Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 00:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Infinity Renaissance 90 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

hej,
overvejer denne speaker til mit Musical Fidelity.

Nogen der kender denne højttaler?

Der er noget med at enhederne ikke kan fåes længere???

Kan der sætte andre (gode) enheder i, såfremt uheldet skulle være ude?

Savklinge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

HEJ mn 1974!

Ja har næsten lige solgt mine, men de spiller rigtig godt

men min AUDIO RESEARCH 300,2, havde nok at se til,

men min stue er også 40-45 kvadratmeter, de andre

spørgsmål tør jeg ikke rigtig svare på.

M V H      SAVKLINGE

Til top Vis Savklinge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Savklinge

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt at man ikke skulle kunne få diskant + mellemtone enhederne, men alt lader sig skaffe til den rigtige pris.

Nu har jeg aldrig prøvet din forstærker så det er med forbehold jeg udtaler mig, men du burde have effekt nok. Jeg har haft et sæt hvor jeg på dette tidspunkt brugte en Audio research Classic 60, som 2 x 60 watt i triode via 8 stk 6550 rør og det er rigtigt som SavKlinge siger at der bliver arbejdet, men det kører da helt ok med ARC forstærkere på.

mht til andre enheder er svaret et rungende NEJ! Du får en helt anden højttaler ud af det, og du forringer brugtprisen med 876,59%. Jeg har hørt flere tale om netop frygten for afbrænding af disse enheder, men tag det roligt, jeg kender ikke nogen som rent faktisk har brændt dem af.

Er det så en god højttaler for dig? Tag ud og lyt til dem inden køb. Deres plus sider er efter min mening, evnen til at formidle den korrekte højde på en sanger. Personen er 1,80 høj og ikke 1,20 som på flertallet af højttalere, og de har et enormt headroom op ad til, og en gennemsigtig mellemtone. Minus  er en tendens til lidt for meget niveau i øverste diskant, en basgengivelse som ikke er kontant nok, og så er den ikke helt så homogen som fx de nye Piega højttalere som også benytter dynamiske basenheder og bånd diskant + mellemtoner.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Nu lader det til at du søger mod brugtmarkedet, men kan ikke lade være med at anbefale disse hvis du søger den luftige og gennemsigtige lyd fra en bånddiskant.

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=8266 eller et billigere alternativ http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=8268 evt. kombineret med en hurtig sub og du har et slagkraftigt system som vil tilfredsstille dig i længden

Aurum Cantus er til prisen en fantastisk musikformidler og vil mene at de vil passe langt bedre til dit rum. Finishen er prima. De Renaisance kræver for meget af dit rum og chancen for at købe katten i sækken grundet muligheden for ikke at lytte på dem inden køb vil for mig være et dårligt udgangspunkt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes