Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 10:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: dls m66 lyttetest (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Har tænkt på på en prøvelytning af de nye DLS m66 istedet for mine gamle dls 55. Har dog læst at de skulle være lidt dårlige i basområdet? Prismæssigt ligger de i ca. 22k - jeg tænkte også om nogen kunne komme med andre forslag til prøvelytning i den prisklasse? eller lidt under prisklassen -vi har vel finanskrise eller hvad 

Til top Vis tyros1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tyros1

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Dårlige i basområdet?
Det var ikke noget jeg hørte da jeg var til premierer på dem. Se evt her:
http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=222

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

okay lyder som de er værd at starte bilen op efter - hvor synes du de skiller sig mest udfra "vores" 55 er ?-

eller er det over hele linien produktet yder mere?

]

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Bare mere af alting. 
Ang. din prisklasse ville jeg også lytte til JM Lab Focal og ATC.

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

tak for rådet ATC ser lidt voldsomme ud og JM lab forhandles de i Århus eller kun i Esbjerg?

Ville du selv vælge DLS erne frem for de to andre? 

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Jeg blev personligt skuffet da jeg hørte dem. jeg mener at de er tunet til en alt for behagelig, varm og tilbagelænet lyd. En lille smule varme er normalt ganske fint, men det går over gevind. Desuden mener jeg at dynamikken halter gevaldigt, trommer lyder aldrig helt som trommer, der kommer simpelthen ikke smæk nok på.

Diskanten er dog ganske glimrende, men jeg synes generelt at højttaleren lægger for meget afstand til lytteren. Det bliver simpelthen uengagerende og til dels kedeligt at lytte til dem, måske fordi tingene ikke hænger fuldstændigt sammen i lydbilledet.

Det er en vurdering ud fra mine preferencer og jeg er samtidig sikker på at højttaleren vil tiltale mange med den lyd den har. Den generer ingen og formidler aldrig en ubehagelig oplevelse til lytteren, det er bare ikke hvad jeg forventede. Objektivt er det dog en meget bedre højttaler end R55, men kostede de det samme, ville jeg have svært ved at vælge imellem dem, det handler jo også om at skrue en harmonisk højttaler sammen.

M66 har mange træk der minder mig om elektrostatiske højttalere, desværre formår den ikke at tage deres styrker og kombinere dem med en dynamisk højttalerns fordele, på en særlig overbevisende måde.

Men lyt på den...

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

tyros1 skrev:

tak for rådet ATC ser lidt voldsomme ud og JM lab forhandles de i Århus eller kun i Esbjerg?

Ville du selv vælge DLS erne frem for de to andre? 

Jeg har ikke råd til sådan tanker lige nu.
JM Lab sælges KUN via http://hifi-freaks.dk/webshop/index.php

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Har kigget og snakket lidt med hifi freaks og fået anbefalet focal 836 V til ca. 6600 lyder spændende og de kan også  klare til at levere en lyttetest i min stue uforbindende  - nogen der kender den model og har en vurdering af den ? Den ser godt ud til at være noget større(kæmpe) en min DLS( må  skulle skjules ind mens konen er i biffen? )

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Prøv og se om du ikke kan få dem i hvid, så se Konen dem nok ikke når hun komme hjem fra biffen, og ja det er rigtig man kan få focal højtaler
efter ønske i hvid, eller ander farver efter ønske
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

startrek ja det var jo selvfølgelig en mulig i hvid/ -  ihverfal bedre en pianolak...... efter hendes mening

Ellers en gang usynlig lak

------------------------

Elles ik nogen der har dem eller en mening om focal 836 v ? 

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa

så har jeg testet DLS m66 til 10 k hos TC og

Første nr. blev Clapton Layla unplugged  med fodbas/trommer som var overvældende god og fast gennemtrængede bas lyd præcis og skarp..... øvrige virkede også ok 

Så en gang Dire straihts Brothers in Arms fin lyd  og et andet godt Knopler nr. - klare trommer hihat synes jeg

Lidt stewie Wonder blev det også til A2 love  hvor de rigtig kunne skille tingene ad absolut

Lidt Eva cassidy Songbird hvor vikelige vokal dubs tæder klart frem klarede de til UG

Sluttelige fyrede TC op for 18k forstærker og lyden fik det sidste -de styrer for vildt

Alt andet forgik med marantz 5k forstærker i klasse med min egen- men der er forskel så -overvejer også en 2 kanals atoll 200 forstærker hvis - hvis man kan vinde i lotto på lørdag

Svært at afgøe om de er 12k mere værd en mine gamle r55 men klart at de spiller bedre.....

Regne med at få lov at teste focal 918- till 9 k i næste uge dog bliver det svært at sammenligne når men ikke har dem i samme rum? Så det ender måske med at man må slæbe 66 hjem til test også...

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Godt med nogle observationer. Glæder mig til at at høre hvad du synes om 918. Den er godt nok flot i piano lack! 

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Godt med nogle observationer. Glæder mig til at at høre hvad du synes om 918. Den er godt nok flot i piano lack! 

ja det har du ret i - jeg må dog sige at også m66 i pianolack ser ret flot ud og flot med den grå front-  Design kan måske ikke følge 918 -men afsolut ok ifølge den bedre havldel som har altid har aktiemajoteten...   

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

OK. Ja det er så først nu jeg ser at de kan fås i pianolack. Kan nu ikke finde nogle billeder af det...
Der går jeg også rygter om at DLS R55 mk3 bliver det næste vi ser...jeg håber man kan opgraderer!
Selvom der nok går noget tid før vi ser den....

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Fandt lige en tråd med med standermodellen i piano,,,,,ellers er DLS  vist lidt hemmelige med billeder

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=68784&P N=1&TPN=1

FSBB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 November 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har været inde at lytte til DLS M66, og jeg må sige de lyder fantastisk godt. Jeg lånte dem derfor med hjem og koblede dem til min Musical Fidelity A5 CD/amp. Det passer rigtig godt sammen. Det er en højttaler der er meget åben og samtidig dynamisk og levende. Man får virkelig lyst til at hive den ene CD ned efter den anden. Jeg havde slet ikke lyst til at lytte på mine gamle Audiovector M3 signature mere. De er derfor også solgt. Ja, jeg har bestilt et sæt. Jeg har lyttet til andre sæt i samme prisklasse, men jeg synes DLS ligger en klasse over. Jeg havde Focal 918 til demo i min stue. Problemet var at de ikke var spillet til, så diskanten var lidt hård, og der manglede lidt fylde. Men det burde falde på plads sagde de. DLS er knap så finkornet i diskanten som Focal eller Dynaudio Focus 220, men sammen hængen i lyden er virkelig god.
Til top Vis FSBB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FSBB

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

FSBB skrev:
Jeg har været inde at lytte til DLS M66, og jeg må sige de lyder fantastisk godt. Jeg lånte dem derfor med hjem og koblede dem til min Musical Fidelity A5 CD/amp. Det passer rigtig godt sammen. Det er en højttaler der er meget åben og samtidig dynamisk og levende. Man får virkelig lyst til at hive den ene CD ned efter den anden. Jeg havde slet ikke lyst til at lytte på mine gamle Audiovector M3 signature mere. De er derfor også solgt. Ja, jeg har bestilt et sæt. Jeg har lyttet til andre sæt i samme prisklasse, men jeg synes DLS ligger en klasse over. Jeg havde Focal 918 til demo i min stue. Problemet var at de ikke var spillet til, så diskanten var lidt hård, og der manglede lidt fylde. Men det burde falde på plads sagde de. DLS er knap så finkornet i diskanten som Focal eller Dynaudio Focus 220, men sammen hængen i lyden er virkelig god.

Ja det er det DLS kan. Deres R55 og M66 er MEGET homogen. Har du helt droppet Focal så?

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 November 2008 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

tyros1 skrev:

Hejsa

så har jeg testet DLS m66 til 10 k hos TC og

Første nr. blev Clapton Layla unplugged  med fodbas/trommer som var overvældende god og fast gennemtrængede bas lyd præcis og skarp..... øvrige virkede også ok 

Så en gang Dire straihts Brothers in Arms fin lyd  og et andet godt Knopler nr. - klare trommer hihat synes jeg

Lidt stewie Wonder blev det også til A2 love  hvor de rigtig kunne skille tingene ad absolut

Lidt Eva cassidy Songbird hvor vikelige vokal dubs tæder klart frem klarede de til UG

Sluttelige fyrede TC op for 18k forstærker og lyden fik det sidste -de styrer for vildt

Alt andet forgik med marantz 5k forstærker i klasse med min egen- men der er forskel så -overvejer også en 2 kanals atoll 200 forstærker hvis - hvis man kan vinde i lotto på lørdag

Svært at afgøe om de er 12k mere værd en mine gamle r55 men klart at de spiller bedre.....

Regne med at få lov at teste focal 918- till 9 k i næste uge dog bliver det svært at sammenligne når men ikke har dem i samme rum? Så det ender måske med at man må slæbe 66 hjem til test også...

Har selv haft Atoll 200 koblet til mine dls 55. Er virkeligt et godt match, omend jeg følte jeg manglede lidt bund. Det skiftede jeg til MF a5. Men bortset fra bassen er det et super match, og nu har jeg også kun testet med den lille dls, så mine erfaringer skal nok tages med et gran salt

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

FSBB skrev:

Har også testet Focal 918 og er lidt enig med dig i dine synspunkter diskant lidt speciel/ virker måske lidt som om de bliver solgt på design som er i top men sammenlignet med dls m66 synes jeg ikke de vinder i lyd, men det er meget svært med et sæt out of box...!

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:

Har selv haft Atoll 200 koblet til mine dls 55. Er virkeligt et godt match, omend jeg følte jeg manglede lidt bund. Det skiftede jeg til MF a5. Men bortset fra bassen er det et super match, og nu har jeg også kun testet med den lille dls, så mine erfaringer skal nok tages med et gran salt

Okay  taz jeg fornemmer måske også at m66 gerne vil gerne have en klasse over Atoll 200 i forstærker så det vil nok forsøge at teste eller afklarer om Atollen er ok og man skal måske hen imod Misical Fidelity A5 eller lignede-  som jeg har hørt dem kort med og da synes jeg ikke der var mislyde udover min dem der kom fra min pengepung

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes