Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 07:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector 6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stavns
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 17 December 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Jeg står overfor en udskiftning af mine gamle JBL'er og har fået anbefalet Audiovector 6 fra midten af 90'erne. Det har været svært at finde materiale på nettet, så jeg ville høre om der er nogen i det her forum der har erfaringer med lige præcis den højttaler - alle kommentarer har interesse. Det skal siges, at jeg endnu ikke har hørt højttalerne, men regner med at det sker i ugens løb.
Til top Vis stavns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stavns
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Er det F3 Lyd/ Audiovector 6X du tænker på?

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Han tænker nok på Audiovector 6 som der står.

Stavns: Jeg har selv Audiovector 5 som lige er nummeret mindre, og de spiller forrygende. Det gode ved dem er at de er gode til de fleste genrer. De kan levere bassen der skal til rocken, men samtidig kan den også formidle det lille drengekor knivskarpt. Mange af de nyere audiovector skulle efter sigende være lidt svage i bunden, men have en god diskant. Måske lidt skrigende for nogle. Men dette er langtfra problemet med Audiovector 5, og derfor nok heller ikke 6. Masser af bas der går dybt, og sans for detaljen. Dog er der også mange der ikke kan lide dem, derfor ville et lyt nok være en idé. Husk på de skal have masser af power.


Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Har oså eget av5 . En god højttaler syntes jeg . den kunne tri ampes , dvs man kunne sætte en eff.forstærker til henholdsvid bas, mellemtone og diskant ... det skulle den også have før den rigtig åbnede op ... gerne med  engelske Naim eller Arcam lød de godt . AV6 lyttede jeg til ved en messe... den lød rigtig godt med de få numre jeg lyttede til ... spillede også på 3 Arcam forstærkere...  
Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ
 
stavns
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Jeg taler om rigtigt F3/Lyd Audiovector 6 (ikke 6X som kom noget senere).
Til top Vis stavns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stavns
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

stavns skrev:
Jeg taler om rigtigt F3/Lyd Audiovector 6 (ikke 6X som kom noget senere).


6x skulle iøvrigt være bedre, dog også dyrere.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 753
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

AV6X kan kun anbefales  ...lyder godt på mit TABU sæt

AV6'eren har en anden diskant - har aldrig hørt dem...



__________________
Mvh. MGP

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted
 
audia6turbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 November 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 23 Januar 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

A V 6 apiller godt ingen tvivl om det, også kan de holde til noget effekt , havde et par i mange år men de er dog solgt for at prøve noget andet. AV 6 kan som kun anbefales
Til top Vis audia6turbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audia6turbo
 
stavns
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Jeg takker jer alle sammen for konstruktive tilbagemeldinger på de forskellige modeller (6, 6x, 5 osv.) Jeg er stadig i lyttefasen og må se hvad det endelige valg bliver. Tak for hjælpen. Erik.
Til top Vis stavns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stavns
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes