| Sendt: 28 December 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg kan ligesågodt tilstå, jeg ved næsten intet om højtalere generelt, men derfor skal jeg da ikke snydes for god lyd, så derfor spørger jeg lige jer til råds 
Jeg står i den situation, at jeg har fået en Yamaha RX V363 i julegave (500 Watt / 10 - 100000 Hz / 100 DB), rummet er godt 4x3.75, musikgenren er mest techno og dance krydret med lidt pop, og derudfra har jeg udset mig to "sæt" højtalere i hifiklubben:
CV sættet:
front - 2 x CERWIN-VEGA VE-8F
bag - 2 x CERWIN-VEGA VE-5M el. CERWIN-VEGA CLS-6 ? hvilken slags synes I ? for der er meget forskel mellem de to.
center - 1 x CERWIN-VEGA VE-5C
Argon sættet:
front - 2 x ARGON 6240
bag - 2 x ARGON 6220
center - ARGON 6250C
Og det er nu jeg vil høre jer, hvilket sæt jeg skal vælge? og om de kan trækkes af min forstærker uden hjælp af en sub?
vh. __________________ NEWBIE!
|