Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 09:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Anbefalling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
made4u
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2007
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 20 November 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har i mer enn 20 år vært HiFi-interessert, i løpet av den tiden har jeg hørt mang et produkt både i private hjem på hjemmebesøk, i egen stue samt ikke minst i HiFi-butikker og på demoer/messer etc. Vil si at jeg har vært en aktiv HiFi-interessert som har vært søkende og nysgjerrig, har hørt oppsett i alle prisklasser (i prisklasser langt over hva mitt budsjett kan tåle og høyere enn jeg noen gang kan drømme om, produkter med priser lik eller høyere enn snittet for hva en ny bil koster eller mer enn dette).

I min tid som HiFi-interessert har derimot bare ett merke satt dype spor i meg, det lite kjente høytalermerket IMF Electronics. Jeg glemmer aldri mitt første møte med IMF høytalere, jeg trodde rett og slett ikke egne ører da bassen strakk seg ned til langt under kjelleren (den var bokstavlig talt i avgrunnen). Hørte en gang to subber i samspill på demo, hver av dem hadde pris på nær 30.000 norske kroner og oppsettet kostet +500.000 totalt, opplevelse ja men bassen imponerte meg ikke etter å ha hørt IMF'er, det eneste subbene kunne var å spille høyt da dybden nådde de aldri. Det er langt fra bare bassen IMF-høytalere kan, de er rett og slett formidable musikkformidlere på alle punkter.

Jeg er den heldige eier av ett par IMF'er selv, i 7 år leitet jeg etter dem og mens jeg gikk og drømte om ett par så eide jeg B&W samt Dali høytalere bl.a., klarte aldri å slå meg til ro med disse etter å ha vært så heldig å ha hørt IMF'er. Var før internett sin tid dette, så å finne ett par IMF'er for salg var ikke enkelt den gangen da de er relativt sjeldne. Nå etter at internett er allment utbredt er det derimot noe enklere, selv om IMF'er ei heller i dag er ofte å se for salg.

Dere kan lese litt om mitt anlegg på følgende link: Mitt stereoanlegg

En ting kan jeg si, IMF-høytalere er for mange som har hørt dem lidenskap, veldig mange som har hørt IMF-høytalere (inkludert meg selv) har hatt flere par og er samlere. IMF-høytalere evner nemlig å gjøre inntrykk slik få andre produkter dessverre kan, nær sagt uansett prisklasse da man kan høre anlegg i en prisklasse bare millionærer kan ta seg råd til uten å sitte igjen med en wow-opplevelse slik den IMF-høytalere kan gi.

Grunnen til at jeg skriver dette er fordi det ligger ett IMF-par for salg her på hifi4all, Thomas (selgeren) vet derimot ikke at jeg skriver denne anbefallingen på hans vegne, så jeg prøver på ingen måte å selge hans høytalere da jeg ikke er tjent med det uansett. Dessuten har jeg aldri møtt Thomas, så jeg kjenner han ikke foruten at vi er i samme debattforum og der har samme lidenskap og har delt erfaringer. Jeg skriver dette til dere som er eventuelle kjøpere av høytalere, da for min del ser jeg gjerne at flere blir kjent med hvor fantastiske IMF-høytalere er. Jeg unner alle å en gang i løpet av livet oppleve ett par, er glad på alle som eier ett par sine vegne...

Så bor dere nær Thomas, da koster det ingenting å i det minste besøke han å høre IMF'ene, om dere ikke vurderer dem så vet dere muligens ikke hva dere går glipp av... Jeg hørte nylig toppmodellen til B&W (ikke sneglehusene) i butikk, det på utstyr dyrere enn hva jeg noen gang har opplevd i samspill med ett par IMF'er, det som slo meg var at det ikke satte dype spor i meg selv om jeg jo likte det jeg hørte...

Håper en av dere tar til dere denne anbefallingen, send meg da gjerne en mail om deres inntrykk i ettertid. Kanskje klarer jeg her å verve en til IMF-entusiast, intet ville gledet meg mer da jeg unner dere alle ett par.

MVH
Jan Helge
Til top Vis made4u's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af made4u

made4u
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 20 November 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Annonsen: Her finner du den
Til top Vis made4u's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af made4u

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 November 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

made4u skrev:
Annonsen: Her finner du den

Hvad tror du grunden er til at der er en separat køb/salg side?

Prøv evt. at læse: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3897

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes