| Forfatter |
|
Riis Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har for nylig fået en ny sub: Velodune SPL-1200R.
Mit problem er at den nogle gange (ret tit) brummer. Den begynder at brumme ca. 10 sek. efter man tænder den - og den brummer stadig selvom jeg slukker alt mit andet udstyr.
Den holder op når jeg tager signalkablet fra - så det er helt sikkert her det er galt.
Kablet er 5 m. langt og er ført samme vej gennem stuen som højttalerkablerne til mine baghøjttalere. Desuden gårl det også forbi en masse kabler bag mit tv-bord.
Kan man købe noget signalkabel, der der er så godt isoleret at det vil hjælpe, eller er jeg nødt til at føre signalkablet en anden vej (hvilket ikke er nogen optimal løsning).
Eller kan det være at jeg skal prøve at finde noget højttalerkabel der er bedre isoleret...?
Alle råd tages imod med kyshånd :-)
__________________ "Shown how to feel good - and told to feel bad"
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Troede lige at jeg havde løst problemet.
Har fået nyt signalkabel (Supra Link) som jeg kan se bliver anbefalet her på siden og som har løst tilsvarende problemer hos andre brugere.....har også ført kablet uden om alle de andre kabler, så det med garanti ikke er de øvrige kabler der påvirker....
Men den brummer stadig.
Ikke så tit som før. Men lige så meget når den gør det.
Jeg kan ikke sige lige hvornår den begynder at brumme, da det er meget forskelligt. Kan dog sige følgende:
Den starter aldrig med at brumme lige når man tænder den. Der går altid mindst 10 sek.
Når man tager signalkablet fra holder den op med at brumme.
Det er tit hvis man har spillet højt at den brummer når man slukker for musikken.
Jeg har en enkelt gang oplevet at den holdt op med at brumme da jeg skiftede fra Sub direct til x-over på subben (eller var det omvendt).
Jeg har prøvet at skifte strømkabler, vende alle mulige stik om mm.
Brummen kommer direkte fra enheden - ikke fra forstærkerdelen.
Er der ikke nogen der har en idé til hvad jeg skal prøve? Skal subben på værksted?
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brummer den hvis du kortslutter RCA indgangsbøsningerne direkte på Subben? De 10 sekunder er den tid det tager forstærkeren at starte op (blive aktiv) og det er helt normalt.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
| Brummer den hvis du kortslutter RCA indgangsbøsningerne direkte på Subben? De 10 sekunder er typisk den tid det tager sub-forstærkeren at starte op (blive aktiv) og det er helt normalt. |
|
|
Edit: kan se at du har prøvet uden kabel og at der er nul brum. Så enten har du en brumsløjfe eller også er også er subben defekt. Det er så det samme du er kommet frem til.
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
| Brummer den hvis du kortslutter RCA indgangsbøsningerne direkte på Subben? De 10 sekunder er den tid det tager forstærkeren at starte op (blive aktiv) og det er helt normalt. |
|
|
Har haft problem der ligner. løste det ved at tilslutte signalkablets stel til forstærkerens stelskrue. du kan prøv at holde en stump kabel mod phonostikkets stel og stelskruen når problemet er der
VH madsen
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg ikke den store elektriker:
Synes ikke jeg kan finde noget der ligner en stelskrue på subben og hvor er signalkablets stel? Kan jeg få en præcis vejledning til amatøren? __________________ "Shown how to feel good - and told to feel bad"
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der i øvrigt nogen der kan fortælle mig hvor det er sartest at få repareret sin Velodyne sub? (jeg bor mellem Vejle og Herning).....
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bump.
Har stadig ikke gjort noget ved subben.
Har den normalt slukket og tænder kun når jeg ser film. Det irriterer mig dog lidt, så jeg må nok hellere få den repareret.
Er der ikke nogen der ved hvor man kan få den repareret i DK?
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv og ta' kontakt til Vassago Hifi - han plejer at være god til at hjælpe i sådanne situationer og det er ham, der solgte/sælger Velodyne
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at have læst et sted at det er manglende stel. Jeg har selv 2 stk SVS pc 13, de brummer begge to lidt, den ene dog lidt mere end den anden. Jeg tror det er pga manglende stel, men jeg ved ligesom du ikke hvordan man løser det. Jeg vil tro dit problem er det samme, så prøv at dyrk det lidt mere inden du slæber dyret rundt i landet. Jeg lever indtil videre med mit problem. Jeg havde i starten kun et delefilter med monosub udgang og en y-splitter til begge subs herfra, der var der virkelig meget brum, blev meget mindre da jeg satte dem på hver sit delefilter men det er dog ikke helt væk.
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm min cls 12sx siger kun meget svag susen lyd men kan ikke høre det har dog ikke et super sub kabel men et fra hifi klubben men supra er et godt mærke :)
|
| Til top |
|
| |
klm1976 Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg har et lignende problem med min SPL800 - den brummer også (plus at den også har haften meget høj frekvens/hyletone, som dog kun kunne høres, når der var ro i rummet). Problemet har jeg også, når der ikke er tilsluttet noget signalkabel. Troede også først, at mit problem var relateret til noget med jord... men der er ikke nogen jordindgang i denne sub (kun to poler i stikket).
Jeg har korresponderet med Velodyne UK (den er købt i england) som har været meget søde at fremsendt hele to nye printplader/bagstykker, som jeg selv har kunnet skifte. Det hjalp i 2. omgang på hyletonen - men ikke på brummen - så nu må jeg sende den til England. Surt show...
|
| Til top |
|
| |
hifileif Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg kender til 3 tilfælde,med velo subber der har været defekt med netop brum,de er alle blevet byttet hos Vassago,da det er en produktions fejl i forstærkerdelen,så kontakt Rene ved vassago,han plejer at være til at snakke med.
Leif
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået at vide af csn-teknik at det højest sandsynlig er hele forstærker modulet der skal skiftes. Pris ca. 6000,-
Han nævnte at han havde oplevet samme problem ved en del SPL-800 hvor det var tilfældet...
Men jeg prøver lige Vassago....
|
| Til top |
|
| |
GEIL Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 02 Maj 2010 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du fundet en løsning på problemet? har selv brum fra min sub ind i mellem.
|
| Til top |
|
| |