Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 00:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nogen der kender til B&W ASW608 ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Hey Boys.

Jeg var i Hi-Fi klubben her den anden dag, og faldt over den lille B&W ASW608 sub, og synes umiddelbart at den havde nogen fine data, men jeg fik den ikke at høre, så det må være lørdagens opgave ;)

Men ville høre om der var nogen der havde haft den hjemme i stuen, og ikke mindst om den er pengene vær? Og spiller som saådan en lille fætter skal.

Til top Vis Svalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svalle

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

den er ikke specielt god. Hvis dine andre højttalere spiller bare lidt dybt er det ca. det samme som den pågældende sub. Generelt er de fleste subs under 5-6000 ikke ret meget værd.

Svalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
den er ikke specielt god. Hvis dine andre højttalere spiller bare lidt dybt er det ca. det samme som den pågældende sub. Generelt er de fleste subs under 5-6000 ikke ret meget værd.

Nu har jeg kun et sæt B&W 602s2 højtaler, så tror du ikke at den ville gi lidt bund på dem?

Synes ikke rigtig jeg vil ud og invistere 5-6000 i en sub

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

B&W ASW608 spiller skam mere end udmærket til prisen og vil komplimentere dine 602s2 udmærket.

Det er klart, at 610 og 610xp gør det bedre, men der er prisen jo også en anelse anderledes, og sådan kan man jo fortsætte i en uendelighed.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har en ASW 608 sub. Har haft den i ca 1½ år og er meget tilfreds. Den er sat sammen med et par motior audio silver rs 1. på standere. Subben står på en 40 m.m. mdf væghylde 15 cm over gulvet (bor i lejl. 2. sal, underbo), dette kan lade sig gøre fordi kabinettet er lukket.

Hvis du vil ha' bulder og brag så er det ikke noget for dig. Det jeg med success bruger den til er at få fylde og bund i musikken når jeg hører musik ved højere lytteniveau, det er her standerhøjtalere mangler noget bund.

Mit lytterum er ca. 22 m2 og jeg har hverken lyd el. pladsmæssigt brug for gulvhøjtalere.

Bassen er tør og stram. Jeg har  sat den til at ta' ved v 40 hz og ned, har sat den på "long throw" (A) hvilket giver det fulde udbytte af eks. en gulvbas, når de dybe toner slås an så jeg kan virkelig høre og mærke de par sekunders svingninger basstrengen giver, noget standerhøjtalerne ikke kan gengive.

Det tog mig en lille uge at finde den rigtige indstilling ved at justere lidt hver gang jeg hørte en cd, men nu indgår den som en integreret del af mine højtalere uden lydmæssigt at stikke ud. Den skal efter min mening placeres mellem højtalerne. I starten var den placeret tæt ved en væg, men der kunne jeg altså retningsbestemme bassen fra subben. Nu står den ca. 40 cm fra venste højtaler og ca 120 cm fra højre og nu er der ingen problem.

Jeg hører jazz, alternative country, en smule elektronisk, sing a song writers og en anelse pop, 608'ern klarer det hele flot hvis altså indspilningen på CD'en er i top naturligvis.

Måske er det ikke en velvoksen sub, man kan vel kalde den et bas supplement til små højtalere, men det er den osse god til. Jeg kan varmt anbefalde den.

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

Svalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Svend88 skrev:

Jeg har en ASW 608 sub. Har haft den i ca 1½ år og er meget tilfreds. Den er sat sammen med et par motior audio silver rs 1. på standere. Subben står på en 40 m.m. mdf væghylde 15 cm over gulvet (bor i lejl. 2. sal, underbo), dette kan lade sig gøre fordi kabinettet er lukket.

Hvis du vil ha' bulder og brag så er det ikke noget for dig. Det jeg med success bruger den til er at få fylde og bund i musikken når jeg hører musik ved højere lytteniveau, det er her standerhøjtalere mangler noget bund.

Mit lytterum er ca. 22 m2 og jeg har hverken lyd el. pladsmæssigt brug for gulvhøjtalere.

Bassen er tør og stram. Jeg har  sat den til at ta' ved v 40 hz og ned, har sat den på "long throw" (A) hvilket giver det fulde udbytte af eks. en gulvbas, når de dybe toner slås an så jeg kan virkelig høre og mærke de par sekunders svingninger basstrengen giver, noget standerhøjtalerne ikke kan gengive.

Det tog mig en lille uge at finde den rigtige indstilling ved at justere lidt hver gang jeg hørte en cd, men nu indgår den som en integreret del af mine højtalere uden lydmæssigt at stikke ud. Den skal efter min mening placeres mellem højtalerne. I starten var den placeret tæt ved en væg, men der kunne jeg altså retningsbestemme bassen fra subben. Nu står den ca. 40 cm fra venste højtaler og ca 120 cm fra højre og nu er der ingen problem.

Jeg hører jazz, alternative country, en smule elektronisk, sing a song writers og en anelse pop, 608'ern klarer det hele flot hvis altså indspilningen på CD'en er i top naturligvis.

Måske er det ikke en velvoksen sub, man kan vel kalde den et bas supplement til små højtalere, men det er den osse god til. Jeg kan varmt anbefalde den.

Mange tak for den fine beskrivelse, den var virkelig brugbar.

Jeg køre selv med en sub nu også, en JBL ES150p Havde 2, men jeg følte at de væltede rummet fuldstændig (bor også på 2. sal og har en stue på ca 25m2) Så nu køre jeg bare med en, den er en 10" bas der er i, og den kan lave en masse buller, men jeg synes på en eller anden måde at den er lidt for kraftig til de små B&WÈr højtaler, for skruer jeg ned for den træder den slet ikke igennem, og skruer jeg lidt op, synes jeg den overdøver de små B&Wer. Så det var der for jeg godt kunne tænke mig at prøve en sub der var lidt mindre, altså måske passede lidt beder til mine højtaler, hvis man kan sige sådan. For min nu værende sub gør en fint stykke arbejde synes jeg, faktis for meget efter min smag.

Lyden i mine små B&Wer er jeg rigtig godt tilfreds med, og synes faktisk de spiller en fin dyb bas taget i betragtning af at enheden er så lille, så der skal jo nok heller ikke så meget til for at friske op på bas lyden.

Der er ikke andet for end at jeg må en smut i hi-fi klubben og bede ham og at spille lidt for mig med nogen højtaler der er tilsvarende mine små B&Wer og så med deres ASW608 sub.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

jeg gik ud fra du brugte gulvhøjttalere, så vinder man ikke ret meget med den. Du burde kunne få en bedre til samme pris hvis du vil købe brugt, f.eks. den gamle 600 serie. Den mindste i den serie svarer nogenlunde til 610 hvad specs angår

Svalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været nede og høre den i klubben, og jeg må nok sige at jeg blev skuffet, der var bestemt ingen tryk på, på nogen måder, jeg er helt sikker på at den ville være fin til noget meget små højtaler, men selv til mine forholdsvis små B&Wer 602s2 kunne den ikke være med, ikke engang storebroderen ASW 610 gjorde den beder end min nuværende JBL, så efter min mening er de for dyr til hvad de kan, de ser rigtige fin ud, og har nogen gode justeringsmulighedder, men det er også det. Så jeg tror min endelig beslutning må være, endten smid en 5-6000kr til en halv stor sub i go kvalitet, eller behold den jeg har.

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Generelt er de fleste subs under 5-6000 ikke ret meget værd.

Det burde være en bombe under SW-markedet!

Men måske trænger vil til flere DIY SW-projekter, der kan sænke priserne.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes