| Forfatter |
|
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at ha læst alt hyped omkring audioengine's små desktop-højttalere har jeg fået et sæt A2'er i hus. Lækre små kasser, men en eller anden form for front ku havde været lækker hvis man havde tænkt sig at slæbe dem med på ferie eller ligende. Jeg satte dem til lydudgangen på min computer og blev ikke ( så ) skuffet. De spillede rigtigt fint, men der var nu langt til mine Logan'er ( der vel også koster lidt mere). Efter at ha lyttet på dem i en halv dags tid tog jeg mig sammen og flåede min DAC (North star model 3) ud fra dens plads v anlæget, og hold da op. De to små kasser spiller ganske simpelt fantastisk, perspektiv og opløsning er rigtig god, og de kan både spille højt og dybt ( taget deres størelsee i betragtning ), det er en fornøjelse at lytte til de små bamser når de blir fodret med et ordentligt signal. De var egentligt tiltænkt arbejdspladsen, men tror de blir en del af et køkken-anlæg istedet ( så er der også mulighed for at bruge penge på wifi radio, endnu en dac osv ;-) ). At man kan få så meget vel-lyd for 1500kr er jeg meget imponeret over.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder rigtig spændende.. har selv overvejet a5'eren..
Du skal være velkommen til at kigge forbi
Vellyd < 2000kr
Og skrive et lille indlæg. Lyder i hvert fald som om de skal på listen
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 11 Januar 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der en SB3 på højttalerne  Og det lyder fremragende. SB3'en lyder ikke så godt som min northstar DAC, men til køkkenbrug er det helt perfekt. Man kan lytte til al den radio man gider uden puteren tændt, men hvis man vil podcaste fra dr skal den bærbare tændes. Lydkvaliteten er, alle komponenter taget i betragtning, helt fantastisk, jeg er bange for at jeg kommer til at høre meget mere på det her setup end på det ' rigtige '. Selfølgelig er det ikke et setup til seriøs musiklytning, men til køkkenet er det alt rigeligt. Højttalerne kan som sagt godt yde bedere med en bedre DAC, men det er sku at overdrive. Imponerende hvad man kan få for små penge i vores dage *gg*
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 13 Januar 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej,
hvor handler du/i audioengine's produkter henne?
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
Buyer no 1 Forum Bruger


Bruger siden: 10 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 13 Januar 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også et par A2'ere, som jeg har købt hos HiFi-Hammeren.
Selv om jeg havde mine forbehold med hensyn til navnet på butikken, fungerede det upåklageligt. 
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der alligevel en ekstern DAC på ( Audio Alchemy DITB ) og det gav et gevaldigt løft i lyden. Højttalerne er gode nok til at afsløre at squeezeboxen's annaloge udgang ikke er super duper. Det er lige før der er tale om rigtigt HIFI nu ;-).
På netradio betyder det selfølgelig ikke noget, men når der streames FLAC filer er der er markant forskel. Det er nu ganske imponerende hvad man kan få for 2500 nu om dage (når man shopper lidt på køb og salg herinde *gg* )
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 20 Marts 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
reenberg skrev:
men hvis man vil podcaste fra dr skal den bærbare tændes.
|
|
|
En smule ot, men nejsa det behøver man ikke. Tilføj blot: http://radio.rosted.net/danmarks_radio.php til Favoritter på SqueezeNetwork så skulle det virke. (Tak til http://radio.rosted.net/danmarks_radio.php linket) B.
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men man skal stadig ha computeren tændt således at Squeezecenteret køre ik ?
Jeg ville godt ha' en løsning så jeg helt slap for at tænde PC'en og blot ku Podcaste fra mit trådløse netværk...
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
reenberg skrev:
Men man skal stadig ha computeren tændt således at Squeezecenteret køre ik ?
Jeg ville godt ha' en løsning så jeg helt slap for at tænde PC'en og blot ku Podcaste fra mit trådløse netværk...
|
|
|
Af en eller anden grund får jeg somme tider ikke mails når de tråde jeg poster i bliver opdateret... derfor det sene svar. Anyway. Løsningen jeg skitserede ovenfor giver adgang til DR's podcasts uden SqueezeCenter. Det kræver at man anvender SqueezeNetwork, men det formoder jeg du er kendt med da du skriver at du anvender netradio uden din laptop. I det hele taget kan du på SqueezeNetwork tilføje alle de netradio-stationer samt podcasts du måtte ønske at anvende. Derved kan du tilgå disse uden at have SqueezeCenter kørende. Hmmm. Skriv lige hvis du har brug for flere detaljer. B.
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bhaagensen
Tak for svaret, det viser sig at jeg aldrig rigtigt har fået squeezenetwork til at virke.
Jeg har købt to SB3'er herinde, og deres koder er ' optaget ' af de tidligere brugere, derfor kan jeg ikke få lov til at tilføre link's mm.
Jeg har skrevet til logitech for at høre om jeg kan få slettet de gamle konti, nu må vi se ( har self. smidt mail adr. ud på de to pers jeg købte dem af)
Og nu blir jeg jo nødt til at købe endnu en til soveværelset...piss ( og nye aktive højttalerer, og en dac og alt muligt *lol*)
Tak for hjælpen
Mvh
Theis
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
reenberg skrev:
Jeg har købt to SB3'er herinde, og deres koder er ' optaget ' af de tidligere brugere, derfor kan jeg ikke få lov til at tilføre link's mm.
|
|
|
Ahh, du er ikke den første som løber ind i det problem. Håber du får løst problemet hurtigt.
Citér:
Og nu blir jeg jo nødt til at købe endnu en til soveværelset...piss ( og nye aktive højttalerer, og en dac og alt muligt *lol*)
|
|
|
:) et fænomen som mange af nærværende foras brugere nok er kendt med... B.
|
| Til top |
|
| |