| Forfatter |
|
mazzkazoo Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg skal til at købe nyt HIFI og har nogle spørgsmål.
Min plan at købe en aktiv sub og 2 kompakt højtalere. Vil gerne undgår jeg at skal have en forstærker. Altså skal signalet gå direkte til min SUB og så videre til højtalerne. Men er det en dårlig ide? Bliver lyden for dårlig af det?
Dusuden hvad skal jeg købe? Har kig på System Audio: SA Jiffi &
|
subwoofer SA SubElectro 175. Er der andet på markedet der er bedre til samme penge? 7 - 10 K
Mads |
| |
MVH
Mads
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have et setup med en aktiv sub og 2 kompakte højttalere skal du have en seperat forstærker til at drive dine 2 kompakte højttalre med. En aktiv sub har kun forstæker til selve subenheden og ikke andet, altså kan du ikke bruge den til dine 2 kompakte højttalere.
|
| Til top |
|
| |
mazzkazoo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ellers en bekendt der gør det.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
mazzkazoo skrev:
|
Jeg har ellers en bekendt der gør det.
|
|
|
Så har han enten aktive højttalere(med indbygget forstærker i hver højttaler) eller et eller andet billigt skod sæt med forstærker til højttalerne indbygget i subben.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
mazzkazoo skrev:
|
Min plan at købe en aktiv sub og 2 kompakt højtalere. Vil gerne undgår jeg at skal have en forstærker. Altså skal signalet gå direkte til min SUB og så videre til højtalerne. Men er det en dårlig ide? Bliver lyden for dårlig af det?
|
|
|
Signalet fra hvad ? Du bliver nok nødt til at skrive hvad du har af udstyr i forvejen.
|
| Til top |
|
| |
mazzkazoo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
mazzkazoo skrev:
|
|
|
|
Signalet fra hvad ? Du bliver nok nødt til at skrive hvad du har af udstyr i forvejen.
|
|
|
Sorry. Pironeer DVR-LX61D
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er dit budget?
|
| Til top |
|
| |
mazzkazoo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ca. 7000-10000 for sub & højtalere (og ja en forstærker hvis jeg ikke kan slippe)
|
| Til top |
|
| |
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis budgettet er 7-10.000, hvorfor så ikke kigge på noget gulvhøjttaler?
Ellsers så kunne B&W 685 kompakt højttaler sammen med B&W ASW610 eller 608 Sub måske være en mulighed, hvis du tager 608 subben er der
ogå plads til en NAD forstærker til toppene. Jeg har hørt sættet og det spiller rigtig godt.
Det med at forstærkeren i subben driver top højttalerne er hvis kun brugt i bilka anlæg og i PA sammenhængen. Der er rigtig mange PA fabrikanter
der vælger at have alle tre forstærkere indbygget i subben, af den simple grund at der er plads og at subben i de fleste tilfælde har hjul på. Så der
er det meget brugt i de mindre anlæg.
Men suben skal som sagt indeholde mindst 3 forstærkere før det kan lade sig gøre. og de har HiFi subbe ikke.
|
| Til top |
|
| |
mazzkazoo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian Jense skrev:
hvis budgettet er 7-10.000, hvorfor så ikke kigge på noget gulvhøjttaler? Ellsers så kunne B&W 685 kompakt højttaler sammen med B&W ASW610 eller 608 Sub måske være en mulighed, hvis du tager 608 subben er der ogå plads til en NAD forstærker til toppene. Jeg har hørt sættet og det spiller rigtig godt.
Det med at forstærkeren i subben driver top højttalerne er hvis kun brugt i bilka anlæg og i PA sammenhængen. Der er rigtig mange PA fabrikanter der vælger at have alle tre forstærkere indbygget i subben, af den simple grund at der er plads og at subben i de fleste tilfælde har hjul på. Så der er det meget brugt i de mindre anlæg.
Men suben skal som sagt indeholde mindst 3 forstærkere før det kan lade sig gøre. og de har HiFi subbe ikke. |
|
|
Ok tak. Er B&W bedre end det system audio jeg omtalte før?
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mazzkazoo skrev:
Christian Jense skrev:
hvis budgettet er 7-10.000, hvorfor så ikke kigge på noget gulvhøjttaler? Ellsers så kunne B&W 685 kompakt højttaler sammen med B&W ASW610 eller 608 Sub måske være en mulighed, hvis du tager 608 subben er der ogå plads til en NAD forstærker til toppene. Jeg har hørt sættet og det spiller rigtig godt.
Det med at forstærkeren i subben driver top højttalerne er hvis kun brugt i bilka anlæg og i PA sammenhængen. Der er rigtig mange PA fabrikanter der vælger at have alle tre forstærkere indbygget i subben, af den simple grund at der er plads og at subben i de fleste tilfælde har hjul på. Så der er det meget brugt i de mindre anlæg.
Men suben skal som sagt indeholde mindst 3 forstærkere før det kan lade sig gøre. og de har HiFi subbe ikke. |
|
|
|
|
|
Nej, det er ikke bedre, det er et dali eller dls system heller ikke, det er anderledes, og så er det op til dig at bestemme dig for hvilken lyd du bedst kan lide.
|
| Til top |
|
| |
mazzkazoo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
banz skrev:
mazzkazoo skrev:
Christian Jense skrev:
|
|
|
|
|
Nej, det er ikke bedre, det er et dali eller dls system heller ikke, det er anderledes, og så er det op til dig at bestemme dig for hvilken lyd du bedst kan lide. 
|
|
|
Ja det har du ret i... Det er vigtigt for mig at lyden er klar. Ikke mudret ind i dyb sovsebas eller en skinger diskant.
|
| Til top |
|
| |
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at lyden ikke må være mudret i dyb sovsebas eller skinger diskant burde ikke være noget som de forskellige systemer har. Men den
eneste der rigtigt kan afgøre det er dig. Personligt syntes jeg at Dali har en skinger diskant, og andre er dybt uenige med mig. Hvert mærke har
deres ide om hvad god lyd er.
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som christian siger kan lyder opfattes meget forskelligt.
Jeg synes i hvert fald du burde give dls et lyt, og focal.
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til det budget, så prøv AVI ADM 9.1. Subben kan købes for 7-8k. Du skal ikke tænke på DAC, pre eller effekt. Alt er indbygget. Du skal bare sørge for en signalkilde. Så har du et anlæg for ca. 17k som kan spille op med selv MEGET dyrere systemer. Nøjes du med højttalerne har du alligevel nogle af de bedste højttalere på markedet. AVI
|
| Til top |
|
| |
mazzkazoo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey... Det lyder cool. Hvem forhandler det? Er der nogen I dette forum der ejer sådan et system.
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
mazzkazoo skrev:
| Hey... Det lyder cool. Hvem forhandler det? Er der nogen I dette forum der ejer sådan et system. |
|
|
Der er desværre ingen herinde, som har det endnu. Jeg har dog lagt en bestilling, og har hørt den udgåede model (9.0), og den lyder fantastisk. Du får virkelig vellyd for pengene. Desværre er der ikke længere en dansk forhandler. Derfor må du bestille gennem AVI. Men send en mail til Ashley. Han er virkelig en hyggelig og flink fyr.
|
| Til top |
|
| |
mazzkazoo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sejt... Det kunne være fedt at høre det et sted.
|
| Til top |
|
| |
Neerup Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har B&W 685, og de spiller dejligt. Ikke nogen s-lyd fra diskanten eller nogen sovset bas.
Jeg kan anbefale den et lyt:) __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65942&PN=1& TPN=1
|
| Til top |
|
| |
mazzkazoo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neerup skrev:
|
Hej
Jeg har B&W 685, og de spiller dejligt. Ikke nogen s-lyd fra diskanten eller nogen sovset bas.
Jeg kan anbefale den et lyt:)
|
|
|
Ja vil ned i HIFI klubben og køre dem. Har du en SUB til?
|
| Til top |
|
| |