Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 16:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: sub dilemma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sgun
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 September 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 24 December 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

hejsa

er lige flyttet i ny bolig og skal have mig et par sub´s.

valget bliver enten 2 harbosub10 eller 3 xtz 8"... hvad siger i, og hvorfor? og hold jer venligst til de to mærker... for ikke at gøre forvirringen total

de skal suplere et sæt decor 7 fra frequence

Til top Vis sgun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sgun
 
sgun
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 September 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 28 December 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

anyone???

 

Til top Vis sgun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sgun
 
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 28 December 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Har ingen erfaring med de 2 nævnte mærker. Har dog læst meget godt om XTZ. Men hvorfor lige 2 af den ene eller 3 af den anden?
Selv var jeg nok gået efter en enkelt større og bedre sub, frem for flere mindre. Men det er måske bare mig. Dog vil jeg mene at en 8" er en lille smule for lillle til at agere sub.


Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 
sjøquist
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 28 December 2008 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

hello 

min kammerat her lige købt en 10" xtz , kan kun sige at både lyd(tryk) og finish på dem er iorden , det er en af de billige modeller han har købt .

ellers er der svs som er en kenne dyrer men efter min mening det bedste jeg har hørt til dato (svs tube pc13 ultra) det er uden tvivl min næste sub

Til top Vis sjøquist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjøquist
 
phoeniks
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 440
Sendt: 28 December 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

sgun skrev:

hejsa

er lige flyttet i ny bolig og skal have mig et par sub´s.

valget bliver enten 2 harbosub10 eller 3 xtz 8"... hvad siger i, og hvorfor? og hold jer venligst til de to mærker... for ikke at gøre forvirringen total

de skal suplere et sæt decor 7 fra frequence

3 er tættere på de optimale 5 så vælg xtz

__________________
/Brian

musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
Til top Vis phoeniks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phoeniks
 
Meier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 28 December 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

phoeniks skrev:
3 er tættere på de optimale 5 så vælg xtz

Hvor har du lige tallet 5 fra?

Er det fordi det hedder 5.1 (6.1, 7.1, 9.1) eller ligger der noget bagved?

Lyngdorf har jo 2.2 i rumkorrigering og Meridian havde et megadyrt setup med mange kanaler og subwoffere, men ellers kender jeg ikke lige til noge  der dekoder til flere subs?

Hilsen

Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier
 
sgun
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 September 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 28 December 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

grunden til at jeg vil have 2 af den ene eller 3 af den anden er prisen...

hælder også mest til xtz, men er bare i tvivl om jeg vil få mere ud af 2 harbosub..

jeg bor i en andelsbolig med gamle naboer, så lyden skulle gerne blive inden for mine vægge...selvom naboerne nok ikke kan høre alligevel

Til top Vis sgun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sgun
 
Øvbøv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 28 December 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Har selv en XTZ med 10" og den spiller fint.....

Jeg bor osse i lejlighed......Og man skal passe på...Den kan sætte alt i gang også hos naboer, underboer og dem i nabo opgangen.....

Den spiller buller dybt og hurtigt....altså osse god til musik..

Hygge


__________________
Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
Til top Vis Øvbøv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øvbøv
 
lassencad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Banned for life!!!

Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 330
Sendt: 28 December 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

jeg ved godt at man skulle holde sig til de to nævnte.
men først efter jeg købte 18" sub X 2 var det slut med at lede og prøve div såkaldte subs.
ANG nabo,er så er ægte sub ligeglad med vægge eller hva nu der er imellem dig og nabo.
Ikke alt hva der står sub på der har noget med sub at gøre.
carsten
Til top Vis lassencad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassencad
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes