Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SP Tech på RMAF2008 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ICEP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 04 November 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Sidste måned var jeg en tur i Denver for at deltage i RAMF2008.( Rocky Mountains Audio Fest)
Der var High-end udstyr for alle pengene.

Det var specielt højttalere jeg var opmærksom på, selv om de ikke kan sige bedre end det udstyr der er foran dem.

Nogle af de bedste højttalere jeg hørte var Acapella Audio Arts Triolone Excalibur, Marten Coltrane Suppreme, Kef Ref. , Von Schweikert VR-9SE. Problemet med dem er bare at de koster fra Kr. 300.000 og op efter. Hvem har råd til det? Samt SP Technology Loudspeakers.

SP Technology Loudspeakers var til stede i Tweekgeeks rum, med Revelations MR-1 III til Kr. 130.000. De gjorde det afsindigt godt, personligt syntes jeg at de kunne høre hjemme blandt de ovennævnte. De har fordel af at være en to-vejs konstruktion med waveguide og delefrekvens så lavt som 700Hz! Åben, dynamisk og sammenhængende lyd. Et fund til prisen, de kan konkurrere direkte med langt dyrere højttalere. Jeg var ikke alene om denne holdning, det var noget flere af de folk jeg talte med udtrykte.

De små Timepiece Mini til Kr. 20.000, var totalt uden konkurrence i det prislag. Fantastisk basgengivelse fra den lille højttaler, med samme åbne og letflydende gengivelse som de store Revelation. De forsvandt totalt i lydbilledet.

Jeg er måske lidt forudindtaget, da jeg gik på røven første gang jeg hørte SP Tech. for tre år siden.
Hvis man læser på SP Tech websiden er der link til et forum, her kan man se hvad andre folk der har oplevet højttalerne, udtaler sig om.

Jeg blev bekræftet i at jeg havde gjort et godt valg, da jeg bestilte mine Revelation MR-1 og at de er værd at vente på. De skulle komme før jul ( i år). Waveguiden er optimeret yderligere, så den bliver endnu mere bredbåndet og dynamisk. Der er løst op for leveringssituationen, så ventetiden bliver mere rimelig fremover.Clap  

Jeg skriver under "højttalere" når de kommer hjem. Så er der mulighed for at høre dem her. 

Til top Vis ICEP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ICEP

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes