Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 23:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilke af disse højtalere skal jeg vælge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JitH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 23 December 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Jeg havde et sæt KEF Q35.2, som jeg var meget glad for... men der gik den ene så i stykker... og nu må jeg ud og finde noget andet.

Jeg har kig på følgende i min størrelse og prisklasse (brugt):

KEFQ50 = 900kr

KEF Q70 = 1400kr

Paradigm 7seMK3 = 1200kr

Dali 400 = 1200kr

Dali 808 = 2000kr

Dali blue 6006 = 2500kr

Mission 753 = 1500kr

B&W 603 (S type ikke angivet) = 2000kr

Det var en ordenlig liste jeg kom frem til hér... men håber der er nogen der kan komme med deres input og info til hvilken højtaler, jeg måske burde vælge, frem for en anden.

Jeg bruger en Sony STR-DB 830 QS reciever (100W 4/8ohm)

Jeg hører meget blandet musik.. Men primært rock

Til top Vis JitH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JitH
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 23 December 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Hvis du har været meget glad for dine KEF, ville det umiddelbare valg ligge på en af de 2 KEFs du selv har nævnt.

Mission 753'eren har ry for at have en skinger diskant. Der skal du helst op i freedom modellen før der kommer en rar
diskant på (til 2500 her på sitet)

Af Dalierne er den eneste jeg har hørt af ovennævnte 400'eren. Synes den var meget lys i diskanten og skulle helst parres
med varmtlydende grej (brugte selv en rør-hybrid). Uden at have hørt dem, kunne jeg forestille mig at det samme gør sig
gældende for de andre Dalier. Kan varmt anbefale dig et sæt Dali 18 mkII, men denne kræver nok at du kigger dig omkring
efter en forstærker med flere muskler, så der skal nogle flere penge oveni, hvilket du nok ikke er interesseret i.

Samme gør sig gældende for B&W'erne. Har ikke hørt dem, men B&W har ry for at kræve nogle muskler fra forstærkeren,
så medmindre du vil investere i større forstærker, så glem også denne højttaler.

Det var så det for min ringe ringe erfaring, men håber det kan hjælpe lidt alligevel

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
JitH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 23 December 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at have "kogt" det ned til enten KEF Q70 eller Mission 753 .. Har læst at man meget nemt kan modificere diskanten, hvis man synes den er for skinger

Så er det bare det.. der er ikke meget forskel i specifikationerne på de 2.

Den store forskel er dog frekvensområderne på de 2:

KEF Q70 = 45Hz-20kHz +- 3dB (Billede: http://images.gittigidiyor.com/985/9853823_0.jpg)

Mission 753 = 70hz-20Khz +- 1,5db (Billede: http://www.hifiengine.com/images/model/mission_753.jpg)

Hvad skal jeg lægge i de tal?

Jeg hælder mest til KEF Q70, da jeg før har haft KEF, samt den er 3-4 år nyere.

Men, jeg synes nu at opbygningen af Mission 753 ser meget interessant ud (5 enheder)

 

Til top Vis JitH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JitH
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 24 December 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Hvilken slags musik hører du ?

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 24 December 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Ikke noget, +- db skal være det samme før du kan se hvilken der går dybest (vist nok)

generelt måles højttalere på +- 3db (vist nok ( ))

Mission'en har på trods af den lidt skingre diskant fået god omtale, tror dog næppe du "nemt" kan modde diskanten så den
lyder ordentlig. Så vidt jeg ved så er 753'eren en 3-vejs: 1 diskant, 2 mellemtone og 2 bas.

Hvis du er glad for KEF lyden, så går jeg ikke ud fra der er ret meget at rafle om Den er sørme også flot den KEF, gad
vide hvordan den spiller
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 24 December 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

KEF plejer at gå relativt dybt så hvis genren er rock, rap, techno, trance osv. vil jeg vælge dem. Ved faktisk ikke hvilken stilart der skulle få mig til at vælge Mission

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
JitH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 24 December 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

Jeg hører primært rock, og ja, jeg kan godt lide at en højtaler kan "gå dybt"

Modificering af diskanten, kan gøres blot ved at pille den front "grill" af som dækker diskanten, det er en mulighed.

Hér er billede af Mission højtaleren, kan se at mit link før ikke virkede:

test

Den ser altså lidt imponerende ud den speaker

Til top Vis JitH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JitH
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 24 December 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Tvivler på at en diskants skingerhed forsvinder ved at fjerne en lille grill
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
JitH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 24 December 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Nej, det bliver nok ikke til en freedom model ved at gøre det.. men ifølge de guides jeg har læst, giver det lidt

Men altså, så ved jeg nu stadig ikke om jeg skal vælge KEF eller Mission

Til top Vis JitH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JitH
 
JitH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 27 December 2008 kl. 03:05 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg valg.

Blev ikke Mission eller KEF, da disse var solgt

Men derimod blev det til et sæt Infinity Delta 60, som jeg fandt til 1700kr

Indtil videre er jeg begejstret over dem (Har før haft Infinity)

De er noget større end, hvad jeg først havde i tankerne, men så kan jeg da prøve dem af

Link til HT: http://www.infinitysystems.com/home/products/product_detail. aspx?prod=DELTA60BK&CheckProduct=Y&Language=ENG& Country=US&Region=USA

Tak til jer, som hjalp og kom med råd og info

 

Til top Vis JitH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JitH
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes