Emne: DLS R55 MKII men mere lyd? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Zymilof Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ;o)
Jeg hørte disse ht den anden dag og blev egentlig ret imponeret. Jeg kan vældig godt lide lyden, men der mangler unægtelig noget punch i bunden.
Har I kendskab til nogle ht der minder om dem, men som også kan spille så man kan mærke dem lidt. Altså så de også kan levere lidt mere realistisk bas?
Det er ligegyldigt om det er nyt eller brugt, men det er nok mest realistisk med brugt, hvis prisniveauet skal holdes status quo 
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken forstærker hørte du dem på. Jeg har en MF A5 og DLS r55, og kan slet ikke nikke gendkendende til manglende bas. tværtimod, men ok nu er MF a5 også god til at levere punch
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Zymilof Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok Atoll er et fint match til DLS. Har selv brugt pr200 effekt til mine dls. Selvom det var et godt setup manglede jeg lidt punch. Valget på mf a5 har jeg aldrig fortrudt. Selvom man kan tro det er lidt et overkill til DLS r55, blev jeg overrasket over hvor forbedret lyden var. DLS r55 bliver bare ved med af følge med selvom man benytter en forstærker til 25k+.
Jeg hører rock, akustisk, musik med meget høj vokal, og techno i ny og næ.
Mine er finér som er blevet lakeret hvide. Ser bragende godt ud:-) __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zymilof skrev:
|
Hej ;o)
Jeg hørte disse ht den anden dag og blev egentlig ret imponeret. Jeg kan vældig godt lide lyden, men der mangler unægtelig noget punch i bunden.
Har I kendskab til nogle ht der minder om dem, men som også kan spille så man kan mærke dem lidt. Altså så de også kan levere lidt mere realistisk bas?
Det er ligegyldigt om det er nyt eller brugt, men det er nok mest realistisk med brugt, hvis prisniveauet skal holdes status quo 
Kender ikke disse højttalere, men det kræver jo osse at forstærkeren kan levere noget dybbas. så medmindre du hører DLS 55, på en forstærker du ved kan leve op til disse krav, er det jo unægteligt umuligt at svare på ! Har selv tidligere savnet bas i diverse højttalere, indtil jeg fandt ud af, at det var forstærkerne der ikke kunne levere varen, uanset hvor mange watt de var på !
Hvilket prisleje befinder vi os i ???????
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Gonz. Dls r55 er glad for en strømstærk forstærker, og selvom IN 100 er en god forstærker til prisen, vil jeg mene den er lige i underkanten til DLS, which du gerne vil have noget punch
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Zymilof Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
Zymilof skrev:
|
Hej ;o)
|
|
|
Kender ikke disse højttalere, men det kræver jo osse at forstærkeren kan levere noget dybbas. så medmindre du hører DLS 55, på en forstærker du ved kan leve op til disse krav, er det jo unægteligt umuligt at svare på ! Har selv tidligere savnet bas i diverse højttalere, indtil jeg fandt ud af, at det var forstærkerne der ikke kunne levere varen, uanset hvor mange watt de var på !
Hvilket prisleje befinder vi os i ???????
|
|
|
Jamen i et prisleje omkring DLS, men gerne brugt. +/- nogle få tusinde er ok.
|
| Til top |
|
| |
Zymilof Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
|
Ok Atoll er et fint match til DLS. Har selv brugt pr200 effekt til mine dls. Selvom det var et godt setup manglede jeg lidt punch. Valget på mf a5 har jeg aldrig fortrudt. Selvom man kan tro det er lidt et overkill til DLS r55, blev jeg overrasket over hvor forbedret lyden var. DLS r55 bliver bare ved med af følge med selvom man benytter en forstærker til 25k+.
Mine er finér som er blevet lakeret hvide. Ser bragende godt ud:-)
|
|
|
Ok, så 'fejler' musikstilen ikke noget ;o)
Har du billeder af dem, så må du da gerne smide dem her , så man kan se hvrdan de kan se ud. Det er jo tæt på at være, verdens grimmeste højttalere fra fabrikken. Jeg havde selv tænkt på at fjerne dimserne til frontstof og så få dem lakeret.
|
| Til top |
|
| |
Zymilof Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zymilof skrev:
taz123456 skrev:
|
Mine er finér som er blevet lakeret hvide. Ser bragende godt ud:-)
|
|
|
Ok, så 'fejler' musikstilen ikke noget ;o)
Har du billeder af dem, så må du da gerne smide dem her , så man kan se hvrdan de kan se ud. Det er jo tæt på at være, verdens grimmeste højttalere fra fabrikken. Jeg havde selv tænkt på at fjerne dimserne til frontstof og så få dem lakeret.
|
|
|
Ja de er ikke de flotteste højttalere fra ny. Jeg er på udveksling i USA, men til februar smider jeg et billede af hele mit setup, så I kan se dem lakeret:-) __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|