Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 22:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: H/K, NAD og dali - god combi? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Parion
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 17 December 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Har købt en NAD 216 thx fordi jeg ville have nogle monster højttaler men har så droppet det lidt igen og starter i det små så jeg kan få glæde at et komplet anlæg inden for kort tid istedet for at vente til jeg har råd til hver sin del.

Tænker så på at købe et sæt dali 450 eller 850 og en H/K forstærker da jeg syntes godt om udseendet. Men er i tvivl om det klinger godt sammen.

Det kunne meget vel komme til se sådan ud.

H/K forstærker ----> NAD 216 ------> dali 450 eller 850

Hvordan ville det lyde? ved godt folk siger LYT LYT LYT men vil gerne høre andres erfaringer først.

Jeg har også en B&W asw 2500 subwoofer som jeg også gerne vil have koblet til. Hvad for en udgang skal forstærkeren have for at subben kan tilsluttes?

Er totalt noob hvad hifi angår men har altså besluttet nu skal det sq være, vil have noget af en rimelig kvalitet denne gang. Med al respekt så er jeg træt af eltax og dantax savner noget specielt, noget som kan få smilet frem når jeg ser film eller høre musik og ikke bare spiller pap-lyd.

Håber på i kan hjælpe mig drenge


Til top Vis Parion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Parion
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 17 December 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Tror det vil være et meget godt match. De dali´er (Specielt 850) vil nyde godt af en kraftig forstærker. Og en NAD 216 har da lidt muller



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Parion
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 17 December 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

hehe ja havde også hørt 216`eren skullle være rigtig god og foretrunken af en del.

Nu har jeg ikke målt men rummet er ca 20 km2 så måske de 850 ville blive for voldsomt selvom jeg er meget fristet til at finde et par.
Til top Vis Parion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Parion
 
Aslund
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 17 December 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Hey Parion

Har selv et par 850'er med 216THX med et rum der er en smule mindre og kan kun anbefale dig at gå efter det, du får ikke bedre.
Et lille fif fra min side er at benytte disse højtaler kabler http://www.hi-end.on9mart.com/cart/YYW-Premium.html
Dali 850 har en rimellig dominerende diskant, disse kabler hiver den ned på et mere naturligt niveau mens den forstærker din bas og mellemtone, efter min mening får man ikke et bedre kabel til Dali 850 til de penge.
Til top Vis Aslund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aslund
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 18 December 2008 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Ja. 850erne har en meget dominerende (skinger) diskant som Aslund siger. Køb istedet et sæt Dali 18 mkII, som lyder
meget bedre end 850'erne. Har haft begge sæt og har sågar forsøgt rørgrej for at få de 850'ere til at lyde ordentligt men
uden held.
Kan du lide 850erens lyd så det jo bare kanon, men synes i hvert fald du burde give 18eren et lyt før du køber 850

Hvad angår 216eren, så ligger den typisk i 1500-2000kr på brugtmarkedet. Har for nyligt set en fætter sætte sin c272'er til
salg til 1500, så spørg dig selv om ikke det godt kunne betale sig at investere i en lidt nyere version af 216eren? (kender
ikke forskellen på de 2)

Held og lykke med jagten
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Parion
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 18 December 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Aslund

Det lyder lækkert, tror jeg vil prøve de 450 i første omgang så må jeg bare sælge dem hvis jeg har brug for mere. Jeg tager ud og lytter til en 850 når der kommer et par til salg her oppe i nordjylland engang inden for den nærmeste fremtid

Ang de kabler så vil jeg lige gemme linket, de der da også temmelig dyre ud hehe



rskriver

Sådan en dali 18 mkII der, hvis den kan spille op er det sagen samtidig med at den lyder godt. Må nok indrømme jeg er en bas freak.

Hvis jeg finder lejlighed til det tager jeg et lyt på dem begge.

1500-2000 er da vist ret billigt for en 216ner. Kan se på flere sider at der står til 2500, jeg fik min til 2100

Til top Vis Parion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Parion
 
Aslund
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 18 December 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hey

Kablerne er ikke så slemme endda, med kursen for pund betalte jeg 356kr for to 2½m kabler med terminering, hvilket du får svært ved at finde billigere.
Ps. de pliser sendt som gave og gaver under en værdi på 360kr er fri for told.
du kan evt. se diskutionen om kabler her:
Billige kabler

Fik min 216THX billigt, fik den + 114 forforstærker til 2500kr. De ligger ikke så højt længere.
Til top Vis Aslund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aslund
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 18 December 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

2000kr er overpris i mine øjne. 1500kr er også en smule i overkanten for sådan noget gammel noget.

Hvis du er basglad så er 18erne gode, men husk at eksperimentere med deres placering da det har stor betydning for
bassen
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Parion
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 18 December 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Så har jeg nok bare været for ivrig og ikke ventet længe nok. Det meste jeg har fundet den til for nylig er 2400 så ved nu ikke, så da også et par stykker som sagde 2500 og ikke en krone mindre!



Den harman kardon jeg havde set mig lun på er desværre blevet solgt så er der en af jer som kender er rigtigt godt alternativ til en forstærker som der også kan kobles en sub på?
Til top Vis Parion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Parion
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 18 December 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Én ting er hvad folk sætter brugt salgsprisen til, et andet er hvad den er værd
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 18 December 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan lide en solid bas skal du have fat i et sæt Dali 850. De sparker solidt fra, og går rigtigt dybt. Samtidigt er det en højttaler der kan spille stort set alt musik godt. Lige fra tekno til roligt klassisk. Jeg hører pt. Runrig på mine og mit fjæs ligner vel dette  hehe. Jeg har selv brugt mine på 16 kvm, og nu 20, og jeg stadigt glad for dem. At diskanten er skarp er som så, hvis du får en varm klingende forstærker på, så som Nad eller H/K og sørger for at de får rigeligt med effekt og strøm er der ingen kvaler på det område.

Jeg kan se at priserne på Nad 216 er ret pebret i øjeblikket. Og jeg synes derfor du skal se på en af efterfølgerne til den, nemlig Nad c272. Jeg har fundet den til 1500 kr. og det er helt sikkert en god handel. Endda med levering i jylland og på fyn står der!

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=102294
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 18 December 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Hvis du kan lide en solid bas skal du have fat i et sæt Dali 850. De sparker solidt fra, og går rigtigt dybt.
Samtidigt er det en højttaler der kan spille stort set alt musik godt. Lige fra tekno til roligt klassisk. Jeg hører pt. Runrig på
mine og mit fjæs ligner vel dette  hehe. Jeg har selv brugt mine på 16 kvm, og nu 20, og jeg stadigt glad for dem. At
diskanten er skarp er som så, hvis du får en varm klingende forstærker på, så som Nad eller H/K og sørger for at de får
rigeligt med effekt og strøm er der ingen kvaler på det område.


Er uenig.. prøvede 850erne med rørgrej, og synes stadig diskanten var pokkers skinger.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Parion
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 18 December 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

rskriver
"
Én ting er hvad folk sætter brugt salgsprisen til, et andet er hvad den er værd"

hehe ja det har du ret i men hvordan dælen vudere man hvor meget den er værd udover brugt priserne?

Ascari

Jamen altså nu ved jeg jo snart ikke hvad jeg skal vælge når folk roser den ene højttaler efter den anden. Starter ud med dali 450 og dali 18 mkII så kan det være det bliver 850 næste gang

Den annonce der du har fundet er en også igang med at skrive på så nu må vi se hvad han siger eller tak for forslaget.
Til top Vis Parion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Parion
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 19 December 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Parion skrev:
hehe ja det har du ret i men hvordan dælen vudere man hvor meget den er værd udover brugt priserne?


Nypris/alder hehe
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Parion
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 19 December 2008 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

ok er der noget at gå efter som fx at varen er ca det halve værd når den er fx 4 eller 8 år gammel?
Til top Vis Parion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Parion
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes