| Forfatter |
|
GIFF Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEY
Jeg er helt ny, og er på udkig efter et nyt (BRUGT) anlæg, jeg har sat 5000 kr. af + - 500 kr. Uden CD-afspiller og tuner.
Mine krav: Et godt allround anlæg, til alle musik genre. Det skal være gulvhøjtalere, der kan yde en god dyb og kraftig bas, og skal kunne holde til at give den gas til fester osv. Men skal også kunne bruges til film, stille og rolig musik. Jeg har også brug for en god forstærker der kan klare en evt. udbyggelse til flere højtalere.
Egne forslag:
Dali 850, Concept 6 - 8 - B&W DM604s2 eller noget i den stil
forstærker: NAD c320bee ell. lign.
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ht: Dali 850. Dejlig højttaler. Kræver dog noget power før den virkelig rykker. Og skal helst ikke sættes sammen med en forstærker der er for "lys/åben" i lyden. Lille broren 450 er også fin. Dali 606 syntes jeg spiller rigtig godt selvom den er fra den billigere blå serie. Monitor Audio´s bronze serie har også et rigtig godt sæt gulvhøjttalere med 3x 6,5 " basser. (kan ikke lige huske navnet på den pt) Men de burde være til at komme til for menneskepenge nu.
B&W har jeg ikke hørt meget af da de enkelte jeg har hørt skuffede imo.
Til Dali 850 skal du højere op end NAD 320 effektmæssigt. Men tror NAD´s lidt mørke lyd vil passe godt til både 850 og 450.
Har selv spillet på et sæt 606 med en denon forstærker og Denons lidt lyse lyd passer rigtig godt til dem da de er lidt mørke i lyden.
Dali´s nye concept serie er i mine øjne et trin nedad i forhold til de gamle serier.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
kristian111 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan en nad c340 ikke godt klare det?
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 850 har jeg ikke hørt, men de er ekstremt hyped. Flere mener, at Dali 18 er bedre.
Dali Concept 6 og 8 er kedelige i mine ører.
B&W DM604 er også en speciel højttaler, som jeg også ville springe over.
Har du overvejet Cerwin Vega nu du stiller sådanne krav til basformåen mv?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Dali 850 har jeg ikke hørt, men de er ekstremt hyped. Flere mener, at Dali 18 er bedre. Dali Concept 6 og
8 er kedelige i mine ører. B&W DM604 er også en speciel højttaler, som jeg også ville springe over.Har du overvejet Cerwin
Vega nu du stiller sådanne krav til basformåen mv?Mvh.
|
|
|
Jeg er en af dem der mener at 18'eren er bedre end 850eren  , Og så koster de jo kun det halve. Så har du flere penge
at kaste efter forstærkeren, som helst skal have nogle muskler både til 850eren og 18eren. En trafo på minimum 500w er at
foretrække. Min egen Roksan kan lige trække dem, men ville gerne havde dobbelt så meget kraft  .
Hvis du skal spille højt især, vil jeg anbefale 18 over 850. 850eren har en meget skarp diskant som jeg ikke synes er det
allerbedste når der skal spilles rigtig højt  .
Synes også concept serien er en anelse kedelig, hold dig hellere fra den.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan sammensætte et anlæg til 5.000 på mange måder, mit har kostet 7.000 , inkl pladespiller ( ny ).
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det afhænger af rummet, er det lille kan du sætte 1.000 watt på uden der sker meget mere, rummet dæmper bassen.
Mine L100 er ret effektive, der skal ikke meget til at drive dem, de 52 watt RMS er rigeligt, ved ½ styrke klirrer ruderne og baseen går lige ind, skruer jeg mere op sker der ikke meget mere, rummet dæmper bassen. Min stue er vel ca. 40 kvm.
Det forekommer at nyere forstærkere ikke leverer det de lover, ift vintage der giver fuld valuta i RMS. Så når folk siger de 80 watt ikke er nok undres man - medmindre man skal spille en gymnastikhal op ... men så er vi ovre i noget helt andet udstyr, med håndtag i siden etc.
Skal du ha smæk på bassen, fås det ikke fra en forstærker der vejer som tre litter mælk, den skal veje noget, der skal være nogle store solide trafoer.
|
| Til top |
|
| |
kristian111 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|