| Forfatter |
|
Parion Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt en NAD 216 thx fordi jeg ville have nogle monster højttaler men har så droppet det lidt igen og starter i det små så jeg kan få glæde at et komplet anlæg inden for kort tid istedet for at vente til jeg har råd til hver sin del. Tænker så på at købe et sæt dali 450 eller 850 og en H/K forstærker da jeg syntes godt om udseendet. Men er i tvivl om det klinger godt sammen. Det kunne meget vel komme til se sådan ud. H/K forstærker ----> NAD 216 ------> dali 450 eller 850 Hvordan ville det lyde? ved godt folk siger LYT LYT LYT men vil gerne høre andres erfaringer først. Jeg har også en B&W asw 2500 subwoofer som jeg også gerne vil have koblet til. Hvad for en udgang skal forstærkeren have for at subben kan tilsluttes? Er totalt noob hvad hifi angår men har altså besluttet nu skal det sq være, vil have noget af en rimelig kvalitet denne gang. Med al respekt så er jeg træt af eltax og dantax savner noget specielt, noget som kan få smilet frem når jeg ser film eller høre musik og ikke bare spiller pap-lyd. Håber på i kan hjælpe mig drenge
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det vil være et meget godt match. De dali´er (Specielt 850) vil nyde godt af en kraftig forstærker. Og en NAD 216 har da lidt muller __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Parion Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja havde også hørt 216`eren skullle være rigtig god og foretrunken af en del.  Nu har jeg ikke målt men rummet er ca 20 km2 så måske de 850 ville blive for voldsomt selvom jeg er meget fristet til at finde et par.
|
| Til top |
|
| |
Aslund Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Parion Har selv et par 850'er med 216THX med et rum der er en smule mindre og kan kun anbefale dig at gå efter det, du får ikke bedre. Et lille fif fra min side er at benytte disse højtaler kabler http://www.hi-end.on9mart.com/cart/YYW-Premium.htmlDali 850 har en rimellig dominerende diskant, disse kabler hiver den ned på et mere naturligt niveau mens den forstærker din bas og mellemtone, efter min mening får man ikke et bedre kabel til Dali 850 til de penge.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. 850erne har en meget dominerende (skinger) diskant som Aslund siger. Køb istedet et sæt Dali 18 mkII, som lyder
meget bedre end 850'erne. Har haft begge sæt og har sågar forsøgt rørgrej for at få de 850'ere til at lyde ordentligt men
uden held.
Kan du lide 850erens lyd så det jo bare kanon, men synes i hvert fald du burde give 18eren et lyt før du køber 850
Hvad angår 216eren, så ligger den typisk i 1500-2000kr på brugtmarkedet. Har for nyligt set en fætter sætte sin c272'er til
salg til 1500, så spørg dig selv om ikke det godt kunne betale sig at investere i en lidt nyere version af 216eren? (kender
ikke forskellen på de 2)
Held og lykke med jagten
|
| Til top |
|
| |
Parion Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aslund
Det lyder lækkert, tror jeg vil prøve de 450 i første omgang så må jeg bare sælge dem hvis jeg har brug for mere. Jeg tager ud og lytter til en 850 når der kommer et par til salg her oppe i nordjylland engang inden for den nærmeste fremtid 
Ang de kabler så vil jeg lige gemme linket, de der da også temmelig dyre ud hehe
rskriver
Sådan en dali 18 mkII der, hvis den kan spille op er det sagen samtidig
med at den lyder godt. Må nok indrømme jeg er en bas freak.
Hvis jeg finder lejlighed til det tager jeg et lyt på dem begge.
1500-2000 er da vist ret billigt for en 216ner. Kan se på flere sider at der står til 2500, jeg fik min til 2100
|
| Til top |
|
| |
Aslund Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Kablerne er ikke så slemme endda, med kursen for pund betalte jeg 356kr for to 2½m kabler med terminering, hvilket du får svært ved at finde billigere. Ps. de pliser sendt som gave og gaver under en værdi på 360kr er fri for told. du kan evt. se diskutionen om kabler her: Billige kablerFik min 216THX billigt, fik den + 114 forforstærker til 2500kr. De ligger ikke så højt længere.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
2000kr er overpris i mine øjne. 1500kr er også en smule i overkanten for sådan noget gammel noget.
Hvis du er basglad så er 18erne gode, men husk at eksperimentere med deres placering da det har stor betydning for
bassen
|
| Til top |
|
| |
Parion Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg nok bare været for ivrig og ikke ventet længe nok. Det meste jeg har fundet den til for nylig er 2400 så ved nu ikke, så da også et par stykker som sagde 2500 og ikke en krone mindre!  Den harman kardon jeg havde set mig lun på er desværre blevet solgt så er der en af jer som kender er rigtigt godt alternativ til en forstærker som der også kan kobles en sub på?
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Én ting er hvad folk sætter brugt salgsprisen til, et andet er hvad den er værd
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan lide en solid bas skal du have fat i et sæt Dali 850. De sparker solidt fra, og går rigtigt dybt. Samtidigt er det en højttaler der kan spille stort set alt musik godt. Lige fra tekno til roligt klassisk. Jeg hører pt. Runrig på mine og mit fjæs ligner vel dette  hehe. Jeg har selv brugt mine på 16 kvm, og nu 20, og jeg stadigt glad for dem. At diskanten er skarp er som så, hvis du får en varm klingende forstærker på, så som Nad eller H/K og sørger for at de får rigeligt med effekt og strøm er der ingen kvaler på det område. Jeg kan se at priserne på Nad 216 er ret pebret i øjeblikket. Og jeg synes derfor du skal se på en af efterfølgerne til den, nemlig Nad c272. Jeg har fundet den til 1500 kr. og det er helt sikkert en god handel. Endda med levering i jylland og på fyn står der! http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=102294
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Hvis du kan lide en solid bas skal du have fat i et sæt Dali 850. De sparker solidt fra, og går rigtigt dybt.
Samtidigt er det en højttaler der kan spille stort set alt musik godt. Lige fra tekno til roligt klassisk. Jeg hører pt. Runrig på
mine og mit fjæs ligner vel dette hehe. Jeg har selv brugt mine på 16 kvm, og nu 20, og jeg stadigt glad for dem. At
diskanten er skarp er som så, hvis du får en varm klingende forstærker på, så som Nad eller H/K og sørger for at de får
rigeligt med effekt og strøm er der ingen kvaler på det område.
|
|
|
Er uenig.. prøvede 850erne med rørgrej, og synes stadig diskanten var pokkers skinger.
|
| Til top |
|
| |
Parion Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver "Én ting er hvad folk sætter brugt salgsprisen til, et andet er hvad den er værd" hehe ja det har du ret i men hvordan dælen vudere man hvor meget den er værd udover brugt priserne? Ascari
Jamen altså nu ved jeg jo snart ikke hvad jeg skal vælge når folk roser den ene højttaler efter den anden. Starter ud med dali 450 og dali 18 mkII så kan det være det bliver 850 næste gang 
Den annonce der du har fundet er en også igang med at skrive på så nu må vi se hvad han siger eller tak for forslaget.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Parion skrev:
hehe ja det har du ret i men hvordan dælen vudere man hvor meget den er værd udover brugt priserne?
|
|
|
Nypris/alder hehe
|
| Til top |
|
| |
Parion Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok er der noget at gå efter som fx at varen er ca det halve værd når den er fx 4 eller 8 år gammel?
|
| Til top |
|
| |