| Forfatter |
|
RaasmusB Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heysa.
Jeg har en sony str-db780 receiver, med 2 Dali 606 højtalere til. Men syntes slet slet ikke mine 2 dali højtalere spiller højt, eller rent nok. Vil derfor gerne have noget andet, havde overvejet at købe 2 B&O penta højtalere, men da jeg ikke har nogle pre-out udgange i min receiver, kan det ikke lade sig gøre at sætte dem til. vil derfor have noget andet..
nogle anbefalinger?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RaasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg havde jo tænkt mig at slippe 8-9 kg for de der penta højtalere. Men hvis det kan gøres billiger, er det os cool:). Og ja, er indstillet på at købe brugt..
tak for svar.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RaasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay .. Er bare så vild med B&O's design, kan godt lide højtalerne. Og syntes satme der er mange "grimme" højtalere på markedet..
tak for svaret.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
RaasmusB skrev:
Okay .. Er bare så vild med B&O's design, kan godt lide højtalerne. Og syntes satme der er mange "grimme" højtalere på markedet..
tak for svaret. |
|
|
Men der er godt nok også mange fede  Glem alt om tynde designhøjttalere... Designhøjttalere og lydkvalitet går sjældent hånd i hånd... Dine 606'ere er faktisk slet ikke nogen dårlig højttaler, prisen taget i betragtning. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du trenger en NAD C 315 eller liknende. Høyttalerene er gode nok. Sony forsterkere er ikke særlig dynamiske.
|
| Til top |
|
| |
RaasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det har du ret i Floe. :) ..
Hvad er en NAD C 315? :) . Er total grøn på det her område:)
tak for svarene.
|
| Til top |
|
| |
RaasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ååååhh en forstærker.. Syntes bare den er så grim og kedelig. Derfor jeg har receiver, med noget display i osv der ser lidt pænere ud.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sonyen der sætter grænsen. Du skal have noget der er bedre hvis du vil have mere ud af dine højttalere. At købe nogle andre højttalere til samme forstærker vil ikke give det ventede resultat.
|
| Til top |
|
| |
RaasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan jeg ikke nøjes med at købe en effekforstærker, og sætte til receiveren? eller det kan man ikke?
tak for alle svarene. mange tak.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
RaasmusB skrev:
Kan jeg ikke nøjes med at købe en effekforstærker, og sætte til receiveren? eller det kan man ikke?
tak for alle svarene. mange tak. |
|
|
Ikke når du ikke har Pre Out. Skift din Sony receiver ud med en stereoforstærker -> Jeg har ikke på noget tidspunkt fortrudt at jeg skiftede min ud! PS: Synes min nye Rega UDEN DISPLAY er langt pænere end min gamle Sony der var overdækket med display og knapper!
|
| Til top |
|
| |
RaasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan jeg købe en ny forstærker? foretrækker næsten at købe en forstærker, som er splinter ny..
Og hvilke forstærkere kan i anbefale? :)
Rasmus.
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes hvis du godt kan lide Penta'erne at du skal holde fast i disse, floe aner ikke hvad han snakker om  Lige præcis disse B&O højtalere er jo ganske velspillende og i øvrigt hverken små eller tynde.. Mit råd vil være at købe disse B&O og så enten finde en forforstærker eller stereoforstærker/receiver dertil.. Evt. noget Denon, hvis du godt kan lide Sony'ens design..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
RaasmusB skrev:
Hvor kan jeg købe en ny forstærker? foretrækker næsten at købe en forstærker, som er splinter ny..
Og hvilke forstærkere kan i anbefale? :)
Rasmus. |
|
|
Er svært at sige - Kommer an på hvilke højttalere den skal trække, og hvilken lyd du foretrækker...
|
| Til top |
|
| |
RaasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvilken forstærker skal jeg have for at kunne trække de B&O penta højtalere. Fordi det er jo ikke ALLE forstærkere, som har pre-out , er det ? .
Er helt vild med penta højtalerne, syntes de er perfekte i design, og lydmæssigt syntes jeg de spiller kanon godt.. Dog har min kammerat et B&O anlæg , som højtalerne er sat til. Så det kan jo vel også have noget at sige.. B&O anlægget er det der hvor man sætter hånden hen foran, og så køre glaspladerne væk, og man kan putte cd på. Kender i det?
Rasmus.
|
| Til top |
|
| |
RaasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har denon lavet en receiver, med pre-out udgange. det tror jeg nemlig ikke, ik så vidt jeg ved?. Så skal jeg vel have en forstærker. ?
Rasmus
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deres Denon DRA700AE har pre out, ved ikke om den mindre 500 også har det, det kan jeg ikke lige finde oplysninger om, ellers det B&O du tænker på er Beocenter 2500, 3000 eller 3200.. I øvrigt hvis du kun skal have CD tilsluttet, kan du finde dig en CD-afspiller med volumekontrol, så er du fri for nogen forstærkere..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
RaasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
På den denon du har vist mig der, der står ellers i specifikationerne: Pre-out: Nej? .
Bruger ikke CD SÅ meget igen, da jeg har købt et 10m langt kabel, som jeg kan tilslutte receiver, til computeren, så høre det over der, og alt mit musik er på computeren.
Rasmus.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
RaasmusB skrev:
På den denon du har vist mig der, der står ellers i specifikationerne: Pre-out: Nej? .
Bruger ikke CD SÅ meget igen, da jeg har købt et 10m langt kabel, som jeg kan tilslutte receiver, til computeren, så høre det over der, og alt mit musik er på computeren.
Rasmus. |
|
|
Hvis du kigger bagpå den på billederne og går ind på Denon's hjemmeside, så vil du se at der er to sæt pre-out udgange, så det er altså noget sludder der står på hfk's hjemmeside  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |