Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Godt råd om kompakthøjtalere søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dynamitten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 16 September 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Er der nogle af jer brugere der har erfaring med B&W DM 685 og B&W CM 1. ud over at der er 1000 kr. forskel i prisen,hvad er så foreskellen i deres ydelser.. kvaliteter o.s.v.

De skal afløse mine 30 år gamle Philips højtalere, de har såmænd gjort det godt men nu vil jeg gerne have nogle nye og mindre modeller...

Jeg er mest til pop,klassisk musik og lettere rock som Moody blues, Pink floyd, Beach Boys, Beatles o.s.v.

Så de nye højtalere skal jo favne rimelig bredt. Så hvis der er personer der har erfaring og kenskab til disse to HT og deres forskelle rent kvalitetsmæssig vil jeg blive glad for et svar.

NB: til prisen 2-3 tusind pr. stk. er der så andre BEDRE alternativer??

De skal spille sammen med en LUXMAN L-116 A forstærker på 2x70 watt samt min Sony cd og min gamle "vinylracer" LUXMAN PD 262

Til top Vis Dynamitten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dynamitten

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 September 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

hej, og velkommen til.

det er meget individuelt hvad folk betragter som en god højttaler. jeg tror f.eks. aldrig jeg selv ville vælge en lille b&w højttaler.

skal det være en hurtig. præcis og deltaljeret højttaler eller skal det være en lidt mere blød og tilbagelænet lyd? skal bassen kunne mærkes i mellemgulvet eller skal bassen være stram og kontant. der er mange faktorer der spiller ind, når man skal vælge sig en højttaler. så den eneste der rigtig kan bedømme hvilke højttaler du vil kunne lide er dig selv.

dermed ikke sagt at der ikke findes nogle generelle retningslinier. men det bedste råd jeg kan give, er, at smutte en tur ned i den lokale hifi-pusher og fortælle om dine behov og så ellers lytte til en del forskellige modeler og mærker. gerne også lytte til forskellige typer, f.eks. trykkammer og basrefleks.

dit lytterum har også betydning for hvilken model der vil egne sig bedst i dit tilfælde.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes