Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: højtalerstørrelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
newbie2323
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 28 December 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg kan ligesågodt tilstå, jeg ved næsten intet om højtalere generelt, men derfor skal jeg da ikke snydes for god lyd, så derfor spørger jeg lige jer til råds 

Jeg står i den situation, at jeg har fået en Yamaha RX V363 i julegave (500 Watt / 10 - 100000 Hz / 100 DB), rummet er godt 4x3.75, musikgenren er mest techno og dance krydret med lidt pop, og derudfra har jeg udset mig to "sæt" højtalere i hifiklubben:

CV sættet:

front - 2 x CERWIN-VEGA VE-8F

bag - 2 x CERWIN-VEGA VE-5M el. CERWIN-VEGA CLS-6 ? hvilken slags synes I ? for der er meget forskel mellem de to.

center - 1 x CERWIN-VEGA VE-5C 

 

Argon sættet:

front - 2 x ARGON 6240

bag - 2 x ARGON 6220

center - ARGON 6250C

Og det er nu jeg vil høre jer, hvilket sæt jeg skal vælge? og om de kan trækkes af min forstærker uden hjælp af en sub?

vh.



__________________
NEWBIE!
Til top Vis newbie2323's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af newbie2323
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2602
Sendt: 28 December 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

hej.. de to højtaler er du har fundet der .. de vil helt sikkert give dig musik ... men nu hvor du gerne vil lytte til noget hvor bassen køre hele tiden .. så vil jeg dog  gå en størrelse på . hvis du ikke vil have en sub .. så kan det godt gå ..  jeg har aldig selv være til lyden at cv men til dit musik valg .. tror de er ganske fine

CERWIN-VEGA VE-12F højttaler

hvis du vælger de små højtaler .. syntes jeg du skal have en sub til dem... eller får du ikke meget bund.. og slet ikke nogen glæde i film .. hvor den har stor  betydning


Forstærkerudgangsdetaljer

100 Watt - 8 Ohm - 20 - 20000 Hz -THD 0.9% - 5 kanal(er) ( surround )
135 Watt - 8 Ohm - ved 1 kHz -THD 10% - 5 kanal(er) ( surround )




__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
newbie2323
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 29 December 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Okay, tak for hjælpen lille_smed:)

Men dvs. det er okay at lave dette sæt uden brug af sub?:

front - 2 x CERWIN-VEGA VE-8F

bag - 2 x CERWIN-VEGA CLS-6 

center - 1 x CERWIN-VEGA VE-5C

Og Argon sættet vil ikke kunne matche cv når mit musik kører vel? for det er nu noget pænere end cv's store kasser

vh.



__________________
NEWBIE!
Til top Vis newbie2323's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af newbie2323
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2602
Sendt: 29 December 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

jeg vil til en hver tid  finde noget brugt  i steder for desse sæt du har fundet der ... cv er kendt for dere bass  og de kan de  og så kan de hvis heller så meget andet ... ud over at ødelægge musikken ..  men det er jo en smag sag ..

syntes du skal de på dissse her

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=103248


__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
jackson stuart
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 29 December 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Hvad med jamo   S 606 ? bare et forslag !

__________________
NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
Til top Vis jackson stuart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jackson stuart
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 29 December 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Synes heller ikke du skal kaste dig hovedkulds ud i sådan et CV setup. CV kræver man ved præcist hvad man har brug for, for de klarer deres specifikke opgave ekstremt godt, men træder enormt meget ved siden af hvis du vil høre andet end pop og techno.

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
kaan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Lån et sæt af hver med hjem fra klubben og lyt efter selv 
Til top Vis kaan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaan
 
zorroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Køb et sæt gode brugte højttalere efter eget valg til ca. 1000 kr og en svs pb10-nsd
og start med stereo.

Når du så har en sub er der mindre chance din yamaha kommer på overarbejde,
samtidig med at du får virkelig dyb bas og meget af den.
Hvis du vil kan du så ønske dig de sidste 3 højttalere engang til næste jul eller købe nogen når du har sparet op.

At købe 5 nye højttalere af de billigste fra hifiklubben giver ikke nødvendigvis den bedste oplevelse.

/edit self er det ikke de 5 allerbilligste but you guys get the point
Just my 25 cents.

__________________
nad 3020i
va haydn grand
dali 450
Til top Vis zorroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zorroe
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Jeg havde kigget på noget brugt også.

Det giver klart det meste for pengene, og der er rigtigt meget forskelligt og spændende til salg derude
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes