| Forfatter |
|
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
har kun hørt godt om denne speaker fra folk der har været på udstillingen. er der andre der har hørt den under andre betingelser, andet rum (bedre rum) , spiller den musik eller er den mest til surround.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du læst den test der var i high fidelity får snart længe siden?
/U.
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
næ
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
men har læst sterophile rewiev
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit indlæg er af relativ ældre dato men jeg prøver alligevel at svare.Da jeg er lidt Infinity fan skulle jeg lige en tur til Skive efter at have hørt højtaleren på en udstilling i Århus, nysgerrigheden var for meget.
Jeg fik en ganske god demo flinke folk der i Skive og ja syntes det er en spændende højtaler noget af det bedste flere kanals lyd jeg har hørt og detaljeret er den også og bassen kan virklig sætte gang i den husk på 850W aktiv forstærker her.Jeg tror lidt på at de enheder kan presses meget uden de laver unoder ret stive mærkede lige på en løs basenhed de havde.Skal man spille ret højt er den ret god pga. dette forhold vil jeg mene + den kraftige indbyggede forstærker gør at den ikke sådan lige taber pusten.Eneste anke er måske at de er gået væk fra de båndenheder og at højtaleren ikke går til mere end 20KHZ i spec.I nogles øjne er det vel også en fordel at den fylder så relativt lidt for en ganske god højtaler.Ligeledes er den vel heller ikke så svær at trække og få det optimale ud af som den gamle topmodel Epsilon. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun nikke genkendene til din beskrivelse JRGW, en helt aldeles fremragende højttaler, hørte den også i århus og ligeledes i skive, (hvor jeg købte lillebror Intermezzo 4,1t der benytter samme bas og forstærker som prelude) man skal dog passe på hvilket kabel og udstyr man spænder foran, helst ikke for lyst klingende udstyr, eller sølvkabler, diskanten kan blive ret så pågående med sølvkabler, skiftede mine dali silverwave ud med wasatch kabler, højttaleren blev straks mere behagelig og detaljeret! jeg kan kun sige: Infinity for altid! __________________ Mvh Brian
Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at se nogle får øjene op for de kvaliteter som Infinity har og den pris de solgte dem til var da også god så vidt jeg husker.
Kan du i øvrigt godt lide det R.A.B.O.S system er det godt? __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg var forelsket fra første tone der kom ud af dem, en skam det er sådan en overset højttaler her i dk, jeg synes virkelig de er blandt toppen! og ja til prisen synes jeg virkelig de er et hit, havde iøvrigt kig på dali helicon 400 inden jeg købte infinity'erne, de dali kunne noget med diskanten blev aldrig ubehagelig, men tilgengæld har infinity alt det andet dali'en ikke har, har nu også mistænkt mit udstyr for at være lidt i en lavere klasse end de infinity fortjener! bassen med dens R.A.B.O.S er virkelig en af højttalernes største force, hvis du samligner før og efter, bassen er straks blevet mere hurtig og med hug på når det er påkrævet, stort set ingen bulder bas, samtidig er den dyb når den skal være det, det bedste fra to verdner! og ja de kan presses usandsynlig meget inden de bukker under! spiller du selv på infinity JRGW? __________________ Mvh Brian
|
| Til top |
|
| |
bloodyfurball Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 07 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 22 Februar 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv ejer af deres Intermezzo Sub. Den er helt fantastisk med det indbyggede R.A.B.O.S. Der er virkelig drøn på dreng uden at være for meget og flagrende.
Jeg har også hørt preluden, og ja jeg synes det er en overset højtaller for den spiller eminent både til snurrerundt lyd og musik. Så vidt jeg ved har de tilbud på demo modellen i skive http://www.audiovision.dk/ mener de har et sæt til halvpris.
Men ring til dem og se og få dem hørt.
Held og lykke med det.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har Infinity IRS Sigma som du faktisk kan se et lille bilede af i mit vindue.
For at købe skal man jo lige af med 50k det er jo også en slags penge og jeg kan altså godt lide de båndiskanter.Ekspert i her i byen havde også et sæt som de solgte til 52k eller 56k så vidt jeg husker jeg var da også lige derhenne for at snuse lidt rundt.
Men indretningsvenlige er de, ikke andre højtalere kan vist skilles af med sub'en og den øvrige del og aktiv center findes vist også om man lyster. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
lækkert, er vild med de ældre infinity modeller, det er klasse hvordan spiller de iforhold til preluden? kan du evt beskrive lyden?
ja preluden er i sandhed indretningsvenlig, det kan fruen i huset ikke klage over (prisen er jo så en anden snak ) mener dog kun det er intermezzo centeren der er aktiv!
Mvh Brian! __________________ Mvh Brian
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne henvise til et interview med grundlæggeren af Infinity Arnie Nudell sådan en gut bør man have respekt for sammen med andre seje gutter eks. Nielson Pass.Nudel siger i interviewet noget om de båndenheder om grunden til at han bruger dem.
Han arbejder i øvrigt hos Genesis idag.Kunne være spændende at høre deres store systemer.
Her er så linket: http://www.hometheaterhifi.com/videos/ces-2004/ces-2004-gene sis-speakers/ces-2004-arnie-nudell-genesis-speakers-index.ht ml
Nu er vi nok ved at være lidt ude af tråden.
Man kan jo bruge meget af sin tid på disse debatter og spændende er det man kan næsten blive afhængig.
Nå tilbage til Prelude mener at et Svensk blad (Lyd og Billede om jeg husker ret) har en artikelserie hvor de prøvede at finde verdens bedste højtaler her var Infinity'en hos en af medarbejderene på førstepladsen sammen med Audiovector han syntes at det var en anderledes og spændende højtaler.B&W N802 vandt dog samlet fordi flest havde stemt på den. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Underligt med linket det skulle ellers virke med Windows medieplayer det virker fint for mig.Bruger også 10'eren.Klik på Genesis Advanced Technologies Interview.
Desværre har jeg den ikke men på biblioteket kan du sikker låne den du kan få dem til at søge på artikler og så evt. bestille den hjem til dig.Bor du her i Århus så har de på den hovedbiblioteket.Har i øvrigt lige prøvet at rode rundt på internettet for at finde det blad kunne ikke lige præcis finde det rigtige.
Måske ville jeg også godt fortælle lidt om Sigma det er bare lidt forbi denne tråd.Har du i øvrigt set på brugtmarkedet der er en forløber for MTS.
__________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |