| Forfatter |
|
moernmik Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 13 Juli 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
jeg har besluttet mig for at investere i et par Minipod Jubilee, hvordan er ydelsen på disse i forhold til de almindelige Minipods? Derudover skal jeg have købt mig en sub til omkring de 3000-4000 kroner, men jeg er dog ikke interesseret i subben fra Podspeakers, hvad kan i anbefale her?
Derudover har jeg hørt at Minipods ikke fungere uden forstærker, så sådan en må jeg nok også hellere ud og købe, hvad er at anbefale her? Til omkring 3000 kroner?
Det skal envidere siges at jeg ikke ønsker at være fremtidssikret, så forstærkeren skal bare kunne klare mine højtalere og intet mere. Men skal måske siges at jeg overvejer hen af vejen at købe podspeakers center samt micropods.
Til fjernsynet har jeg tilkoblet min PC via et HDMI stik og et par alm. jack stik til lyd, envidere har jeg en Squeezebox. Ved ikke om dette skal tilkobles systemet på en eller anden måde ;)
Ser frem til en god gang hjælp til en hifi-newbie ;)
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 13 Juli 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Minipod Jubilee, eller Minipod Limited Edition (Minipod LE), har i forhold til de almindelige Minipod kraftigere magnet og forbedret delefilter. Efter min mening er Minipod LE bestemt de 500,- mere de koster værd.
Hvis du primært handler i HFK kunne en sub i 3-4000 kroners klassen være B&W ASW608.
Minipods er ikke aktive højttalere, så du behøver ganske rigtigt en forstærker. Det lader til at det er en surroundforstærker/surroundreciever du skal bruge (ellers bliver det jo svært også at tilslutte Cinepod og Micropods ). 3000,- til en surroundreciever er, undskyld mig, ikke ret meget: Du kunne overveje at udskyde købet af sub'en til senere og investere det mere i forstærkeren...det tror jeg ikke du vil fortryde. Prøv at oprette et emne under ANALOG her i forum, og spørg om folks råd med hensyn til en surroundforstærker/surroundreciever. Brug også SØG-funktionen her i forum - du er langt fra den første der spørger.... __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
|
| Til top |
|
| |
moernmik Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker. Jeg har kigget lidt på følgende: http://www.audiosound.dk/product.asp?product=5504&sub=25 5&page=1 - vil den kunne gøre jobbet? Ellers har jeg overvejet at købe en brugt, er der noget i kan anbefale som i mener kan fås til max 6000 i brugt stand? Har læst lidt om de forstærkere der kan opskallere, er det noget man kan få noget fordel af når man tænker på det analoge signal?
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
den vil rigeligt kunne trække dine pod ht´er. Marantz plejer også have fornuftig stereo lyd
Af sub i den prisklasse vil jeg foreslå du giver audio pro sub focus et lyt. Har den selv, om var ude og høre mange og havde et par stykker med hjemme til test, men der var ingen der gav den ydelse som den gør til prisen. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at høre B&W's CM1 til 500kr mere - Sikke en forskel
|
| Til top |
|
| |
moernmik Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jah, men design har en stor betydning for mig ;) og må indrømme at de minipods er en perle i mine øjne ;) men regner med at tage ind til hifiklubben idag og høre lidt på hvad de har.
|
| Til top |
|
| |
moernmik Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget lidt på Onyko TX-SR605 som jeg kan se har vundet EISA prisen i år, er denne at forestrække frem for den ovenstående Marantz?
Jeg har også kigget på Cambridge Audio Azur 840A, som har et alt for fedt design og som også vandt en EISA pris i år, men jeg er ikke helt sikker på denne er i samme kategori som ovenstående forstærkere?
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cambridge Audio Azur 840A er en STEREO-forstærker, hvorimod Onkyo TX-SR605 er en SURROUND-forstærker...det er en ikke helt uvæsentlig forskel .
Angående Minipod LE, så skulle der forresten komme et par nyheder fra Podspeakers i løbet af næste måned. Du kan tjekke dem ud her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66303 inden du endeligt beslutter dig for hvilke højttalere du vil købe.
Hvordan gik besøget i HFK i går? __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
moernmik skrev:
Jeg har kigget lidt på Onyko TX-SR605 som jeg kan se har vundet EISA prisen i år, er denne at forestrække frem for den ovenstående Marantz?
Jeg har også kigget på Cambridge Audio Azur 840A, som har et alt for fedt design og som også vandt en EISA pris i år, men jeg er ikke helt sikker på denne er i samme kategori som ovenstående forstærkere? |
|
|
Ved ikke om det bare er mig, men jeg synes det ville være synd at smække den Cambridge på et sæt minipods...
|
| Til top |
|
| |