| Forfatter |
|
JitH Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 23 December 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde et sæt KEF Q35.2, som jeg var meget glad for... men der gik den ene så i stykker... og nu må jeg ud og finde noget andet.
Jeg har kig på følgende i min størrelse og prisklasse (brugt):
KEFQ50 = 900kr
KEF Q70 = 1400kr
Paradigm 7seMK3 = 1200kr
Dali 400 = 1200kr
Dali 808 = 2000kr
Dali blue 6006 = 2500kr
Mission 753 = 1500kr
B&W 603 (S type ikke angivet) = 2000kr
Det var en ordenlig liste jeg kom frem til hér... men håber der er nogen der kan komme med deres input og info til hvilken højtaler, jeg måske burde vælge, frem for en anden.
Jeg bruger en Sony STR-DB 830 QS reciever (100W 4/8ohm)
Jeg hører meget blandet musik.. Men primært rock
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 23 December 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har været meget glad for dine KEF, ville det umiddelbare valg ligge på en af de 2 KEFs du selv har nævnt.
Mission 753'eren har ry for at have en skinger diskant. Der skal du helst op i freedom modellen før der kommer en rar
diskant på (til 2500 her på sitet)
Af Dalierne er den eneste jeg har hørt af ovennævnte 400'eren. Synes den var meget lys i diskanten og skulle helst parres
med varmtlydende grej (brugte selv en rør-hybrid). Uden at have hørt dem, kunne jeg forestille mig at det samme gør sig
gældende for de andre Dalier. Kan varmt anbefale dig et sæt Dali 18 mkII, men denne kræver nok at du kigger dig omkring
efter en forstærker med flere muskler, så der skal nogle flere penge oveni, hvilket du nok ikke er interesseret i.
Samme gør sig gældende for B&W'erne. Har ikke hørt dem, men B&W har ry for at kræve nogle muskler fra forstærkeren,
så medmindre du vil investere i større forstærker, så glem også denne højttaler.
Det var så det for min ringe ringe erfaring, men håber det kan hjælpe lidt alligevel
Mvh
|
| Til top |
|
| |
JitH Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 23 December 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at have "kogt" det ned til enten KEF Q70 eller Mission 753 .. Har læst at man meget nemt kan modificere diskanten, hvis man synes den er for skinger
Så er det bare det.. der er ikke meget forskel i specifikationerne på de 2.
Den store forskel er dog frekvensområderne på de 2:
KEF Q70 = 45Hz-20kHz +- 3dB (Billede: http://images.gittigidiyor.com/985/9853823_0.jpg)
Mission 753 = 70hz-20Khz +- 1,5db (Billede: http://www.hifiengine.com/images/model/mission_753.jpg)
Hvad skal jeg lægge i de tal?
Jeg hælder mest til KEF Q70, da jeg før har haft KEF, samt den er 3-4 år nyere.
Men, jeg synes nu at opbygningen af Mission 753 ser meget interessant ud (5 enheder)
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 December 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken slags musik hører du ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 24 December 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke noget, +- db skal være det samme før du kan se hvilken der går dybest (vist nok)
generelt måles højttalere på +- 3db (vist nok (  ))
Mission'en har på trods af den lidt skingre diskant fået god omtale, tror dog næppe du "nemt" kan modde diskanten så den
lyder ordentlig. Så vidt jeg ved så er 753'eren en 3-vejs: 1 diskant, 2 mellemtone og 2 bas.
Hvis du er glad for KEF lyden, så går jeg ikke ud fra der er ret meget at rafle om  Den er sørme også flot den KEF, gad
vide hvordan den spiller
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 December 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
KEF plejer at gå relativt dybt så hvis genren er rock, rap, techno, trance osv. vil jeg vælge dem. Ved faktisk ikke hvilken stilart der skulle få mig til at vælge Mission  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
JitH Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 24 December 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
Jeg hører primært rock, og ja, jeg kan godt lide at en højtaler kan "gå dybt"
Modificering af diskanten, kan gøres blot ved at pille den front "grill" af som dækker diskanten, det er en mulighed.
Hér er billede af Mission højtaleren, kan se at mit link før ikke virkede:

Den ser altså lidt imponerende ud den speaker 
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 24 December 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tvivler på at en diskants skingerhed forsvinder ved at fjerne en lille grill
|
| Til top |
|
| |
JitH Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 24 December 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det bliver nok ikke til en freedom model ved at gøre det.. men ifølge de guides jeg har læst, giver det lidt
Men altså, så ved jeg nu stadig ikke om jeg skal vælge KEF eller Mission 
|
| Til top |
|
| |
JitH Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 03:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |