Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
Sendt: 28 November 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
Hej med jer
Jeg haft div. sæt VA-højttalere og har nu et sæt concert grand. Grundlæggende kan jeg rigtig godt lide deres lyd, men jeg har altid savnet noget mere potent bas. Concert grand går dybt ned, men bassen mangler noget punch og fysik, synes jeg. Hvordan er det med Mahler?
__________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
Sendt: 03 December 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
Oceaner af bas , med 4 10 tommer bas enheder skulle det da også bare mangle. Jeg har prøvet mine med nogle testtoner, jeg hentede fra internettet, og de går helt ned til 20 hz.
De er til gengæld ret svære at trække. Jeg oplevede nogle gange at bassen fremstod mudret, men efter at jeg har fået en 200w 8ohm forstærker, er problemet løst.
Bruger siden: 07 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 37
Sendt: 03 December 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
Jeg er enig med de to øvrige vurderinger. Jeg tror også du vil kunne blive tilfreds med en VA strauss, den fåes brugt for ca. det halve af en Mahler.
Jeg synes dog ikke at BCG magler bas, det kunne lyde som om at du skal havde en forstærker med mere punch. Der var en verden til forskel på mine VA da jeg skiftede til et sæt Rogue Audio M150 monoblokke, det fik virkelig frigjordt bassen og givet den noget punch.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum