Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 12:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Spørgsmål angående AVI ADM subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nudie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 25 December 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen!

Jeg har lige købt den dejlige subwoofer til mig selv i julegave, men er lidt i tvivl om hvilken eller hvilke af indgange jeg skal bruge på bagsiden af
den. Desuden er jeg også lidt i tvivl om hvilket subwoofer kabel jeg skal bruge til den, det virker nemlig som om der findes 2 forskellige typer.
Det ene er et enkelt kabel som kun har 1 stik i hver ende og det andet har et enkelt stik i den ene ende og så splitter det op i 2 i den anden. Jeg
er ret sikkert på det er det første jeg skal købe men vil gerne lige være sikker. Skal stikket sættes i LINE IN eller LEF IN, og skal det være den
sorte eller røde indgang? Hvordan justere jeg sådan en subwoofer, skal man have fat i et redskab som f.eks en db måler eller skal man
prøve at lytte sig frem? Og hvorfor er der en LINE OUT udgang? Er det hvis man skulle koble flere subwoofere til at man så kan føre signalet
videre derfra? Hvad er forskellen på LINE IN og LFE IN?

Så er der også en kontakt i bunden man kan skubbe op og ned med et lille symbol på. Det ligner for mig det symbol man ville bruge for at sige
"jord"? Skal den stå i op eller nede position og hvorfor kan man overhovedet vælge dette når der ikke er noget jordben i det strømkabel der
følger med?

Desværre følger der ingen manual med så vil gerne være sikker på jeg gør det rigtigt inden jeg sætter det til, mange tak for hjælpen



Til top Vis Nudie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nudie
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 25 December 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Nudie skrev:
Hej allesammen!

Jeg har lige købt den dejlige subwoofer til mig selv i julegave, men er lidt i tvivl om hvilken eller hvilke af indgange jeg skal bruge på bagsiden af
den. Desuden er jeg også lidt i tvivl om hvilket subwoofer kabel jeg skal bruge til den, det virker nemlig som om der findes 2 forskellige typer.
Det ene er et enkelt kabel som kun har 1 stik i hver ende og det andet har et enkelt stik i den ene ende og så splitter det op i 2 i den anden. Jeg
er ret sikkert på det er det første jeg skal købe men vil gerne lige være sikker. Skal stikket sættes i LINE IN eller LEF IN, og skal det være den
sorte eller røde indgang? Hvordan justere jeg sådan en subwoofer, skal man have fat i et redskab som f.eks en db måler eller skal man
prøve at lytte sig frem? Og hvorfor er der en LINE OUT udgang? Er det hvis man skulle koble flere subwoofere til at man så kan føre signalet
videre derfra? Hvad er forskellen på LINE IN og LFE IN?

Så er der også en kontakt i bunden man kan skubbe op og ned med et lille symbol på. Det ligner for mig det symbol man ville bruge for at sige
"jord"? Skal den stå i op eller nede position og hvorfor kan man overhovedet vælge dette når der ikke er noget jordben i det strømkabel der
følger med?

Desværre følger der ingen manual med så vil gerne være sikker på jeg gør det rigtigt inden jeg sætter det til, mange tak for hjælpen  

Mon ikke du skal sætte kablerne fra din forstærker til LF in - at der er LF out tilslutninger, tyder på man kan sende signal retur til sin forstærker, hvor den bas subben, skal håndtere er filtreret fra

(ret normalt) hvis din forstærker har Pre out og Main in

 

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 25 December 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Den kontakt der kan jeg ikke hjælpe dig med. Har du prøvet at google subén og se om ikke der står noget brugbart om den kontakt et sted.

Ellers vil jeg tro at forskellen på line-in og lfe-in er at der er et highpass-filter på førstnævnte. Så lfe-in skal bruges hvis du har en forstærker med lfe-out og ellers bruger du line-in. Grunden til der er en line-out er så du kan filtrere bassen til højttalerne fra, hvis du feks. bruger for/effekt.
Jeg vil mene du skal bruge en db-måler til at sætte den op, da bass ikke lyder nær så højt som resten af lydspektret. Ellers må du lytte frem og tilbage med og uden sub mens du justere, indtil du ikke længere kan høre at subén spiller bassen.

Håber det var svar nok.


Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes