogle kable rje kører på mine fronter... Men de er vist ret tykke.. He :)
Tror vist det er disse:
http://hifiklubben.dk/produkter/kabel/hoejttalerkabel/tara_l abs_klara_ps_kabel_hvid.htm

Til top Vis rasmuskarlsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmuskarlsen Besøg rasmuskarlsen's Websted

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Juli 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger delefilteret i receiveren til at dele mellem front og sub. Delinggen på subben sætter du bare på det højeste, og så deler på fx. 80 htz på receiveren. Det kan måske hjælpe fronterne med mere overskud Prøv dig frem med hvilken frekvens.

Jeg har ikke hørt de kabler, desværre. Men tara labs plejer generelt at være fornuftige produkter. Måske du kunne låne nogle andre kabler med hjem og prøve dem af. Det kan selvfølgelig være der er et andet svagt led i kablerne. Fx. mellem cd-spiller og receiver.

Hvis din sub står i et hjørne kan du prøve af isolere lidt omkring den. Det kan give mere fast bas.

Prøv måske også/eller at eksperimentere med skum i porten hvis det er basrefleks

rasmuskarlsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Har flyttet subben lidt.. Og puttet nogle skum plader under den... Det ahr fået subben væsentligt mere stram...

Kunne måske godt savne noget mere klarhed i højtalerne... Kan man gøre noget ved dette?
Indstille recieveren til noget andet? Evt købe en ekstra meget lille smart højtaler at sætte ovenpå Front højtalerne?

Overvejer ikk rigtig at skifte noget ud, da rummet hvor det hele står kun er 4x3m, så det er ikke den store balsal der skal spilles op her...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes