| Sendt: 24 December 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er et evigt dilemma om man vil have mange enheder eller få enheder i sin højttaler.
jo færre enheder, jo mere sammenhængende spiller enhederne. men så skal hver enhed til gengæld gengive et langt bredere frekvensområde, hvilket kan være svært.
omvendt, så giver flere enheder, der hver varetager hver deres begrænsede frekvensområde, en bedre lyd enkeltvis. det er så bare sværere at få alle enhederne til at spille sammenhængende.
oftest vil du se 2-, 2½- og 3-vejs højttalere. de har alle hver deres fordele og ulemper, så man bør ikke på forhånd udelukke en bestemt type.
så mit bedste råd er, lyt og vælg med ørene. 
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|