| Forfatter |
|
Kiksen Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Byg selv er en god ide synes jeg, men man skal vælge byggesættet med omhu og jeg synes ikke de frequence sæt er ordentligt konstrueret, jeg har selv haft en frequence højtaler som dog senere hen blev markant forbedret, men som udgangspunkt var potentialet ikke udnyttet. jeg ville kigge efter nogle af disse: http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudspeaker_Projects.htmeller måske nogle af disse: http://speakerbuilder.dk/dansk audio teknik har også nogle gode.
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå eventuelt ind i Dansk Audio Teknik i kbh og få en snak med kim der inde, så skal du nok blive meget klogere på hvad du vil. Hvis du får fat i det rigtige byggesæt (følg endelig op på det herinde) er jeg sikker på at du får en langt bedre højtaler end hvis du køber en til samme eller højere pris i hifiklubben.
|
| Til top |
|
| |
zorroe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Byg selv eller nye dali?
Der ville jeg nok vælge et par nye dls r55 i stedet.
Synes ikke rigtig de nye dalier er så spændende.
Hvis du vil bygge selv som hobby er det vel okay
men brugtmarkedet giver klart mest bang for da buck.
Sidder og lytter til mine dali 450 nu og jeg tror sgu ikke sådan
lige jeg ville kunne bygge noget der spiller ligeså godt uden at
spendere en formue og dagevis til at bygge dem.
Det er overhovedet ikke for at disse DIY eller noget men jeg synes det er lidt dyrt og besværligt.
/edit
Jeg kender en der lige har købt et sæt brugte dali 470 evidence og de spiller superfedt og ser ret godt ud,
de er cirka samme størrelse som de concept 6, så det er da værd at overveje hvis det er.
__________________ nad 3020i
va haydn grand
dali 450
|
| Til top |
|
| |
Kiksen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er Dali slet ikke et krav hvis det bliver en færdigkøbt højtaler, har faktisk også tænkt på dls pga størrelsen men de overskrider vidst budgettet, der er intet besværligt i at bygge selv da min far som sagt er møbelsnedker og gerne vil lave dem sammen med mig
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 01 Januar 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nu også sige at du nok nærmere bør kigge på de links kappen har givet ovenfor i stedet. Jeg vil da helt klart sige byg selv, især når din far er møbelsnedker og gerne vil hjælpe. Så er der da helt klart mulighed for at godt resultat! Fx noget i stil med denne http://www.troelsgravesen.dk/SP95.htm burde være muligt inden for din prisramme. Og tit og ofte er det muligt at finde de nødvendige enheder her på "køb salg bytte" til rigtige fornuftige penge. Opret evt. købsannonce! Hvad spiller du forresten på af anlæg?
|
| Til top |
|
| |
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 01 Januar 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også foretrække selvbyg.
Men også da Dali Concept 6 ikke er så gode, som nogle selvbyg kunne gå hen og blive!
Min "uforbeholdte" mening
|
| Til top |
|
| |
Kiksen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en gammel NAD 314 forstærker og NAD 514 cd afspiller og en IPOD. Tror ikke fruen er så vild med at købe brugt selvom det også var en mulighed
|
| Til top |
|
| |
Kiksen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke andre der har nogle ideer til løsning af mit problem??
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du været inde i dansk audio teknik eller kigget på nogle af troelsgravesens eller speakerbuilders konstruktioner?
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativ til et byggesæt og den færdige Dali, kunne jo være dit helt eget DIY projekt...
Det kræver dog lidt mere, end at samle et byggesæt, men til gengæld har du flere muligheder for at sætte dit eget præg på ht'en.
Start med at beslutte om det skal være en 2, 2½ eller 3 vejs. Udvælg dig bas/mellemtone og undersøg, hvad passende kabinetvolumen er på enhederne. Byg kabinetterne og få en til at måle ht'en så du kan få konstrueret et filter som passer til kabinet og enheder.
Der er efterhånden mange her på sitet, der har clio og det kan være, en af dem vil være behjælpelig med målingen...
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er disse kits ikke så dyre, men overvej alligevel om du skal af med dem igen. Her kan et par nye velholdte højtalere indbringe en del mere end et par selvbyggede idet folk stort set kun er villige til at betale brugtprisen på enhederne. Alligevel er det jo en oplevelse at bygge det selv.
__________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
Kiksen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal meget snart ind i DAT og snakke med dem, vi har mange spørgsmål  det bliver ikke mit eget DIY projekt da det er første gang jeg skal bygge højtalere. DLS R55 er også inde i billedet for jeg har set dem på tilbud til 6000 for et sæt
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 10 Januar 2009 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiksen skrev:
| Da min far er møbelsnedker kunne det være sjovt at bygge dem selv: |
|
|
<-- Så er der jo slet
ingen diskussion  Hvis din fatter med på ideen og kan hjælpe med til konstruktionen af kabinettet så kan det kun blive
bedre end dls og dali hvis vi snakker nypriser for 6000/sæt. Der kommer du rimelig langt f.eks. med et sæt SP95, men som
andre også skriver så skal du helt sikkert tage en snakker med Kim fra DAT. Flinker fyr og de har mange sjove
konstruktioner.
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |