| Forfatter |
|
Måns Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yo!
Jeg er på udkig efter et par standerhøjttalere til min Abrahamsen v2.0 forstærker og v1.0 cd-afspiller. Jeg hører mest (indie)rock og (indie)pop. Mit budget ligger på max 14.000 kr.
Jeg har lyttet til både B&W DM685 og Dali Ikon 2 i Hifiklubben og synes, at man får rigtig meget god lyd for pengene. Men jeg er villig til at smide flere penge efter et sæt højttalere, der har større detaljerigdom og lydbillede.
Er der nogen, der har bud på, hvilke højttalere, der er bedst i denne prisklasse?
/Måns
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville kigge godt og grundigt på et sæt Dynaudio Focus 140. Efter _min_ mening får man ikke bedre standerhøjttalere i prisklassen. De forhandles af Tape Connection, og spiller utroligt åbent og dynamisk uden at noget stikker ud, med fin balance og masser af struktur. De er langt mere kompetente end de bud du har fundet efter min mening  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv eventuelt et par monitor audio. de forhandles af tapeconnection. de plejer at give en god pris på deres vare hvis du forhandler lidt.
ellers er jeg selv helt vild med sonus fabers ældre modeller. har ikke fået hørt det nye fra dem.
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kob de Jmlab 907be Inkl stander til 9k hos hififreaks De er langt bedre end feks dali/dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Måns Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forslaget.
Jeg har selv lyttet til Dynaudio Focus 140 i Tape Connection. De lyder ganske udemærket. Jeg havde dog lidt svært ved at sammenligne dem med lyden fra de to førnævnte høfttalere, da jeg ikke kunne lytte til dem i samme rum. Desuden kan jeg ikke helt ignorere en artikel som denne, hvor Dali Ikon 2 får bedre kritik end Dynaudio 140, på trods af at 140'eren koster 2 1/2 gange så meget: www.hifiklubben.com/files/test/Dali/DALIIKON2_JP_200511.pdf
I Tape Connection nævnte de en ny højttaler, DLS M60, der skulle være på trapperne. Nogen der ved, om den er værd at vente på?
Er der evt. nogle bud på højttalere i prisklassen, som er gode som brugte?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sælg din forstærker og CD. Køb en Squeezebox og et sæt AVI ADM9.1 og et digitalt signalkabel - mere skal du ikke bruge. Du får ikke noget bedre. Heller ikke til 40.000kr. Jeg solgte mine 1 uge gamle GamuT L3 efter at have hørt de små kasser fra AVI.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Sælg din forstærker og CD. Køb en Squeezebox og et sæt AVI ADM9.1 og et digitalt signalkabel - mere skal du ikke bruge. Du får ikke noget bedre. Heller ikke til 40.000kr. Jeg solgte mine 1 uge gamle GamuT L3 efter at have hørt de små kasser fra AVI.
|
|
|
Jeg vil heller ikke anbefale andet end Focal så! Hvis jeg en dag får Dynaudio vel jeg ikke anbefale andet end dette   __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke kun JP der syntes det, norske Fidelity testede Dali Helicon 300 op imod Dynaudio 52SE og skrev bl.a følgende:
"Dalis lysere klang gengiver faktisk musikken med meget mere varme, inderlighed og glød en de mørkere/varmere afstemte Dynaudio fordi de har en helt anden opløsning, linearitet og glathed..."
Der ligger nok en del lydfilosofi bag dette, så prøv at høre dem op imod hinanden, der er jo ikke mange meter imellem forretningerne  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måns skrev:
Tak for forslaget.
Jeg har selv lyttet til Dynaudio Focus 140 i Tape Connection. De lyder ganske udemærket. Jeg havde dog lidt svært ved at sammenligne dem med lyden fra de to førnævnte høfttalere, da jeg ikke kunne lytte til dem i samme rum. Desuden kan jeg ikke helt ignorere en artikel som denne, hvor Dali Ikon 2 får bedre kritik end Dynaudio 140, på trods af at 140'eren koster 2 1/2 gange så meget: www.hifiklubben.com/files/test/Dali/DALIIKON2_JP_200511.pdf
I Tape Connection nævnte de en ny højttaler, DLS M60, der skulle være på trapperne. Nogen der ved, om den er værd at vente på?
Er der evt. nogle bud på højttalere i prisklassen, som er gode som brugte?
|
|
|
Ignorér Hifi Klubbens test. Der er en årsag til de har lagt den dér. Jeg siger ikke du skal købe Focus 140, men at du skal følge dine egne ører, og ikke lade dig diktere af en anmeldelse som Hifi Klubben selv har lagt ud. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
AM-E skrev:
| Sælg din forstærker og CD. Køb en Squeezebox og et sæt AVI ADM9.1 og et digitalt signalkabel - mere skal du ikke bruge. Du får ikke noget bedre. Heller ikke til 40.000kr. Jeg solgte mine 1 uge gamle GamuT L3 efter at have hørt de små kasser fra AVI.
|
|
|
Jeg vil heller ikke anbefale andet end Focal så! Hvis jeg en dag får Dynaudio vel jeg ikke anbefale andet end dette  
|
|
|
Det gør du jo allerede i samtlige tråde, så det gør skam ikke den store forskel. Men hvis du er i tvivl kan du jo sende en PB til hr. "Gæst". Han har ejet en del - inklusive de selvsamme højttalere, som du sidder med. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
stineamalie Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville lytte lidt til ATC, især scm 11 som ligger på 11k. Så kan du bruge resten på standere, eller ølkasser, til st stille dem på.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
floe skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
Jeg vil heller ikke anbefale andet end Focal så! Hvis jeg en dag får Dynaudio vel jeg ikke anbefale andet end dette  
|
|
|
Det gør du jo allerede i samtlige tråde, så det gør skam ikke den store forskel. Men hvis du er i tvivl kan du jo sende en PB til hr. "Gæst". Han har ejet en del - inklusive de selvsamme højttalere, som du sidder med.
|
|
|
Jeg har på ingen måde ophævet Focals til at være noget guddommeligt, og jeg vil da meget gerne se eksempler herpå, så du må meget gerne lade være med at putte ord i min mund! Det er jo noget fis at fyre af.  Ingen tvivl om at jeg er glad for mine højttalere - andet ville da være åndsvagt, og jeg ville i så fald have gjort et meget dårligt køb - men at påstå at de virker for enhver ville være åndsvagt, hvilket jeg bestemt heller ikke har gjort! __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Måns Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
stineamalie skrev:
| Jeg ville lytte lidt til ATC, især scm 11 som ligger på 11k. Så kan du bruge resten på standere, eller ølkasser, til st stille dem på.
|
|
|
Ved du, hvem der forhandler disse højttalere? Jeg kunne godt tænke mig at give dem et lyt.
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://gato-shop.com/
Har dem men om de har demo lokaler ved jeg ikke
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonus Faber Electa Amator - burde kunne findes brugt til priser der ligger indenfor dit budget Den ville jeg vælge hvis jeg skulle købe standerhøjttalere i den prisklasse. Nu skriver du ikke noget om lydpræferencer, men udelukkende hvilke genrer du lytter til - hvad forventer du at din kommende højttaler skal præstere ? Går du efter en analytisk højttaler, en romantiserende ditto, en super dynamisk kasse etc. ? (og jeg er naturligvis med på at alle søger en "korrekt" gengivelse, men højttalerproducenterne har ligesom os lyttere en vidt forskellig opfattelse af hvad det er  )
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snakker vi brugt er der en åbenlys: Dali Grand Coupé, det er stor lyd fra små flotte kasser....
De kan fås for 5k +/-
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Breaker Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
|
|
|
Synes jeg har hørt noget lign før, bare fra en anden person på dette forum.  __________________
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
jeg tænkte, at hvis du er villig til at give 14.000, så kunne det måske være en god ide, at tage tilbage til HFK og lytte til de dyrere højttalere fra Dali og B&W, og sammenligne dem med dem du allerede har hørt.
Hvis du er interesseret i brugt, så kan dette måske have interesse:
http://www.hifiklubben.dk/market/default.asp?listType=detail &aID=16015
Jeg vil dog lige sige, at jeg ikke har den ringeste idé om, hvorvidt de vil lyde godt eller ej sammen med resten af dit anlæg. Men måske kan de være dig behjælplig med det spørgsmål i HFK.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
C_Baune Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag ind i Omega hifi og lyt på deres nye Sonus standerhøjtaler (kan ikke huske hvad det hedder) men de er de eneste i DK, ligger 6000 for et par er selv forelsket i dem, som skulle byttes ud med mine B&W804S som er betydelig dyre. Men Sonus kan bare det med god lyd.
|
| Til top |
|
| |
C_Baune Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|