Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 19:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audioengine A2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 466
Sendt: 27 December 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Efter at ha læst alt hyped omkring audioengine's små desktop-højttalere har jeg fået et sæt A2'er i hus.

Lækre små kasser, men en eller anden form for front ku havde været lækker hvis man havde tænkt sig at slæbe dem med på ferie eller ligende.

Jeg satte dem til lydudgangen på min computer og blev ikke ( så ) skuffet. De spillede rigtigt fint, men der var nu langt til mine Logan'er ( der vel også koster lidt mere).
Efter at ha lyttet på dem i en halv dags tid tog jeg mig sammen og flåede min DAC (North star model 3) ud fra dens plads v anlæget, og hold da op.
De to små kasser spiller ganske simpelt fantastisk, perspektiv og opløsning er rigtig god, og de kan både spille højt og dybt ( taget deres størelsee i betragtning ), det er en fornøjelse at lytte til de små bamser når de blir fodret med et ordentligt signal.

De var egentligt tiltænkt arbejdspladsen, men tror de blir en del af et køkken-anlæg istedet ( så er der også mulighed for at bruge penge på wifi radio, endnu en dac osv ;-) ).

At man kan få så meget vel-lyd for 1500kr er jeg meget imponeret over.


Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 27 December 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Det lyder rigtig spændende.. har selv overvejet a5'eren..

Du skal være velkommen til at kigge forbi

Vellyd < 2000kr

Og skrive et lille indlæg. Lyder i hvert fald som om de skal på listen
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 466
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  


Så kom der en SB3 på højttalerne




Og det lyder fremragende. SB3'en lyder ikke så godt som min northstar DAC, men til køkkenbrug er det helt perfekt.

Man kan lytte til al den radio man gider uden puteren tændt, men hvis man vil podcaste fra dr skal den bærbare tændes.
Lydkvaliteten er, alle komponenter taget i betragtning, helt fantastisk, jeg er bange for at jeg kommer til at høre meget mere på det her setup end på det ' rigtige '. Selfølgelig er det ikke et setup til seriøs musiklytning, men til køkkenet er det alt rigeligt.

Højttalerne kan som sagt godt yde bedere med en bedre DAC, men det er sku at overdrive.

Imponerende hvad man kan få for små penge i vores dage *gg*
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
vibe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 747
Sendt: 13 Januar 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

hej,

hvor handler du/i audioengine's produkter henne?

mvh



__________________
setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe
 
Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 13 Januar 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har også et par A2'ere, som jeg har købt hos HiFi-Hammeren.

Selv om jeg havde mine forbehold med hensyn til navnet på butikken, fungerede det upåklageligt.

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 466
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Så kom der alligevel en ekstern DAC på ( Audio Alchemy DITB ) og det gav et gevaldigt løft i lyden. Højttalerne er gode nok til at afsløre at squeezeboxen's annaloge udgang ikke er super duper. Det er lige før der er tale om rigtigt HIFI nu ;-).

På netradio betyder det selfølgelig ikke noget, men når der streames FLAC filer er der er markant forskel. Det er nu ganske imponerende hvad man kan få for 2500 nu om dage (når man shopper lidt på køb og salg herinde *gg* )
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

reenberg skrev:
men hvis man vil podcaste fra dr skal den bærbare tændes.


En smule ot, men nejsa det behøver man ikke. Tilføj blot:

http://radio.rosted.net/danmarks_radio.php

til Favoritter på SqueezeNetwork så skulle det virke.

(Tak til http://radio.rosted.net/danmarks_radio.php linket)

B.
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 466
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Men man skal stadig ha computeren tændt således at Squeezecenteret køre ik ?

Jeg ville godt ha' en løsning så jeg helt slap for at tænde PC'en og blot ku Podcaste fra mit trådløse netværk...
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

reenberg skrev:
Men man skal stadig ha computeren tændt således at Squeezecenteret køre ik ?

Jeg ville godt ha' en løsning så jeg helt slap for at tænde PC'en og blot ku Podcaste fra mit trådløse netværk...


Af en eller anden grund får jeg somme tider ikke mails når de tråde jeg poster i bliver opdateret... derfor det sene svar. Anyway.

Løsningen jeg skitserede ovenfor giver adgang til DR's podcasts uden SqueezeCenter. Det kræver at man anvender SqueezeNetwork, men det formoder jeg du er kendt med da du skriver at du anvender netradio uden din laptop.

I det hele taget kan du på SqueezeNetwork tilføje alle de netradio-stationer samt podcasts du måtte ønske at anvende. Derved kan du tilgå disse uden at have SqueezeCenter kørende.

Hmmm. Skriv lige hvis du har brug for flere detaljer.

B.
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 466
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hej Bhaagensen

Tak for svaret, det viser sig at jeg aldrig rigtigt har fået squeezenetwork til at virke.

Jeg har købt to SB3'er herinde, og deres koder er ' optaget ' af de tidligere brugere, derfor kan jeg ikke få lov til at tilføre link's mm.

Jeg har skrevet til logitech for at høre om jeg kan få slettet de gamle konti, nu må vi se ( har self. smidt mail adr. ud på de to pers jeg købte dem af)

Og nu blir jeg jo nødt til at købe endnu en til soveværelset...piss ( og nye aktive højttalerer, og en dac og alt muligt *lol*)

Tak for hjælpen

Mvh

Theis
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

reenberg skrev:

Jeg har købt to SB3'er herinde, og deres koder er ' optaget ' af de tidligere brugere, derfor kan jeg ikke få lov til at tilføre link's mm.


Ahh, du er ikke den første som løber ind i det problem. Håber du får løst problemet hurtigt.

Citér:

Og nu blir jeg jo nødt til at købe endnu en til soveværelset...piss ( og nye aktive højttalerer, og en dac og alt muligt *lol*)


:) et fænomen som mange af nærværende foras brugere nok er kendt med...

B.
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes