Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilke baghøjtt til Dali Euphonia MS5? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 August 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har i dag Dali Evidence 870 som baghøjttalere - er egentligt fint tilfreds med denne. Nogen gange løber tankerne alligevel videre...

MS4 ville nok være overkill som baghøjttaler... eller.. den kan formenligt ikke udnyttes 100% på bagkanaler, og nok endda langt fra 100%. Tænker også lidt på RS3. Denne desiderede baghøjttaler har uden tvivl super gode enheder, men vil jeg savne noget magt og power fra bagkanalerne med RS3 - set i forhold til mine nuværende Evidence 870 ? Der skal ikke suppleres med ekstra sub.

Hører gerne fra nogen der har "leget" med bagkanaler - gerne mellem en desideret baghøjttaler og en alm. gulvhøjttaler. Hvilke erfaringer har I gjort Jer ? forskelle, fordele og ulemper..

Kan MS4 prismæssigt forsvares som bagkanal set i forhold til de (manglende) lyddetaljer / lydspor der ofte er på dvd-film og på alm cable-tv ?

Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Det behøver ikke lige være mellem de nævnte højttalere.

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der vil fortælle om deres erfaringer med forskellige slags baghøjttalere ?

Er godt klar over der kan være stor forskel på de enkelte mærker/modeller, men det kunne alligevel være rart at høre, hvad der virker / ikke virkede for jer. Vil man ikke savne bas/magt, hvis man bruger en desideret baghøjttaler frem for en gulvhøjttaler?

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Hej Aliaz

Det er godt nok en voksen størrelse baghøjttalere du holder dig til.
Skal dit surround primært bruges til musik eller til film ?

Hvis det er til film kan jeg virkeligt ikke se behovet så extreme bagkanaler, og mener et sæt dedikerede baghøjttlaere vil være ideelt. Hvis du i forvejen har MS5 som front, ville RS3 jo være oplagte da det er nok er dem som klangmæssigt er tættest på dine fronthøjttalere.
Ingen film er optaget, så det er nødvendigt med "muskler" i bagsiden.

Hvis dit surround setup er dedikeret til musik (DVD audio eller SACD i flere kanaler), så bør du nok beholde dem du har. Godt nok ville MS4 på bagsiden var kanont lækkert, men som du selv skriver... nok også lidt overkill. Skulle man gå hele vejen ville det jo så være MS4 og en ekstra effektblok måske.

Det korte med det lange. Hvis du er til multi-kanals musik, så kig på gulvhøjttalere til bagkanalerne. Hvis surround bliver brugt til film, så kan du med god ro i sind kigge på nogle mindre (men mere velspillende) højttalere.

Dét er i hvert fald min mening

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Hej StefanR,

Jeg hører sjældent DVD Audio og aldrig SACD. Hører en del alm musik (stereo).... men kan da godt finde på til MTV / VH1 osv at sætte den på 5ch stereo.

Det endte med at jeg ikke ændrede noget, og har egentligt heller ikke planer om det alligevel i den nærmeste fremtid. Måske først, hvis vi flytter på et tidspunkt.

Tror du/i at man vil kunne høre at RS3 er mere vellyd end Evidence 870 ? Set i forhold til den smule lyd der oftest kommer i bagkanalerne?

Man kan blive ved med at skifte ud, hvis man vil... egentligt er jeg meget tilfreds med mit nuværende setup - det glæder mig hver eneste dag.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes