| Forfatter |
|
Fusio Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligemeget, efter og have læst en del tråde på avsforum så skulle en SVS PC12-Plus give mest value for money. Faktisk var der en der havde købt en pb12 plus (den nye) og hørte så en pc12-plus hos hans kammerat og var ærgelig over han ikke havde købt pc'en i stedet for
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 05:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv SVS PB-12 NDS og den spiller vildt. Jeg skal dog ikke kunne sige hvor god den er til musik, da jeg primært
bruger den til film. Jeg er personligt lidt skeptisk overfor de cylinder-subwoofere, så jeg ville helt klart vælge SVS PB-12
PLUS.
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil en SB12-Plus kunne gøre jobbet godt nok. 65%film, 35% musik?
Mvh Chromsome
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene. Simsalabin - Jeg var også selv lidt 'skeptisk' over for de cylinder-subwoofere indtil jeg læste en del tråde på avsforum. Ed sullivan (som har noget med svs at gøre ved dog ikke hvad) siger at der næsten ikke er noget forskel på kabinet og cylinder subwoofer. Okay, den i kabinet kan spille lidt dybere men det skulle være småting som så godt ikke er hørbare.
Chromosome - Det helt sikkert også en lækker sub! Er dog i tvivl om den er ligeså voldsom som en pb12 eller pc12 plus modellerne som jeg syntes kunne være fedt til film. Mindes om at havde læst et sted der kommer to nye modeller i lukket kabinet (skulle blive ret voldsomme) måske man skulle vente og se hvad det bliver for noget
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså... Nu ved jeg ikke hvordan dit rum er, men jeg overveje om jeg skulle have en SVS PB10-NDS eller SVS PB12-NDS til
mit 35 m2 soveværelse/hjemmebio. Jeg købte så PB12 for at være på den sikre side, men jeg bor i lejlighed, så jeg har
indset, at det nok var overkill og at jeg sagtens kunne have købt PB10-NDS. De SVS'ere er nogle vilde subs. Jeg har min
PB12 stående på "gain" 1 ud af 8 og det passer godt til mit lydbillede. Hvis jeg skruer op for gain går den fuldstændig amok -
på den gode måde - dog på den dårlige måde for naboerne ;-)
Jeg er sikker på, at en SB12-Plus ikke vil skuffe dig filmmæssigt. Den er sikkert også god til musik, men det kan jeg som
sagt ikke udtale mig så meget om. En SB12-Plus er i hvert fald et sikkert valg. Ellers kunne du jo overveje SVS-PB12-NSD
og spare en masse penge. Men det kommer selvfølgelig an på din situation og dit øvrige setup.
Hvis du stadig har det Dali Concept setup, så synes jeg nok, at du burde "nøjes" med SVS PB12-NSD eller SVS PB10-NSD.
Jeg har selv Dali Concept 6, Dali Concept 1 og Dali Concept Center. Centeren er dog blevet udskiftet med en Audiovector
Si6 C Avantgarde Arrete og fronterne bliver udskiftet med nogle andre Audiovectorhøjttalere, når jeg har råd.
Man får i mine øjne sindsygt meget for pengene med Dali Concept ligesom man gør med SVS. Men hvis jeg var dig ville jeg
nok spare 50% og købe SVS PB12-NSD. Du kan jo evt. lave en aftalemed lsound.no om, at hvis du ikke er 100% tilfreds, så
kan du uden omkostning opgradere til SVS PB12-Plus. Det går de sikkert med til og så er alle glade. For de ekstra 5.000 kr.
tror jeg ikke, at du får den vilde forskel. Ellers så spørg lsound og beskriv dit behov/situation/setup.
God fornøjelse. Du må endelig komme med lidt feedback, når du har købt og afprøvet den udvalgte sub.
Hvis du bor i nærheden af Frederiksberg, så kan vi måske finde ud af, at du kan komme og høre min PB12-NSD, hvis det
har interesse. Mit setup er dog lidt pillet ned, da min projektor er på vej en tur til BenQ, men surrounden står stadig som den
plejer.
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syret, at vi lige skrev på samme tidspunkt. Jeg går ud fra, at du ikke bor i lejlighed e.l.?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Simsalabim
Jo, jeg bor i lejlighed men bor i stuen og der ikke spor lyt. Har altid bare fyret op for anlægget og har aldrig fået nogle klager .. Jeg har ikke dali tror du forbinder mig med en anden hehe. Men du har sikkert helt ret i at en pb12-nsd sikkert giver rigeligt med lydtryk. Men prisen på den pc12 plus er 7500 syntes det også lyder til at være en super fin pris. Men jeg ved ikke hvordan det er med pc12 plus kontra en pb12-nsd mht lydtryk? Måske noglenlunde ens? Dog har jeg en ide om pc12 plus ville være en anelse bedre til musik? Men ja, jeg må kontakte lsound og hører om jeg kan få dem på prøve eller noget. Tak for hjælpen i hvertfald.
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah ja, jeg blandede dig sammen med Chromosome ovenfor.
Altså lsound kører 40 dages returret på alt. Men så kommer du nok selv til at betale for "returfragten" med mindre, at du
laver den aftale med, at du først prøvet med en pb12-nsd og så omkostningsfrit kan opgradere til pc12 plus.
Jeg har samme idé om, at de har nogenlunde samme lydtryk, men at pc12 plus nok er lidt bedre til musik. Så er
spørgsmålet bare, om det er noget som du og jeg kan høre og om det er næsten 5.000 kr. værd.
Hvilke højttalere osv. har DU så ellers? :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører noget Avance/ProAc på en Marantz recicer plus en Marantz effektforstærker (thx ultra certificeret) og et 42" panasonic plasma tv .. Men skal til at købe noget nyt grej så jeg kan tage de nye formater. Regner med en Marantz sr7002 reciver (beholder stadig min Marantz effektforstærker) og en Sony S550 blueray afspiller. Så må jeg finde ud af hvilken SVS sub jeg skal have 
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, den SR7002 ser vild ud. Har du virkelig brug for mere effekt end de 7*110 Watt?
Jeg har en Onkyo 605, så det er en noget mindre model. Den er jeg dog glad for :-)
Har du så effektforstærkeren siddende mellem forstærkeren og fronterne kun?
Jeg bruger PS3 som blu-ray-afspiller. Det kan jeg godt anbefale, men det er jo smag og behag. Med PS3 har man så trødløs
internetadgang, opdateringer, mulighed for spil, harddisk og du har adgang til alle film og musikting på din computer, hvis du
sætter den op som mediaserver... Derudover er den forholdsvis billig, du kan spille spil, der er blu-ray-remote, så du
behøver ikke at pege mod den og så er den genial til blu-ray-afspilning (super hurtig osv.). Jeg kan kun anbefale en PS3,
men jeg kan godt forstå, at det ikke er en løsning, der lige passer til alle.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, har sikkert ikke brug for al den effekt, men ligesom mit mht subvalg så hellere lidt for meget end lidt for lidt .. Ja, jeg bruger kun effektforstærkeren på fronterne (bi-amping). Jeg har en Xbox 360 ellers var Ps3 en oplagt mulighed. Ved godt Xboxen ikke har blueray men gider ikke have to spilkonsoller hehe. Måske man skulle købe 2 pb12-nsd 
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har plads til 2 PB12-NSD, så har du vel også plads til Pb13 ultra ;-)
Du kan jo biampe fronterne med den SR7002 går jeg ud fra.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovsa, havde ikke lige luret de var Så store de PB12-nsd. Nå, så må jeg lige overveje en anden løsning, måske 2 SB12-plus. Jo, ved godt man kan biampe med sr 7200, ved bare ikke om den er strømstærk nok til det? Men det er den sikkert men jeg kan jo ligeså godt bruge min effektforstærker nu jeg har den
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, PB12-NSD er pænt stor. Faktisk er PB13-Ultra vist 40% større, men den har samme højde og bredde, så det er kun
længden, der er forskellen.
|
| Til top |
|
| |