| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var forbi Hifiklubben igår, hvor lillemor forelskede sig håbløst i den lille 805S standerhøjttaler.
Og smuk er den jo.
Meeen... Kan sådan en spille rockmusik?
Vi hørte Norah Jones hvilket lød pragtfuldt (og var det mindst "mærkelige" sælgeren havde på lager).
Men for eksempel den nye med AC/DC som nærmest har kørt i døgndrift herhjemme siden jul.
Kan sådan en bette højttaler spille sådan noget musik? Og hvad med Metallica og Linkin Park?
Det er vel ikke det vi oftest hører længere. Men alligevel.
Vi spiller sjældent højt og har en basforskrækket stue. Så en standerhøjttaler er en fin ting.
Det er mere det, at det er en B&W
Hvad mener I andre der har hørt denne højttaler?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Det er mere det, at det er en B&W |
|
|
hvad tænker du på ? jeg har ikke hørt pågældende højtaler... men jeg har selv B&W 602 s3 som er de største reol/stander højtalere i den serie.. og de gør det nu ganske glimrende med rock musik selv uden bas.. self gør mine B&W 604 S3 gulv højtalere det meget bedre.. men det er jo kun hvad man kan forvente. __________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZzZzleepY skrev:
Brian7500 skrev:
|
|
hvad tænker du på ?
jeg har ikke hørt pågældende højtaler... men jeg har selv B&W 602 s3 som er de største reol/stander højtalere i den serie.. og de gør det nu ganske glimrende med rock musik selv uden bas.. self gør mine B&W 604 S3 gulv højtalere det meget bedre.. men det er jo kun hvad man kan forvente.
|
|
|
At B&W efter min erfaring ikke er verdensmestre i rock. Men efter sigende er netop 805S meget anderledes end så mangre andre B&W højttalere __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Nu er det jo ikke mig der skal lytte på den, og min holdning tæller intet så længe du kan lide 805S... Jeg må dog indrømme at jeg synes at det er noget af det mest kedelige jeg har hørt Jeg synes faktisk at den er ret uengageret  |
|
|
Men fint at du kommer med din mening alligevel __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
ZzZzleepY skrev:
Brian7500 skrev:
|
|
hvad tænker du på ?
jeg har ikke hørt pågældende højtaler... men jeg har selv B&W 602 s3 som er de største reol/stander højtalere i den serie.. og de gør det nu ganske glimrende med rock musik selv uden bas.. self gør mine B&W 604 S3 gulv højtalere det meget bedre.. men det er jo kun hvad man kan forvente.
|
|
|
At B&W efter min erfaring ikke er verdensmestre i rock. Men efter sigende er netop 805S meget anderledes end så mangre andre B&W højttalere |
|
|
tja det er vel en smags sag.. self kan man finde andet der er bedre.. (
hvad er det de siger i computerspil verdenen.... "there is always a
bigger gun" )
men du skriver jo også selv at rock ikke er det i høre oftest mere. jeg vil da forslå at høre om du kan låne dem med hjem på prøve i 14 dage eller sådan.. så har du rig mulighed for at høre om det er noget for dig eller ej... det kommer jo "MEGET" an på din akustik.. din musiksmag ( ud over rockken ).. resten af dit anlæg.. osv.. om det hele spiller op til dans.. eller om det bliver en fuser... __________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv ret vild men 805s og hører en del heavy. Jeg syntes at de klarer det ret godt af en stander højtaler. Efter min mening fortjener heavy gulv højtalere men der kan jo være så mange grunde til at man vælger nogle mindre.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_serpiente skrev:
Jeg er selv ret vild men 805s og hører en del heavy. Jeg syntes at de klarer det ret godt af en stander højtaler. Efter min mening fortjener heavy gulv højtalere men der kan jo være så mange grunde til at man vælger nogle mindre.
|
|
|
Nu er Metallica, Linkin Park og Greenday det mest heavy jeg hører.
Hvorimod Dire Straits, Eagles, AC/DC, Springsteen, B.B. King, Sinatraer nogle af de foretrukne.
Hvad har du af anlæg til dine 805S? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZzZzleepY skrev:
Brian7500 skrev:
ZzZzleepY skrev:
Brian7500 skrev:
|
|
hvad tænker du på ?
|
|
|
At B&W efter min erfaring ikke er verdensmestre i rock. Men efter sigende er netop 805S meget anderledes end så mangre andre B&W højttalere
|
|
|
tja det er vel en smags sag.. self kan man finde andet der er bedre.. ( hvad er det de siger i computerspil verdenen.... "there is always a bigger gun" )
men du skriver jo også selv at rock ikke er det i høre oftest mere.
jeg vil da forslå at høre om du kan låne dem med hjem på prøve i 14 dage eller sådan.. så har du rig mulighed for at høre om det er noget for dig eller ej... det kommer jo "MEGET" an på din akustik.. din musiksmag ( ud over rockken ).. resten af dit anlæg.. osv.. om det hele spiller op til dans.. eller om det bliver en fuser...
|
|
|
Hvis jeg skrev at rock ikke var det vi hørte mest har jeg formuleret mig kluntet.
Det jeg mente var at det hårde rock som Metallica, Linkin Park m.fl. ikke så ofte kører herhjemme mere.
Det lidt lettere som Springsteen, AC/DC, Dire Straits, Eagles, Fogerty osv. er afgjort vigtigere. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv evt. en specifik standerht fra XTZ (kan ikke huske modellen). Den skulle være på højde og på nogle punkter bedre end B&W 805. Der er en ret ny anmeldelse af den XTZ, hvor den bl.a. konkurrerer med 805
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W er da glimrende til Rock. Min største anke mod B&W er det begrænsede lyttevindue. De skal vinkles meget for at får det korrekte stereoperspektiv, hvilket gør at man ikke skal rykke meget på hovedet før det hele falder sammen.
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en sæt 805 på låns i 2-3 måneder spændt på min NAD M3 - de højttalere blev bare ved med at imponere mig. Faktisk syntes jeg man får meget for pengene. Lån dem med hjem i en weekend - det plejer HFK at være med på. De skal have en god stander og kobles blødt evt. med jjazz-fødder.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
| Jeg havde en sæt 805 på låns i 2-3 måneder spændt på min NAD M3 - de højttalere blev bare ved med at imponere mig. Faktisk syntes jeg man får meget for pengene. Lån dem med hjem i en weekend - det plejer HFK at være med på. De skal have en god stander og kobles blødt evt. med jjazz-fødder. |
|
|
Men var det de nyeste 805S?
Og hvad hører du af musik??
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Martin_Kbh skrev:
| Jeg havde en sæt 805 på låns i 2-3 måneder spændt på min NAD M3 - de højttalere blev bare ved med at imponere mig. Faktisk syntes jeg man får meget for pengene. Lån dem med hjem i en weekend - det plejer HFK at være med på. De skal have en god stander og kobles blødt evt. med jjazz-fødder. |
|
|
Men var det de nyeste 805S?
Og hvad hører du af musik?? |
|
|
Ja det var S'eren. Det er klart at der grænser for hvad man kan forlange af lydtryk fra en 6½ tomme enhed der skal spille bredt - fra dyb bas og op til omkring de 4kHz. Jeg har en bred smag og hørt meget forskelligt musik på dem - det klarer de fint. Hører du alene headbangerrock dagen lang er det nok ikke højttaleren til dig. Ideen bør vel være at man kun sammenligner dem med andre standerhøjttalere - her er 805S absolut i top 10 efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W 805S er en rigtig god højttaler, men om den er god til rock, kan jeg desværre ikke udtale mig om.
Men der er jo også andre rigtig flotte højttalere i prisklassen. Prøv f.eks. Sonus Faber Cremona Auditor M. Den vil din kone sikkert kunne lide.
Hvis du har tængt dig at ofre en sådan pose penge, på et sæt standerhøjttalere, så er der altså (rigtig) mange muligheder derude (mange af dem er faktisk også pæne). Jeg synes I skulle tage ud og kigge (og ikke mindst lytte til noget rock) nogle forskellige steder.
Anmeldelser og forumer er gode vejledere, men den bedste dommer er dog dig selv.
God jagt! __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
| Til top |
|
| |
zenghi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som tidligere 805s ejer vil jeg nok også mene du skal kigge lidt rundt på markedet...
Synes den var meget tilbageholden i lyden. Mht til bas så mener jeg den godt ku bruge en sub.
Jeg startede med 805s (pga dens design) som det første sæt ht og siden lært at der findes mange andre ligeså gode eller måske endda bedre 
Hvis du opgav lidt informationer ku det være lettere for os at hjælpe.. Såsom kvm og forstærker. Den skal ha godt med kraft!
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale Amphion Argon2, hører selv en del rock, også hårdere rock og heavy (ac/dc, arctic monkeys, hatesphere, decapitated, fear
factory, hatebreed osv) og de klarede sig rigtig godt!! De går selvfølgelig ikke så dybt, men der er masser smæk for skillingen i de små 6,5'' seas
enheder. Den nye anniversary skulle være endnu bedre.
|
| Til top |
|
| |
Kharmakiller Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Har selv haft 805s og spillede selv rigtig meget rock på den - det klarede den godt....MEN...
...det lød ad helvede til da jeg havde Thule på. Mage til kedeligt system skal man lede længe efter! Til gengæld spillede de som en drøm da jeg havde et REGA system koblet på. Jeg vil mene at højttaleren i sig selv er relativt neutralt og meget let pvirkeligt af resten af anlægget. Du bliver derfor nødt til at prøve dem hjemme hos dig selv.
Jeg vil også mene at hvis du har en stor stue, så skal du have en større højttaler på. Jeg spillede på tværs i en stue på ca 4x6,5m og det virkede fint, men man skal nok ikke forvente stor og dyb lyd i en større stue.
Mvh
Peter
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, skal det være et bestemt brand/mærke, før I gider at købe? Brian7500, læs lidt rundt på nettet, og du vil finde ud af at 805s er langt fra den bedste i prisklassen. Men hvis mærke og design vægter mest, så er B&W da fint.
Mvh en tidligere B&W ejer Læs lige det her, som er sakset fra en anmeldelse:  Mvh en tidligere B&W ejer
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at kigge på B&W 804S..? De har jo tydeligvis mere bas end de små stander højttalere. Jeg har egentlig aldrig forstået standerhøjttalere. Hvad er lige meningen med dem? De står på en stander og fylder dermed præcis lige så meget som hvis højttaleren gik til gulvet! Det man sparer på højttaleren kan man så skyde af på en eller anden grim stander i en anden farve og form end højttalerene... grimt !!
|
| Til top |
|
| |