| Forfatter |
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen...!
Nu skete det, at jeg kom til at læse i et ældre hifi blad, hvor der var en test af mirage højttalere, de var jo rimelig omtalte i hifi verdenen på et tidspunkt, men i dag hører man da ikke meget til dem, forhandles de stadig i Danmark, og produceres de i det hele taget? spørger bare af ren nysgerrighed
Mvh Brian Høgh
|
| Til top |
|
| |
tonka Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flex195
Mirage findes da endnu www.miragespeakers.com men det ser ikke ud til at de har længere har nogle forhandlere i Danmark .
Jeg kan da huske at have hørt flere af deres glimrende M-modeller hos fredgaard for nogle år siden. __________________ hilsen Tonka
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tonka!
Det forklare nok, hvorfor deres gamle topmodel M1SI er til salg for 12500 kr! ja jeg mener da også at deres højttalere var særdeles fremragende, det var vist Steensen, som importerede dem i tidernes morgen, men gad godt vide hvad der gik galt....
Mvh Brian Høgh
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ganske rigtigt det var Steensen der havde forhandlingen. men han smed dem ud til fordel for Revel.
Der er ikke noget galt med Mirage, men det var jo nok et forretningsmæssigt valg, da Revel også laves af Harman. Det passer jo godt med Mark Levinson osv.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
|
Hej Tonka!
Det forklare nok, hvorfor deres gamle topmodel M1SI er til salg for 12500 kr! ja jeg mener da også at deres højttalere var særdeles fremragende, det var vist Steensen, som importerede dem i tidernes morgen, men gad godt vide hvad der gik galt....
Mvh Brian Høgh
|
|
|
ja til 12500 det er sgu en god pris , så dårlig er de heller ikke
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan har sikkert ret i at Steensen skiftede til Revel af disse grunde. Men måske også fordi at Mirage efter M-serien skiftede fra hifi højttalere til at lave biografhøjttalere .
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm ... muligt at Revel er bedre end Mirage, men jeg er nu ikke enig i at alle deres modeller passer godt sammen med ML.
Dem jeg har hørt med ML udstyr ... M20 og F30 + den lille box i den store serie ... GEM eller sådan noget spillede efter min opfattelse ikke musik sammen med nyt ML udstyr. Det lød af hifi ... og på dårlige indspilninger til tider ubehageligt skarpt.
Nej hvis man skal spilel på Revel så ville jeg spille med rør grej - så tror jeg at det hele vil falde på plads.
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.audiovision.dk forhandler vist stadig Mirage - de kunne ihvertfald skaffe det sidst jeg var dernede! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Okay, så fik jeg det på plads
Ja Mirage har da altid været kendt for at være et godt mærke, så jeg synes da det ville være underligt, hvis de slet ikke blev lavet længere.... har i nogensinde hørt deres M3SI eller M1SI?
Mvh Brian Høgh
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt deres M3SI og M1si og det er gode højtaler uden tvivl. men deres WAF faktor er ikke særlig stor, men det er de selv. det er nogle ordentlige kasser. Jeg har haft en BPS210 sub og den var da også god. men nu har jeg skiftet til 2 stk. Infinfty Intermetzo. Det er bedre. Men Mirage er vist gået helt over i det omnipolare eller hvad det nu hedder.
MTH. Revel, så siger de selv de er lavet til ML. Det var egentlig grunden til at Harman introduserede mærket Revel. De hyrede Kevin Vokes, en af ingenørerne fra Mirage til at stå i spidsen for Revel. Jeg har selv hørt ham fortælle det til et arrengement hos Audiovision.
Men jeg mener nu heller ikke det er alle modeller der er lige gode til ML, og de er netop det lyse og til tider lidt skarpe der kommer frem. men det gør det også ved andet grej, jeg har prøvet M20 her hos mig selv så.. De har vel valgt det lyd ideal som de mener er rigtigt. men det er nu trods alt gode højtalere. Deres F50 derimod har en lidt mere varm gengivelse og er efter min mening den bedste de har lavet. Men M20 koster jo også kun 10k, de burde jo heller ikke kunne matche en ML forstærker til 70k.
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS: at Revel er lidt lyse behøver ikke være dårligt, rummet spiller også en del ind. Der er også de HT, hvor et pistol skud i en film lyder som kanonerne på Kronborg, det er vist heller ikke perfekt.
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay mange tak for den lærerige information... altid spændende at høre om nogen hifi historier osv
|
| Til top |
|
| |