Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 05:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: En DAC eller nye højttalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
suspekt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 28 December 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har besluttet mig for at opgradere lydsiden på mit noget ydmyge setup, bestående af et sæt Altec Lansing MX5021 og et par Ultrasone DJ One hovedtelefoner, der begge er tilsluttet en Xbox 360.
Musikken på Xboxens harddisk er udelukkende i mp3-format, og filmenes format rangerer fra HD-DVD'er over alm. DVD'er, til Divx/Xvid.

Første mulighed jeg har overvejet er, at investere i en ekstern DAC, og derved få et bedre udgangspunkt for afspilningen af kildematerialet. Men spørgsmålet er, om en DAC overhovedet vil gøre en forskel lydmæssigt, i forhold til afspilningen af komprimeret musik og film?

Anden mulighed er, at udskifte højttalersættet med et par Audioengine A5 højttalere. De bliver rost til skyerne, men vil det være overkill at købe højttalerne og tilslutte en Xbox til dem - uden at have en DAC der kan føde dem med et nogenlunde signal?


Til top Vis suspekt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af suspekt
 
suspekt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 30 December 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Lige for at elaborere på mit eget indlæg; vil jeg så være bedre stillet ved at købe en Tangent AMP 50 forstærker og et sæt højttalere af typen nævnt under vellyd for under 2000?

Kan se folk flere steder anbefaler at købe en billig forstærker og nogle halv-gode bookshelf-højttalere, fremfor computerhøjttalere/aktive monitors...?
Til top Vis suspekt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af suspekt
 
mispo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 30 December 2008 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Nu kender jeg ikke dit budget men højtalere som disse er jeg sikker på kunne hæve niveauet rigtig meget... AVI laver
højtalere med indbygget forstærker og en suveræn DAC... Bare et forslag...

Link: http://www.vassagohifi.com/products/avi/avi_adm91.html
Prisen er 10.000 for denne nye model.. men måske den gamle kan findes brugt eller som demo..

Mvh. mispo
Til top Vis mispo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mispo
 
suspekt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 30 December 2008 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

mispo skrev:
Nu kender jeg ikke dit budget men højtalere som disse er jeg sikker på kunne hæve niveauet rigtig meget... AVI laver
højtalere med indbygget forstærker og en suveræn DAC... Bare et forslag...

Link: http://www.vassagohifi.com/products/avi/avi_adm91.html
Prisen er 10.000 for denne nye model.. men måske den gamle kan findes brugt eller som demo..

Mvh. mispo


Det er desværre nok en kende over mit budget. Min smertegrænse er nok snarere det halve af den pris du har angivet.

Jeg forventer dog at købe udstyret i England, pga den fordelagtige kurs i øjeblikket, men spørgsmålet er stadig om en DAC vil være bedre end helt nye højttalere + evt. en plastik-forstærker...
Til top Vis suspekt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af suspekt
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 30 December 2008 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Ville klart gå efter et par bedre højttalere. En AMP50 og et par Eltax Monitor III er i hvert fald billigt, men har (endnu) ikke hørt noget af grejet og vil derfor ikke decideret anbefale det.

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
suspekt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 31 December 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Ville klart gå efter et par bedre højttalere. En AMP50 og et par Eltax Monitor III er i hvert fald billigt, men har (endnu) ikke hørt noget af grejet og vil derfor ikke decideret anbefale det.


Ja det er desværre problemet ved at købe setups på nettet, det eneste man har at forholde sig til er anmeldelser og andres folks meninger. Men min umiddelbare logik siger mig alligevel, at en rigtig forstærker og et par semi-gode bookshelfs, trods alt er bedre end et sæt computerhøjttalere eller flade monitors... 
Til top Vis suspekt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af suspekt
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes