| Sendt: 09 November 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle hifi nørder!
Jeg har personligt lagt hifi'en på hylden til fordel for PA verdenen, men så skete det at min far bad mig om at reparere hans ene højtaller i hans Harman Kardon sorrund system, da han ikke rigtig syntes den lød som de andre højtallere mere :)
Jeg har kigget lidt på den og skild den mere eller mindere fra hinanden, og er kommet frem til at diskanten er røget. Derved skal der også indkøbes en ny, men på www.harmankardon.com ser det ikke ud til at de sælger ud af dette. Derfor har jeg prøvet at finde et alternativ. og er kommet frem til dette: http://lydshop.dk/dt_19su-p-7819.html
Det er en 3/4" dome diskant, og hvis plasticen som jeg tror bliver holdt fast af de fire skruer på fronten af enheden kan tages af, så er jeg ret sikker på at vi har fundet et hit :)
Er der nogle der ved om denne enhed vil passe i min fars HKS 9 speaker, og om det overhovedet vil være værd at høre på bag efter ? Jeg har nogle mistanker om den diskant her har en lidt for høj følsomhed, da den ligger på 91dB og folsomheden for en HKS 9 er på små 86 dB? (men det hele kan jo snyde når man ikke tager delefilteret i betragtning)
På forhånd tak :)
|