| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået lyst til noget, der er lettere at placere end mine selvbyg-højttalere.
Jeg søger en god og alsidig kommerciel højttaler, der primært egner sig til en stander, men som også kan hænge på væggen. Min plan er at højttalerne normalt skal være på væggen og spille bl.a børnemusik og radio. Når der bliver tid til koncentreret at lytte til musik (for tiden sker dette desværre for sjældent), skal de kunne tages ned og anbringes på en stander for at få det fulde udbytte af dem.
To forskellige integrerede forstærkerbyggesæt skal på skift trække højttalerne:
Der er ikke tale om meget kraftige forstærkere. Højttalerne må derfor ikke være for tunge at trække.
Prislejet skal være omkring 5000 kroner for et sæt. Af nysgerrighed og af hensyn til andre læsere vil det være spændende også at høre om højttalere uden for dette prisleje, der opfylder ovenstående kriterier.
I indlæg bl.a. her i forummet er jeg stødt på Evox EV-1 fra tekni-fi ( http://www.tekni-fi.dk/php/varedetail.php?vareID=187%20& &%20producentID=44). På baggrund af folks begejstring for denne, er det en af dem jeg må ud og lytte til. Har I forslag til andre, der er et lyt værd?
/Anders
|