Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: VAN MASOCH Response 2,5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der kender VAN MASOCH Response 2,5 højttalere?

Jeg har købt mig sådan et sæt, og jeg han da hilse og sige at de spiller aldeles framragende. Det er selvfølelig en klon af ProAc response 2,5, men det skal man ikke lade sig narre af. De spiller mindst lige op med originalen, måske endda lidt bedre. Samtidig er de sindsyg flotte med en samlefinish der er helt helt i top. Og prisen er rystende lav, ca. 80% billigere end originalen med fragt, told og moms. Har du/i mulighed for at komme til at høre denne super super gode højttaler så skynd jer. Der er en oplevelse af de helt store i vente. Men husk at plasere ca.55 cm fra bagvæggen. Det er meget vigtigt, da de der virkelig kommer til sin rat. Spændende at høre om andre har hørt denne perle af en højttaler.

Venligst   Jens

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hvor kan man købe dem henne?

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 12 Juli 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Hvor kan man købe dem henne?

Hej Jesper. Her har du et link til det handelsfirma der sælger denne fantastisk velspillende højttaler   www.ornec.com  De har iøvrigt også andre spændende ting.

Venligst   Jens

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hold da op, ja det er godt nok billigt må man sige. Egentligt utroligt at det er lovligt, for det lader til at være en komplet kopi af ProAcs. Har du sammenlignet den med ProAcs egen Response 2.5?

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Hold da op, ja det er godt nok billigt må man sige. Egentligt utroligt at det er lovligt, for det lader til at være en komplet kopi af ProAcs. Har du sammenlignet den med ProAcs egen Response 2.5?

Hej Jesper. JA, det er meget meget billigt for en så velspillende højttaler. Jeg tror ikke at der er noget ulovligt over det da ProAc jo ikke har patatenteret deres Respons 2,5. Troels Graversen laver jo også en klon af den.

Jeg har ikke sammenlignet direkte med originalen, men derimod med Respons 1,5. Denne sammenligning faldt i den grad ud til MASOCH`ens fordel. Og da jeg har hørt en direkte sammenligning mellem 1,5 og 2,5 tør jeg godt vove den påstand MASOCH`en spiller mindst lige op med originalen, så du kan roligt bestille et sæt.

Venligst   Jens

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Jeg undrer mig også over at det kan være lovligt at lave en ret nøjagtig kopi, og endda kalde den det samme modelnr.
Og jeg tror ikke det er lovligt, blot fordi det ikke er en patenteret konstruktion.

Er der måske nogen her der har styr på reglerne for kopi-varer?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Jeg undrer mig også over at det kan være lovligt at lave en ret nøjagtig kopi, og endda kalde den det samme modelnr.
Og jeg tror ikke det er lovligt, blot fordi det ikke er en patenteret konstruktion.

Hvorfor? Har du tænkt dig at anmelde dem eller hvad?
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:

Hej Jesper. Lovligt eller ikke lovligt.......Never mind. Fakta er at de kan købes for meget få penge. En tro kopi er det nu heller ikke helt. De er ca. en cm smallere.

Venligst   Jens

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:

Sjoenne skrev:

Hvorfor? Har du tænkt dig at anmelde dem eller hvad?

Nej, jeg undrer mig bare over at det er lovligt.

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Sjoenne skrev:

Hej Jesper. Lovligt eller ikke lovligt.......Never mind. Fakta er at de kan købes for meget få penge. En tro kopi er det nu heller ikke helt. De er ca. en cm smallere.

Venligst   Jens

Hej Sjoenne.  Du må lige undskylde at jeg kaldte dig jesper. Men hvorfor er det lige at du går så højt op i om det er " lovligt "??

Venligst   Jens

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
jensmarius skrev:

Sjoenne skrev:
Jeg undrer mig også over at det kan være lovligt at lave en ret nøjagtig kopi, og endda kalde den det samme modelnr. Og jeg tror ikke det er lovligt, blot fordi det ikke er en patenteret konstruktion. Er der måske nogen her der har styr på reglerne for kopi-varer?

Venligst   Jens

Hej Sjoenne. Du må lige undskylde at jeg kaldte dig jesper. Men hvorfor er det lige at du går så højt op i om det er " lovligt "??

Venligst   Jens

Helt i orden med "Jesper", jeg er blevet kaldt det der er værre

Jeg går ikke "så højt op i det", men alligevel synes jeg at det er ærgeligt at man ser flere og flere af disse kopier/kloner. Synes du også det er ok at der bliver handlet kopi medicin, tasker, musik, tøj - you name it?

Det er da altid ærgeligt når en producent kommer med et produkt, og det et stykke tid efter ses i kina i en nøjagtig kopi(ihvertfald tæt på), og med samme model nr. Der er ingen tvivl om at hvis kopi-produktet ikke havde "response 2,5" i model navnet, så var det ikke interessant. Det bliver markedsført, på at være alt for tæt på originalen. Der var med garanti ikke nær så meget salg i det, hvis de udviklede deres egen konstruktion, og skulle markedsføre den.

Worstcase scenario:
Bare vent, om nogle år kan de der ikke har råd til en Lamborghini Murciélago sikkert købe en kina-kopi/klon der hedder XingTzang Murciélago (inkl. en gl. Opel Astra motor, karosseri af gamle blik-tønder)

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Jeg bygger selv, så jeg kan egentlig være ligeglad. Men, det er jeg nu ikke. Jeg synes det er bedrøveligt at firmaer i den grad snylter på andre producenter, og laver kopier af deres produkter. Hvis de vil andet end tjene penge, laver de da deres egen produktion og søger at komme ind på markedet ad "naturlig" vej.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
jensmarius skrev:
jensmarius skrev:

Sjoenne skrev:
Jeg undrer mig også over at det kan være lovligt at lave en ret nøjagtig kopi, og endda kalde den det samme modelnr. Og jeg tror ikke det er lovligt, blot fordi det ikke er en patenteret konstruktion. Er der måske nogen her der har styr på reglerne for kopi-varer?

Venligst   Jens

Hej Sjoenne. Du må lige undskylde at jeg kaldte dig jesper. Men hvorfor er det lige at du går så højt op i om det er " lovligt "??

Venligst   Jens

Helt i orden med "Jesper", jeg er blevet kaldt det der er værre

Jeg går ikke "så højt op i det", men alligevel synes jeg at det er ærgeligt at man ser flere og flere af disse kopier/kloner. Synes du også det er ok at der bliver handlet kopi medicin, tasker, musik, tøj - you name it?

Det er da altid ærgeligt når en producent kommer med et produkt, og det et stykke tid efter ses i kina i en nøjagtig kopi(ihvertfald tæt på), og med samme model nr. Der er ingen tvivl om at hvis kopi-produktet ikke havde "response 2,5" i model navnet, så var det ikke interessant. Det bliver markedsført, på at være alt for tæt på originalen. Der var med garanti ikke nær så meget salg i det, hvis de udviklede deres egen konstruktion, og skulle markedsføre den.

Worstcase scenario:
Bare vent, om nogle år kan de der ikke har råd til en Lamborghini Murciélago sikkert købe en kina-kopi/klon der hedder XingTzang Murciélago (inkl. en gl. Opel Astra motor, karosseri af gamle blik-tønder)
  JA, jeg syntes i den grad at det er ok med kopiprodukter. MEN Sjoenne det var nu ikke meningen at mit indlæg om VAN MASOCH skulle drejes i en lovlig eller ikke lovlig retning, så skal vi ikke droppe den snak, og blive bare lidt mindre " moralske "???

Venligst    Jens

hixthehot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hej Jensmarius.

Glæder mig du er tilfreds med klonerne. Jeg har handlet et par gange med ornec, og deres service er iorden. Op til 30 dages leveringstid, men det er ok bare man ved det.  Hvis du skal bestille hos dem så husk at vælge DHL, de ordner alle toldpapirer, så man er fri for selv at skulle på told kontor,faxe ref.nr. osv.. inden pakken frigives ! En skam fragten er så høj, for selve varernes pris er godt nok i bund.

Til top Vis hixthehot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hixthehot

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Jeg bygger selv, så jeg kan egentlig være ligeglad. Men, det er jeg nu ikke. Jeg synes det er bedrøveligt at firmaer i den grad snylter på andre producenter, og laver kopier af deres produkter. Hvis de vil andet end tjene penge, laver de da deres egen produktion og søger at komme ind på markedet ad "naturlig" vej.

Hej Kjeldsen. Når du nu bygger selv er du jo sikkert EEN af de mange hundrede selvbyggere der har bygget en klon af Response 2,5 eller hvad? Som jeg kan forstå det er det nok den højttaler der er absolut flest kloner af. Og så stop dog det moralske "snyltesnak"

Venligst    Jens

jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

hejsa er det ProAc der har patent på højtallere.  Synes der er mange andre højt.. der ligner hindanden.
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad

hixthehot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Der er nok ikke den varer idag, der ikke er en kopi af !!! Hvilket jeg synes er helt kanon  helt ærligt hvorfor ikke. Man kan vel ikke tage patent på en 2-vejs højtaler  

god søndag

Til top Vis hixthehot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hixthehot

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
...det var nu ikke meningen at mit indlæg om VAN MASOCH skulle drejes i en lovlig eller ikke lovlig retning, så skal vi ikke droppe den snak, og blive bare lidt mindre " moralske "???...

Selvom du har startet tråden, tror jeg ikke du er herre over hvad der bliver diskuteret i den. Alle indlæg indtil videre har da været on-topic. Når du nu selv nævner hvor billig den er ifht. originale osv, må du forvente en diskussion der kan rette sig i mod det kontroversielle emne om kopi-varer.

Men hvis du ikke vil diskutere det mere, skal jeg da nok undlade at kommentere det yderligere.

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
jensmarius skrev:
...det var nu ikke meningen at mit indlæg om VAN MASOCH skulle drejes i en lovlig eller ikke lovlig retning, så skal vi ikke droppe den snak, og blive bare lidt mindre " moralske "???...

Selvom du har startet tråden, tror jeg ikke du er herre over hvad der bliver diskuteret i den. Alle indlæg indtil videre har da været on-topic. Når du nu selv nævner hvor billig den er ifht. originale osv, må du forvente en diskussion der kan rette sig i mod det kontroversielle emne om kopi-varer.

Men hvis du ikke vil diskutere det mere, skal jeg da nok undlade at kommentere det yderligere.

Jamen tak skal du ha Sjoenne og god søndag.

Venligst   Jens

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

ProAc har ikke patent på det design, så hold nu op. Hvad med de utallige DIY kits, som også ligner Response serien på en prik? Skal de også forbydes? Desuden ved ingen af jer, hvordan den er bygget op internt. At den har samme design, er ikke en kriminel handling - især ikke når ProAc ikke ejer det "look". 
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes