Emne: NuForce icon m. S-1 Højttalere ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
ICEP Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luksus computer mini anlæg.
Prøv lige at hør disse små nærfeldts fuldtone højttalere. Det vækker minder fra dengang jeg lyttede på Lowther højttalere. Samme åbne, gennemsigtige og letflydende gengivelse.
Noget man skal lede lidt efter, for at finde i almindeligt stue HiFi.
En veludført 3,5" titaniums fuldtonehøjttaler, monteret i en 6" waveguide. Herved opnås en frekvensgang fra 80-20KHz. Waveguidens øvrige gode egenskaber, er med til at gøre det til noget særligt, det skal opleves. Manden bag waveguiden er Robert Smith fra SP Technology Loudspeakers, han ved om nogen hvordan det skal gøres. Nu er jeg måske et nemt offer, da jeg er helt syg med hans SP Tech. højttalere i forvejen. 
Det hele foregår i mini skala, som at have et symfoniorkester på tastaturet. Stemmer og instrumenter, gengives i perfekt indbyrdes størrelsesforhold.
Den dybeste bas er naturligvis ikke tilstæde, men de prøver til gengæld heller ikke at puste sig op. Opward spread of masking undgås, så det hele fremtræder åbent, detaljeret og nøgent. Ved at rykke dem frem og tilbage mod bagvægen, kan basoutputtet justeres efter ønske. Hvis de står frit, kan ganske lidt EQ gøre underværker.
6 Moons har lige testet systemet. Prøv at google: 6moons NuForce icon s-1
Hvis nogen har lyst til at høre dem er de velkommen her. Jeg bor på Fyn og kaffen er varm.
Mvh Brian
__________________ BS
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg overvejede meget nuforce icon, da jeg skulle vælge mig en lille digital forstærker, men valget faldt på den mere simple trends ta-10.1. jeg har også tilsluttet et sæt "små" fuldtone højttalere til forstærkeren, nemlig et sæt tabaq, som består af en 3" tang band fuldtone enhed i et kvartbølge kabinet.
lyden er meget levende og nærværende, masser af dynamik og kontrol over hele frekensbåndet.
gad godt høre dit lille setup og sammenligne, men bor desværre i kbh.  __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 11 September 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er ikke helt tosset. Har selv lige købt et sæt. Overvejede lidt nogle ander ht´er dertil, men da tilbudet var der, og jeg havde hørt det nuppede jeg et komplet sæt. Det er lige pt ved at blive spillet lidt til. Det er udelukkende til min pc det er købt, da mit lydkort stod af, og mit sub-sæt var begyndt at knurre lidt. Hvad gør man så ? Mulighederne er da mange, og omtrent lige dyre. Så nu prøvede jeg en anden vej end jeg måske ville have gjort normalvis, og har ikke fortrudt endnu. De er måske en smule for meget fremme i skoene de s1, men giver dem lige lidt tid. De er jo trods alt helt nye
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian,
Jeg er helt enig, de lyder virkelig godt, utroligt at der kommer så meget vellyd ud af de små kasser..
De kan jo naturligt nok ikke spille dyb bas, men det de gør, gør de fremragende.
Jeg er også hoppet på sådan et sæt, har dem på kontoret, alle der har været forbi og give en lytter er ret vilde med dem.
Vibe: jeg arbejder i Hørsholm, du er velkommen forbi til en lytter såfremt du stadig ønsker at høre et sæt!
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas skrev:
Hej Brian, Jeg er helt enig, de lyder virkelig godt, utroligt at der kommer så meget vellyd ud af de små kasser.. De kan jo naturligt nok ikke spille dyb bas, men det de gør, gør de fremragende. Jeg er også hoppet på sådan et sæt, har dem på kontoret, alle der har været forbi og give en lytter er ret vilde med dem.
Vibe: jeg arbejder i Hørsholm, du er velkommen forbi til en lytter såfremt du stadig ønsker at høre et sæt! |
|
|
tak for tilbud om lytning, men har egentlig hvad jeg skal bruge og er godt tilfreds med mit sæt.
hvad koster dit sæt egentlig? bare af nysgerrighed og til sammenligningsgrundlag. __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vibe,
OK.
Sættet ( forstærker og højttalere) koster vist lige nu på tilbud 2995 så hut jeg visker.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|